Mina killar fixar mat till 40 personer...

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
Fd Medlem

Mina killar fixar mat till 40 personer...

Inlägg av Fd Medlem »

Det är inte lätt att vara barn till ett näringsfreak...
Idag gjorde mina gubbar först en supershot med vetegräs och broccoligroddar till mig.
De var helt underbara. Hugo mixade och Herman fyllde på med vatten och citron. Jag bara stod och njöt. Med kameran, faktiskt.

Bild för nyfikna på min blogg: rasmart.blogspot.com

Uppiggade gick i igång med dagens stora uppgift: en stor laddning tabbouleh till morfars 60-årskalas i morgon. Hugo hackade 25 tomater och Herman repade gräsligt mycket persilja. Ingen knorrade det minsta. De bara jobbade på, som de brukar. Att det var MYCKET mat tog de inget extra för...

Sen var de trötta och kurade ihop sig i soffan med sina gosedjur och en filt.

De är så underbara, jag svämmar över!! Och hjälpsamma! Och nöjda!

Babbel, babbel, skryt, skryt...
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D Skryt på du! med all rätt!! :lol: :heart:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

...och jag skryter på! För alla matglada fastrar och farbröder och kusiner åt så det sprutade ur öronen av sönernas mat! Alla skålar skrapades rena!

Under tiden underhöll Hugo genom att sjunga "Blåpippan ute i backena stå, stiger och säljer att NUUUU e de vååår... barna plockar pippor glatt, mor i stugan lallallAA!"
Intet öga torrt.
Sköldis
Inlägg: 269
Blev medlem: ons 05 sep 2007, 20:35
Ort: Stockholm

Inlägg av Sköldis »

Nya mamman skrev:
Under tiden underhöll Hugo genom att sjunga "Blåpippan ute i backena stå, stiger och säljer att NUUUU e de vååår... barna plockar pippor glatt, mor i stugan lallallAA!"
Intet öga torrt.
hihi :lol:
Har varit inne på din matblogg.....hjälp vilken matångest jag fick :o eller såhär, vi äter inte lika bra som ni gör :roll: Men nu ska det bli ändring på det. Undrar i vilken ände jag ska börja. Tips på recept, vilka basvaror är smarta att ha? Basvaror är lite som baskläder, svart, vit, gråt och lite grönt. Jag har aldrig fattat det där utan köper lite av varje utan någon större tanke :oops:
Mamma till Alfred - April 07. Kur september 07.
Och nu även mamma till Majken född den 8 oktober 08. Vecka 40 plus 3 SM från start
Det blir bara roligare och roligare
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Tack för bra uppslag! Jag skriver ett inlägg på bloggen om just det: Basgarderoben, så att säga. Om man vill vara säker på att alltid ha lite schyst mat hemma!

TAck för tips, håll utkik, hinner inte skriva det idag, men snart...

Kram
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

Vilka gullnosar! :heart:
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Mmm... visst är dom? Idag har de varit på McDonalds - hela molevitten: pommes, hamburgare, glass...
Sans och balans, du vet 8)
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"