Grattis mina sommarflickor

Guldkorn att inspireras och lära av
Nancy

Grattis mina sommarflickor

Inlägg av Nancy »

:D Mina tre töser fyller år på sommaren allihop. Först ut är Leia som fyller 4 år idag :-({|= Födelsedagen började firas redan igår med ett besök på Liseberg tillsammans med pappa och gudfar. Leia åkte FlumeRide och mamma informerades som tur var inte förrän efteråt :wink: Igår kväll dekorerade vi huset med ballonger och serpentiner och om nån timma skall vi uppvakta med sång och presenter. Leia skall få Pippi-kostym, lego, trosor, blyertspennor och en dvd-film.


:heart: Leia har ett ljus inom sig som jag hoppas att hon aldrig låter någon ta ifrån henne. Hon har förmåga att hitta möjligheter även i svåra situationer och vägrar att låta sig nedslås av att saker inte blir som hon tänkt sig.

Hon blir uppriktigt glad åt andras framgångar och kommer med positiv feedback åt både stora och små.

Hon är empatisk och behandlar t.ex Lussi med en väl avvägd blandning av beskyddande storasyster och jämlike.

Leia delar utan knot med sig av det sista hon har ifall någon annan behöver det bättre.

Hon har ett befriande barnsligt drag som gör att hon aldrig passerar över gränsen till outhärdligt präktig.

Leia är artig och trevlig och ett fantastiskt sällskap i olika situationer.

Leia tycker om att leka att hon är Byggare Bob, Fred i Scooby-Doo eller Pippi Långstrump.

Hennes hobbies är att måla, arbeta i pysselböcker, träna på att läsa och räkna, arbeta vid datorn och leka med Lussi.

Leia är intresserad av vad andra människors har för tankar och motiv bakom sina handlingar. Hon letar efter försonande drag och friar hellre än fäller.

Leia kan gå och smågnälla en halv dag över småsaker men när det verkligen gäller är hon en klippa.

Leia anklagas ofta felaktigt för att vara ”känslig” och att hennes benägenhet att lätt gråta över småsaker skulle vara en svaghet. Vad alla klagomurarna inte förstår är att Leia är starkare än dem alla tillsammans. Leia gråter en skvätt, reser sig och går vidare. När livet bjuder motstånd är hon den bästa bundsförvant man kan ha. Leia möter sina rädslor med öppet sinne oavsett hur skrämmande de ter sig. Det kallas mod.


:heart: Med kärlek från mamma, pappa, Lussi och Lani :heart:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

åh så vackert du beskriver Leia

:cry: :heart:

Stort HURRA från oss i fjällen för din kloka modiga lilla dam!

\:D/ :heart: \:D/

/Fjällmor
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Lilla, stora Leia - vilken tjej :heart:

Hoppas hon får en helt underbar dag!

Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Nancy

Inlägg av Nancy »

:heart: Tack raraste Fjällmor och miar70 :D :heart:

Leia blev helt överlycklig över sina Pippi-kläder. Hon har önskat sig sådana hett och innerligt i ett halvår nu.

Snart kommer pappa hem och då skall vi fira med tårta.

Nancy
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Inlägg av TorsMamma »

Åh, så vackert du skriver, vilken lycka.

Grattis på födelsedagen! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
/LO
Inlägg: 5038
Blev medlem: ons 24 nov 2004, 22:13
Ort: Norrahammar
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Grattis Leia på din dag, även om jag tror du sover nu.
Vad vackert du skriver Nancy :heart:

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nancy

Inlägg av Nancy »

Tack TorsMamma :heart: Tack /LO :heart:

Underbart med denna forumavdelning där man kan frossa hämningslöst i ens barns förtjänster :wink:

Det är ganska tacksamt att vara trebarnsmor då äldsta storasyster är som Leia.

Nu sover hon med "gosen" i famnen. Tänk, jag hade nästan glömt hur det var när ens födelsedag var omgiven av ett magiskt skimmer. Rörande.

