blivande telefonist?

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
blivandemamma
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1573
Blev medlem: tor 14 dec 2006, 21:03

blivande telefonist?

Inlägg av blivandemamma »

Idag när det ringde, tog Arvid, 2 år, telefonen, tryckte på den gröna svara-knappen och sa "heeeeeeej!" i luren :D

:shock:

Det var pappan, som blev glatt överaskad!

"PAPPA!", utbrast Arvid lyckligt! :heart:

Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Nancy

Inlägg av Nancy »

blivandemamma skrev:Idag när det ringde, tog Arvid, 2 år, telefonen, tryckte på den gröna svara-knappen och sa "heeeeeeej!" i luren :D

:shock:

Det var pappan, som blev glatt överaskad!

"PAPPA!", utbrast Arvid lyckligt! :heart:

Anna
:lol: :heart: :lol:

:idea: Förstår att pappa måste ha blivit både överraskad och kanske en smula stolt över sonens tekniska färdigheter :wink: :?:

Här hemma har vi Lussi snart 2 år som väldigt gärna vill "inga mommo" (ringa till mormor). Igår morse försökte hon med min mobiltelefon men den var låst. Leia 4 år tog då telefonen ifrån Lussi och sa: "så här måste du göra först", låste upp knapplåset med några knapptryckningar och gav sen tillbaks den till Lussi :roll: :shock: . En annan dag hade hittade jag Leia i arbetsrummet där hon hade satt igång datorn, loggat in, och letat sig fram till den internetsida hon ville till... Bara så du vet vad som väntar :wink: 8) :lol:

:heart: Kram från Nancy
blivandemamma
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1573
Blev medlem: tor 14 dec 2006, 21:03

Inlägg av blivandemamma »

:shock: :shock: :shock: :lol: 8)

underbara ungar :heart:

Det där med knapplåset känner Arvid till 8) 8) 8)

Pappa är särskilt stolt då han själv är dataingengör :D :wink:
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D :lol:
Ja, knapplås är bra att inte avslöja för tidigt... 8)

Jag vill helst inte att barnen svarar i telefonen om det är någon kund. Men häromdagen hörde jag inte att det ringde innan Ida plockat upp luren och svarade: "Hej, det är Ida, är du en kund?" :shock: Och det var ju just vad det var det :lol: :shock:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"