Mågottfabriken och jordgubbsplockning

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
/LO
Inlägg: 5038
Blev medlem: ons 24 nov 2004, 22:13
Ort: Norrahammar
Kontakt:

Mågottfabriken och jordgubbsplockning

Inlägg av /LO »

Jordgubbsplockning
Idag har jag varit och plockat jordgubbar med Vera och hennes kusin, lika gammal.
Vi hade ett litet möte innan vi åkte om hur man gör och inte gör (mest hur man gör!).
Man plockar där man blir tillsagd, man äter när man har betalat och man är lugn och trevlig. Klarar vi det kan vi plocka mycket, klarar vi inte det åker vi hem. Alla nöjda och glada.
Jag fick påminna ett par gånger om att plocka på rätt rad, men det var ju inte så farligt. Inte lätt att hålla ordning på alla gubbar :)
De plockade på med olika tekniker och resultat, men tyckte det var både kul och spännande. 6 kg totalt blev det på en timme eller så.
Vad mycket roligare både jag och tjejerna tyckte att detta var, än att åka till stadsparken, som är en gigantisk lekplats, som vi tänkt från början.

När vi kom hem och hade smakat goa gubbar med grädde så lekte de på balkongen, trodde jag. De skurade balkonggolvet :shock: . Visst gick det åt en halv flaska yes, men vad gör det :lol: . De hade kul OCH gjorde nytta. :heart:

- - - - - - -

Mågottfabriken startade den 13 maj 2009. VD är Pappa Björn. Här är en sammanställning av vad som pågår i fabriken och vilka som finns och verkar där. http://en.fotoalbum.eu/hjortstigen/a308668
Kika in får ni se!

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Bluna
Inlägg: 1951
Blev medlem: tor 10 apr 2008, 21:43
Ort: Sollentuna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Jordgubbsplockning - hääärligt! :D

Mågottfabriken - Underbart! :lol:
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D Åh, vad mysigt det lät!! :D

Jag har mammas recept från barndomen på rårörd jordgubbssaft som är HIMMELSK :!: Av bären man silar av gör man dessutom ett mos som är ljuvligt, så allt kommer till vara!
Det var LÄNGE sedan jag gjorde den saften nu, jag tror bestämt det är dags efter din inspirerande berättelse! :D

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"