Underbara barnaboksbarn!

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
blivandemamma
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1573
Blev medlem: tor 14 dec 2006, 21:03

Underbara barnaboksbarn!

Inlägg av blivandemamma »

:heart:

Det är fantastiskt med barnaboksbarn! Arvid är 22 månader och har sovit inne i spjälsängen under sin dagslur sedan i somras då han började konstra på luren (läs hans mamma hade inte attityd att visa hur man sover :wink: ) Nu är lillebror här och han sover sin långlur ute i vagnen efter konstens alla regler. Jag är hemma rätt mycket och går vi någonstans, är vi alltid hemma tills det är läggdags för Arvid. Hemma hos far- och morföräldrar sover Arvid i resesäng.

Men så började jag känna mig lite låst här hemma, nu när man har två scheman att följa dessutom (någotsånär synkade, men ni vet...) Så jag Dammade av Arvids gamla vagn, han följde med ut i förrådet och hämtade den, vi la i mysiga fällar, provlåg den och inspekterade. Berättade att han skulle sova där sen. Så gick vi förbi den där den stod i hallen, ett par gånger, och Arvid pekade och jag bekräftade att han skulle sova där sen, efter lunchen. Så när det ätits, kissats, kört ut lillebror, så hämtade vi Arvids snuttar och mjukdjur, packade ner honom i vagnen, på rygg, och jag drog upp hans speldosa, vinkade och ramsade. Blev helt tyst. Sen några små protester som nästan lät som han sjöng? Det kan låta betydligt mer i sängen inne kan jag säga... 10 minuter tog det. 2 ramsor efter varandra, sen sov han. :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: Sicken säker sovare! Jag är upprymd och glad, nu kan jag vara mer fri på dagarna! Underbart! Så duktig unge!

:heart:

Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Inlägg av TorsMamma »

:lol: :sleep: :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4522
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D Vilken häftig känsla! :D Där snackar vi Attityd av självklarhet från ditt håll! :lol:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"