Vårens första "simtur"

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Vårens första "simtur"

Inlägg av Elle »

Vilken underbar förmiddag vi har haft ute i vårregnet :D I full regnmundering så traskade vi ut, jag och juvelerna. Lilly :heart: var mäkta stolt över sina gummistövlar och att hon kan gå SJÄLV och "hoppa" i pölarna som storebror :heart:. När vi kom fram till dagens största vattenpöl så ser jag hur Lilly lyser upp, det glittrar till i hennes ögon och sedan SLÄNGER hon sig på mage i vattenpölen och "simmar" för glatta livet samtidigt som hon kiknar av skratt :lol: :lol: Olle och jag stod bredvid och skrattade gott :lol: :lol: Hon var lika nöjd resten av utevsitelsen och sprang så fort hon fick syn på en vattenpöl. Vilken härlig förmiddag i vårregnet!!

Kram Elle, Olle & Lilly
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Lyckliga Lilly :heart: :heart:
Och Olle såg bara lugnt på?!

Hugo hade ju gärna gjort henne sällskap, kan jag lova...!

(Minns du hans premiärdopp i Bleckan förra året runt den här tiden? När alla stackars dagisfröknar höll på att få hjärtinfarkt, eftersom alla andra barn OCKSÅ ville bada... :lol: :lol: :lol: Där satt Hugo som en gris i sin pöl och asgarvade åt alltsammans!)

KRAM!
Ewa
Inlägg: 4900
Blev medlem: tis 04 apr 2006, 14:45

Inlägg av Ewa »

Ååååh, jag vill vara med er. Lite mer folk av samma skrot och korn på en och samma plats, tack [-o< :lol: :heart:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Inlägg av TorsMamma »

Ja tänk ibland önskade jag att vi alla bodde här i vår skärgårdsstad och istället för "ekoby" kunde vi vara "barnaboks by" och ha skoj tillsammans med allt vad BB tänk heter! :D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

Just det Ulrika! Vad vi skrattade då och vad roligt han hade :lol: :lol: Olle nöjde sig med att sätta sig bredvid henne i vattenpölen och plaska med händerna :wink:

Ewa :heart: och TorsMamma :heart: er skulle vi gärna bo granne med!!

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Elle, vilken stor kille han är Olle! :heart:
Och Ewa, TorsMamma: Vi slår väl till på ett Barnabokskollektiv då, lite härligt spontant, sådär!
Vore ju underbart! Så kan vi ha en STOR, STOR lerpöl till gris... menar barnen! :lol:

Olle kan bli gårdskarl! :lol: :wink:
Emma80
Inlägg: 1751
Blev medlem: ons 27 jun 2007, 13:08
Ort: Stockholm

Inlägg av Emma80 »

Ha ha, vi är med! Vilket skönt gäng jag ser framför mig Elle, ena riktiga glädjespridare!
Kram Emma
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
Stilla
Inlägg: 802
Blev medlem: tor 31 jul 2008, 16:00

Inlägg av Stilla »

:D Jag har ett underbart foto av mina båda tjejer och deras två kusiner sittande i en vatten-/lerpöl i sina färgglada regnkläder och stövlar, med hinkar och spadar i högsta hugg! Minns min barndoms lerpölar... Man kanske är lite gris, helt enkelt? :lol:
Vår grannfru är pensionerad dagbarnvårdare. Hon tittade en dag i vinter på Lilla s, som satt i en blöt driva och öste snö över sig och sa, att hennes son skulle ha grälat på sitt barn om hon gjorde så, "du blir ju så blöt!" härmade hon. Men själv skulle hon, denna f d dagmamma, gärna ha kastat sig i snön och gjort änglar, om hon kunnat för ryggen, sa hon! "Det blöta torkar ju i allsin dar!"
Så det finns fler :wink: :lol:
:heart: Lilla s och Stora S :heart:
K-ina
Inlägg: 1485
Blev medlem: tor 09 dec 2004, 10:15
Ort: Närke

Inlägg av K-ina »

:D Jag minns att jag simmade många gånger!!! :D

Mamma har berättat om en gång när gården hade fyllts av vatten. Vi kom hem med bilen och jag tittade längtansfullt på den största pölen. "Av med kläderna först" sa morsan och jag skalade snabbt av mig näck och lade mig ner i pölen njutningsfullt... :lol:

En gris? Jaaaaaaaaa! 8)
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
LaQ
Inlägg: 351
Blev medlem: sön 23 dec 2007, 08:47

Inlägg av LaQ »

Hehe vad härligt! Min lille grabb tycker också att det är läckert med vattenpölar! (Fast vilka barn tycker inte det?) Han lägger sig gärna ner på mage och doppar tungan eller blåser bubblor. :shock: (Vaddå? Det gör man ju i vattnet i badkaret! Vatten som vatten? Klart eller lerigt vilket som så att säga. Hrmm...) Det är OK för mig, jag är inte så pjoskig, men det är lite halvjobbigt när andra mammor ser det och verkar tycka att jag är oansvarig. :oops:
Storebror 07 12 18 :heart: (v. 42+2)
Lillebror 09 09 16 :heart: (v. 38+4)
~ På äventyr ~
Stilla
Inlägg: 802
Blev medlem: tor 31 jul 2008, 16:00

Inlägg av Stilla »

:D Jag mindes den här tråden idag när barnen var ute och lekte efter att det regnat. Lilla s ville ha ut sin hoppboll. "Jag ska hoppa i vattenpölarna!" 8) Jag hann få på henne galonisar och gummistövlar, sen var det plask och plums :lol: Sommartips: Hoppboll i vattenpöl, helt underbart!
:heart: Lilla s och Stora S :heart:
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Inlägg av anna »

:lol:
Du, det där skulle jag kunna tänka mig att prova själv faktiskt! Låter hur kul som helst :!: :lol:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"