Nancy
Johanna w.
Inlägg: 1083
Blev medlem: lör 13 okt 2007, 20:08
Ort: Bromma/ Stockholm

Inlägg av Johanna w. »

Såååå fint! Så vackert.
Leia vill jag känna, jag vill att alla ska känna en Leia :heart:
Leio:r berikar livet!

Grattis Leia!

Kram Johanna
Mamma till
Hjärtis april 07
Lill-hjärtis oktober 08
Sussi
Inlägg: 1314
Blev medlem: fre 03 dec 2004, 21:50
Ort: Uppsala

Inlägg av Sussi »

Grattis lilla stora Leia, vilken underbar tjej du verkar vara :heart:

Vad fint du skriver Nancy, jag blir alldeles rörd!

Kram på er! :heart:
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
anna
Inlägg: 4522
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Inlägg av anna »

Så undebart ljuvligt du beskriver henne!! :D :heart:
(de flesta dragen passar även in på våran Ida 6 år :wink: )
Det är en ära att få vara mamma till såna starka glädjespridare eller hur? :D

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Nancy

Inlägg av Nancy »

Tack Johanna :heart: Tack Sussi :heart: Tack anna :heart:

Det är jätteroligt att läsa era fina kommentarer skall ni veta. Jag sparar dem till Leia att läsa när hon blir större.
Nancy

Inlägg av Nancy »

:D Lucine med andranamnet Aurora blir 2 år idag :-({|= På köksbordet ligger presenterna som Leia och jag slog in igår då Lussi sov middag. Lussi skall få en bok om Nasse, en bebisdocka och en liten sulky att köra dockan i.


:heart: Lussi är en oemotståndlig blandning av späd, sockersöt, atletisk och med busglimt i ögonen och tusen rävar bakom öronen. Hon ser ut som en liten docka skulpterad i marsipan och jag skulle kunna sitta och nafsa på henne dagen lång. Hon passar utmärkt i sitt korta hår som jag försökt klippa lite á la Mia Farrow i Rosemarys Baby.

Lussi är framåt och har alltid varit tidig med det mesta. Tuff på ytan och till synes orädd i folksamlingar men med ett oväntat skört drag. Medans Leia alltid gosat för gosandets skull söker sig Lussi till famnen även för att få skydd och tröst.

Hon är den säkraste sovare jag hört talas om och njuter verkligen av att få lägga sig i sin säng. Vaknar hon lite tidigt ligger hon bara och filosoferar glatt för sig själv tills mamma eller pappa kommer.

Lussi älskar sin ”gos”, blommor, bebisar, Dora – utforskaren och tycker om att klä ut sig i ballerinakjol. Hon finner sig oftast i att spela andrafiolen i Leias alla upptåg men Lussi spelar sina roller med stor integritet.

Hon brinner av livslust och vilja att se och prova ALLT och tycker nog att vi andra är i sävligaste laget. Hade vi inte haft Barnaboken och dess verktyg hade vi nog fått ganska grått hår på vägen. Hon är det barn vi fick vänta längst på och vi tackar vår lyckliga stjärna för att vi fick just Lussi. Det är ett fantastiskt äventyr att få lära känna en liten person som är så olik en själv.


:heart: Med kärlek från mamma, pappa, Leia och Lani :heart:
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:heart: Ett stort grattis till Lucine, tänka sig att hon fyller två härliga år :-({|=

Du beskriver henne så fint och kärleksfullt så hjärtat blir alldeles varmt, vilken lycka att just Lussi kom till er! Just det här att få ett barn som är totalt olik en själv är spännande, och att inse hur olika syskon kan vara är häftigt och roligt :D Och snart ska hon bli storasyrra igen - då är det tur att det är fart och fläkt i tjejen och att hon är framåt och orädd!

Hoppas hon och ni alla får en riktigt fin dag!

Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Sussi
Inlägg: 1314
Blev medlem: fre 03 dec 2004, 21:50
Ort: Uppsala

Inlägg av Sussi »

Stort grattis Lucine på 2-årsdagen!! Hoppas du får en toppendag med din fina familj! :heart:
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

:heart: Grattis Lussi 2 år! :heart:

Lussis mamma har PM med utlovat numeroskop!

Kram Jannika
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"