Ida förstår bättre än mamma...

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Ida förstår bättre än mamma...

Inlägg av anna »

Hej! :D
Jag skrev även detta i "stök-tråden", men kände att den tål att upprepas här! :wink:

:D Lilla Ida, har i helgen lärt mig något fantastiskt!! Tänk att en 6 åring begriper mer än en 41-åring!! :shock: :lol:

Jag har ju sakta men säkert börjat ta kommandot över ordningen i huset, men mitt kontor, och i synnerhet mitt skrivbord är en katastrof!! :roll:

Ida gick och pysslade, jag lagade mat. När jag kom in i kontoret hade hon plockat bort alla högar på skrivbordet!! :shock: :shock:
Först blev jag helt kall i kroppen, :shock: för hur det är, så vet man ändå ungefär hur man har det i röran...
Jag frågade vart hon gjort av alltihop, och hon pekade på ett litet bord i hörnet. Kvar på skrivbordet låg det arbete jag höll på med just nu.
Och så förklarade hon "mamma, man kanske inte behöver ha allt framme, det kanske räcker att ha det framme som man jobbar med just NU"

Hur kunde hon bli så klok?? :heart: Det pinsamma är att jag faktiskt inte tänkt på det själv... :oops: Jag har haft en hög med "viktigt". En hög med "bra att ha nära" En hög rakt ovanpå dessa med saker jag gör just nu, samt en eller ett par till såna högar precis bredvid... Längst ut i kanten musmattan.

Det som utlöste hennes städning var förmodligen att hon pysslade på golvet på mitt kontor medan jag jobbade. När hon pysslat färdigt sa hon "Nej, nu är jag klar, nu ska jag städa upp" "Vad bra", sa jag, "Det är så jobbigt att ha det så här på sitt kontor, och är det då massa pysselsaker OCKSÅ, känns det nästan som jag ska kvävas, eller drunkna"

Tur att hon inte frågade innan om hon skulle hjälpa till att städa mitt skrivbord, för då hade jag med all säkerhet sagt nej, och hävdat att jag behövde ha det så för att hitta!

Vilken KÄNSLA det är att komma in på kontoret, skrivbordet har faktiskt en arbetsyta nu!! :D (se´n hur det ser ut i övrigt i kontoret är en annan sak, men vi kommer väl dit också någon dag :wink: )

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

Kloka Ida :heart:
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Gullunge :heart:

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"