Puss och rams på lillebror mitt i förtrotset

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
Tutan
Inlägg: 446
Blev medlem: ons 23 jan 2008, 16:50
Ort: Värmland

Puss och rams på lillebror mitt i förtrotset

Inlägg av Tutan »

Inte trodde jag att jag skulle få dela med mig av något under den här rubriken men detta kände jag hörde hemma här :D :

Storebror Rasmus (1 år 10 mån) har de senaste dagarna återigen visat förtrotsets sida i form av gnäll och protester. Denna kväll var inget undantag då han inte skulle ha någon middagsmat, inte ta vällingen med pappa (jag ammade lillbrorsan 4 veckor just då) och totalt ignorerade mamma och pappas storartade teater för att få till tandborstningen. Hur som helst tog vi oss förbi dessa hinder under kvällen. När Rasmus välling var avslutad var det hög tid för lillebror att läggas. Jag frågar entusiastiskt Rasmus om han vill vara med och natta lillebror. Det vill han gärna och springer fram och visar vagnen där lillebror ska sova. Väl framme vid vagnen händer detta:
R: Natt, natt
Jag: Just det, go natt lillebror. Får lillebror en puss?
Rasmus pussar lillebror på pannan och säger natt natt igen.
Jag: "Natti natti sov så gott", ramsar jag och lägger ner lillebror på mage i vagnen. Sen lyfter jag upp Rasmus så han ser lillebror i vagnen.
Så var det klart och vi återvänder till förtrotsprövningarna.

Situationen var verkligen fin och när jag tänker på det i efterhand så blir jag så varm inombords. Mitt i allt det trotsiga och jobbiga kände han att det var något viktigt som han ville vara med på. Och lillebror fick sin första puss av storebror dessutom! :heart:
R född aug-07 kurad feb-08
P född maj-09 SM från start
S född apr-10 SM från start
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

:heart: :heart: :heart:
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Re: Puss och rams på lillebror mitt i förtrotset

Inlägg av miar70 »

Tutan skrev:Situationen var verkligen fin och när jag tänker på det i efterhand så blir jag så varm inombords. Mitt i allt det trotsiga och jobbiga kände han att det var något viktigt som han ville vara med på. Och lillebror fick sin första puss av storebror dessutom! :heart:
:D Vardagslycka :heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"