Underbar dag

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
Bluna
Inlägg: 1951
Blev medlem: tor 10 apr 2008, 21:43
Ort: Sollentuna
Kontakt:

Underbar dag

Inlägg av Bluna »

Åh jag vill bara dela med mig av en underbar dag! :D

Idag har regnet verkligen öst ner! Och vi var ute! :shock: De få människor vi såg sprang under paraplyer till något skydd för regnet stod som spön i backen. Elsa och jag plaskade i vattenpölar och efter en timme tyckte vi det var dags att gå in och äta lunch. :wink:

På eftermiddagen putsade jag fönster och Elsa hjälpte till...nåja i varje fall lite och sedan dansade hon istället. Sen byggde vi en koja till henne på uteplatsen och i den satt hon länge och pysslade. Ibland gick hon in och hämtade något som skulle få vara i kojan. Några legogubbar, en liten kastrull och ett måttband hittade jag där när vi plockade ihop. Hjälpte till med maten gjorde hon också tills hon bitit så mycket i en lök så att både tårar och näsan rann, då fick det vara nog tyckte Elsa och sa "Komma uppa" vilket betyder "Komma upp" (från stolen).

Nu har vi haft en förtrotsperiod igen med mycket "Nä-ä" [-( och speciellt när hon ska gå och sova vill hon bara "Dassa (dansa) lite till", jo hon säger precis så. Och lite till brukar hon köpa, efter "lite till" eller "en gång till" så går det att göra vad man nu ska utan stora protester. Ikväll hoppade hon över trixandet och ville i säng direkt innan buset och allt. :shock: Och jag sa "Ska vi inte dansa lite då?" "Nä-ä" sa hon och borrade ner sig lite busigt i madrassen. Vi lekte lite kurragömma istället, Elsa sätter de små händerna utbrett på sitt ansikte och räknar "Fem-åtta-fem-åtta" och jag och pappan gömmer oss. Riktigt underhållande kvällar har vi. :wink: Hur som helst så var det läggdags och vi gick in och sa godnatt till djuren och allt som vi brukar. Då pekar Elsa på en bok och säger "Läsa sen". "Ja, just det, i morgon läser vi den" svarar jag stolt. Sen lägger jag henne och hon säger "M-mm!...Ja-a" och när jag ramsar mig ut hör jag henne stämma in i ramsan "Natti-natti-natti". :heart:
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
blivandemamma
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1573
Blev medlem: tor 14 dec 2006, 21:03

Inlägg av blivandemamma »

Så mysigt! Vilket ljuvligt liv du ger din lilla Elsa!

:heart:

Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"