Grattis mina sommarflickor

Guldkorn att inspireras och lära av
/LO
Inlägg: 5038
Blev medlem: ons 24 nov 2004, 22:13
Ort: Norrahammar
Kontakt:

Inlägg av /LO »

:heart: Lucine 2 år :heart:

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Inlägg av TorsMamma »

:D Grattis Lussi, ha nu en fantasktisk födelsedag! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Nancy

Inlägg av Nancy »

Tack miar70 :heart:, tack Sussi :heart:, tack Jannika :heart:, tack /LO :heart:, tack TorsMamma :heart:
miar70 skrev:Just det här att få ett barn som är totalt olik en själv är spännande, och att inse hur olika syskon kan vara är häftigt och roligt :D Och snart ska hon bli storasyrra igen - då är det tur att det är fart och fläkt i tjejen och att hon är framåt och orädd!

Hoppas hon och ni alla får en riktigt fin dag!
Jag tittar på Lussi varje dag och undrar hur det är fysiskt möjligt att jag är hennes mamma. Man kan ju tycka att det borde finnas minsta lilla ledtråd, nån liten fläkt av igenkänning men jag har inte hittat något. Varken till utseendet eller sättet. Och lilla lussebullen som inte är det minsta lik mig är den som är mest "mammig" :wink: :lol: Maken påstår att Lussi påminner om honom när han var liten och eftersom han ju gillar mig så gör hon det också :wink: :heart: :lol:

:heart: Lussi blev väldigt lycklig och stolt över sin docka och sulky. Sen firade vi alla tre flickorna med gemensamt kalas under söndagen, "stora grillkalaset". Det var trevligt men lite mer än jag egentligen mäktade med. Fast töserna var nöjda och det var det viktigaste.

Stor kram från Nancy
Nancy

Inlägg av Nancy »

:heart: Lani Elektra fyller ett år idag :-({|= Vi uppvaktade henne med sång, hurrarop och presenter. Leia utbringade på egen hand det fyrfaldiga levet och gjorde det med bravur. I paketen fanns det en leksaksbil som blinkar och låter samt en annan "ljudleksak" med olika slags utryckningsfordon. Men som för de flesta ettåringar var nog snörena allra vackrast.


:heart: Lani är en kopia av mig som liten. Medans jag ibland undrar om Lussi verkligen har en endaste av mina gener känns Lani som en liten klon och som att titta sig själv i spegeln. Hon är bara en smula mörkare i färgerna än de andra. När jag fick se henne första gången trodde jag att det blivit något fel för jag kunde väl inte få barn med hår och mörkt dessutom.

I veckan som gått har Lani släppt taget om bordskanten och börjat stå utan stöd. Fast enligt Lani är nog inte detta vidare avancerat, hon har långt innan försökt klättra upp på möbler och andra farliga saker. Lani har överlag ganska lite koll på detta med självbevarelsedrift men i övrigt är hon väldigt lugn.

Det är bebisar som Lani som gett upphov till benämningen "snäll bebis". Eller förresten, det ÄR nog Lani det kommer från :wink: Som yttepytte sov hon mest hela tiden och däremellan åt hon och plirade glatt med sina vackra ögon. Redan vid 2,5 mån sov hon oavbruten 11,5-timmarsnatt.

Lani älskar sina systrar och kärleken är besvarad. Ibland tycker hon nog att de är lite för flyktiga i sin uppvaktning för själv skulle hon vilja leka lite längre.

Lani är den enda i familjen som klär i brunt.

Hon har sex tänder och en förtjusande glugg mellan framtänderna. Hon biter i allt hon får tag i och ibland är det ett smärre detektivjobb att ta reda på var alla sönderbitna småbitar hör hemma från början.

Hon tycker mycket om att krypa på egna upptäcktsfärder och kan sitta för sig själv i lektältet långa stunder. Hon har en liten blå leksaksbil som hon tycker om att köra runt med.

Lani har förmodligen världsrekordet i bebisgrenen ”krypa snabbt som attans ut i köket och på kortast möjliga tid dra ut så mycket som möjligt från besticklådor och byttskåp”.

Systrarna har redan lyckats fostra henne till en tv-bebis och för Lani är det Teletubbies som gäller.

Lani älskar alla i sin familj men har ett extra gott öga till sin pappa. Några av de finaste fotona på Lani är då hon sitter i pappas famn.

Lani känns mer ”bebis” än storasyster Lussi gjorde i samma ålder. Det är lite svårare att greppa att även Lani snart skall bli storasyster men Leia gör sitt bästa för att förbereda henne.

Tack älskade lilla Lani-gosan för att du kom till just oss.


:heart: Med kärlek från mamma, pappa, Leia och Lussi :heart:
ElinN

Inlägg av ElinN »

Grattis till ALLA flickorna i för- och efterskott och på dagen till lilla Lani!

Blir så rörd och alldeles tårögd av det fina du skriver! :heart:
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:heart: Så var det då lilla mammaklonen Lanis tur att bli firad, jag hoppas och tror att hennes födelsedag varit och är alldeles underbar!

Det är ju så häftigt att ni har tre flickor som fyller år månaderna efter varandra - och som kronan på verket kommer lilla fyran och följer samma mönster! Man undrar lite om ni tänkte fylla alla årets månader med små flickor :wink: :heart:


:-({|= Grattis till Lani! :-({|=

Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

GRATTIS Lani :heart: på din dag!

Kram Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Nancy

Inlägg av Nancy »

Tack ElinN :heart: för dina fina gratulationer :D Vad roligt att du tyckte om det skrivna.
miar70 skrev: Man undrar lite om ni tänkte fylla alla årets månader med små flickor :wink: :heart:
:lol: :wink: Jomenvisst... vi satsar på oktober nästa år. Eller vid närmre eftertanke näst-nästa år. Jag har varit höggravid tre somrar i rad nu så nästa sommar skall jag vara smal och kunna dricka rödvin ur box precis när jag vill 8) :P :lol: Tack min vän för gratulationer :heart:

Tack Elle :heart: Stor kram till dig :D

Lani har hittills firat med att leka med sina presenter samt sin senaste hobby: "smita ut på altanen och ställa sig i flaket på Lussis trehjuling". Ikväll skall vi äta tårta.

Nancy
Sussi
Inlägg: 1314
Blev medlem: fre 03 dec 2004, 21:50
Ort: Uppsala

Inlägg av Sussi »

Stor grattiskram till Lani!! :heart:
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

:heart: GRATTIS Lani! :heart:

[quoteLani är den enda i familjen som klär i brunt.
][/quote]
:lol: :lol: :lol:

Kram Jannika
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"