Förhållningssättet kring nya dammsugare, den farliga sorten!

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
Bluna
Inlägg: 1951
Blev medlem: tor 10 apr 2008, 21:43
Ort: Sollentuna
Kontakt:

Förhållningssättet kring nya dammsugare, den farliga sorten!

Inlägg av Bluna »

Idag kom pappa hem med en ny dammsugare och det är så tydligt hur man kan agera för att få ett barn att övervinna sin rädsla. Elsa har inte varit rädd för dammsugaren alls, den vi hade alltså. Den var liten och låter inte så högt, hon ville ofta sitta på den och hjälpa oss att dammsuga. Men nu har vi alltså köpt en ny, stor. Enorm i Elsas ögon antagligen för det såg så ut när hon fick syn på den. Pappa provade den när hon åt sin middag och hon skakade i stolen och såg mer eller mindre skräckslagen ut. :shock: Jag sa med lugn röst att han kunde väl prova den när hon ätit klart. För visst måste man prova den, inte ska vi här försöka få henne att undvika den. :roll: Så vi småpratade lite om hur vi skulle presentera den. Han skulle sätta på den och vara upptagen med att prova den, och jag skulle sitta på golvet tillgänglig, liksom för att beskåda den fina dammsugaren, inte för att trösta henne. 8) Så sagt och gjort, den sattes igång och vi hade fullt upp med att prata om hur fantastiskt bra den var, medan Elsa lite nervöst försökte klänga upp på mig. Och pappa visade mamma hur bra den var att hålla i och mamma fick testa och jaa...den var ju bara helt perfekt. :D Så måste mamma bara fixa disken och i ögonvrån gluttade jag på Elsas reaktion. Hon gick runt hörnet och tittade, tummen i munnen och lite trippande på tå. Var den verkligen så farlig denna fantastiska grej som pappa svirade runt med glatt? Det dröjde inte länge så stod hon själv och dammsög med den. :heart:
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Inlägg av anna »

:lol: :heart:
Klart man måste vara lite skeptisk i början!
Det var jag också härom veckan då far i huset kom hem med en ny, men sedan vande jag mig :wink:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Gäst

Inlägg av Gäst »

:lol: Dammsugare är roliga och lite läskiga djur. Lilla tvååringen gick runt och rumstrerade med vår häromdagen. De är ju lite bökiga och tunga och fastnar gärna runt ett hörn. Efter att ha dragit länge och väl i slangen ubrast lilla söt mycket irriterat:

Kooooom, sa jag! :roll:

:lol:
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"