Zzzzznark!

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
Lingontuva
Inlägg: 682
Blev medlem: ons 21 mar 2007, 10:33

Zzzzznark!

Inlägg av Lingontuva »

För de flesta här inne på forumet så är ju det jag ska berätta om vardagsmat men jag slutar aldrig att förundras av vilket underbart liv Anna W har gett oss!

I helgen var vi på resa och hade ordnat med stort kalas i en skolmatsal för min mor och bror som båda fyller jämt. Många barn var med och förskräckligt roligt hade vi! Efter mycket lek och bus och ännu mera tårta och godis så var lillebror trött och gjordes i ordning för kvällen. Planen var att storebror skulle få nattsudda lite med sina kompisar men vad händer? Inte vill han nattsudda inte, när klockan är slagen (enligt ordinarie schema) kommer han till pappa med pyjamasen i högsta hugg: "jag vill ha pyjamas och välling nu!" Så fick det bli! Så somnade båda killarna inne i skolköket bland diskmaskiner och stök, med full fest utanför svängdörren - lillebror i sin vagn och storebror på en luftmadrass! Inga frågor, bara storebror som försäkrade sig om att "ni är väl där ute?"

(behöver jag tillägga att många av gästerna förvånat höjde på ögonbrynen "va, sover de? I köket? I det här oväsendet och springet?")

Båda två sov så gott tills vi packade in dem i bilen för hemfärd. Lillebror piggnade snabbt till och var i sitt esse :lol: Sjöng, klappade händer och surrade på så mamma blev förstås liiiite orolig att han skulle krångla lite då vi kom hem. Trodde jag :roll: Bar in honom i sängen och ramsade och sen..... knäpptyst! Ungen sov :sleep: Storebror likaså :lol: Ända tills jag väckte på morgonen :D Härliga ungar:heart:

Igår kväll var hemfärden (30 mil) planerad till pojkarnas sovtid. De packades in med vällingflaskor, snuttar och täcken i sina bilstolar och så körde vi, och det snarkades :sleep: Väl hemma bars de i sina sängar och....sov så klart :thumbsup:

Tack goa Anna :heart: för den sköna sömn våra pojkar får tack vare DIG!!!
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Åh, vad härligt Lingontuva :heart: Och så tycker "folk" att det är besvärligt med rutiner :-s ... Livet ÄR verkligen lätt och roligt med Barnaboksbarn!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

Vilka killar! 8) :heart:
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Underbart :heart:

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"