Bästa 18-årspresenten!

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Bästa 18-årspresenten!

Inlägg av miar70 »

Tiden rusar och snart fyller min ende son Rickard myndig :heart:

Lite extra är det ju att bli vuxen, och han funderar mycket kring det - skräckblandad förtjusning, tror jag.

Han och hans mormor (min kära mamma, alltså :wink: 76 år fyllda och änka sen några år) har alltid stått varandra väldigt nära, hon var som en extramamma åt honom när han var liten och sjuk (han hade barnreumatism från två års ålder.) Det var ALLTID till momma han skulle när han inte mådde bra.
Nu är ju mamma en "gammal hemmafru" och har det inte så fett ställ, och det vet Rickard, så igår kväll satt han och funderade på vad han ville ha i present.

Ja, NU vet jag vad jag vill ha av momma! utbrister han glatt jag vill att hon ska skriva ner alla sin recept - köttbullar, stek, omelett, mommamackorna, brunsåsen, ja ALLT!!!

Vad tror ni momma sa när jag berättade om hans önskning idag? Hon grät såklart en skvätt, och mumlade om att hon kan ju inte... och hon som skriver så fult...
Men jag var tvungen att påpeka att det var HON som skulle skriva, HENNES stil skulle det vara - det var Rickard mycket noga med! Och då grät hon en skvätt till :heart:

Jag tycker det var en lite unik 18-årsönskan! Och imorrn är det jag som ska åka och köpa ett kollegieblock till mammsen!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
kiki
Inlägg: 2322
Blev medlem: lör 11 nov 2006, 15:26
Ort: Norrtälje

Inlägg av kiki »

:heart: :heart: :heart: Nu blev jag så där känslosam igen, med tårar å grejjer 8)

Vilken kille :wink: jag tror mig veta att Felix inte kan bräcka detta när han blir myndig om knappt ett år :roll: time will tell :lol:

Kram Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

kiki skrev: Vilken kille :wink: jag tror mig veta att Felix inte kan bräcka detta när han blir myndig om knappt ett år :roll: time will tell :lol:

Kram Kristina
Åhå du Kristina, det tror jag VISST det! Han har väl fällt helt underbara kommentarer redan, den killen!

De är för goa, helt enkelt! Det är märkligt hur mycket kärlek man kan känna inför sina barn...
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:cry: :heart:

åååh, kärlek....

:-({|=
Sussi
Inlägg: 1314
Blev medlem: fre 03 dec 2004, 21:50
Ort: Uppsala

Inlägg av Sussi »

Men jag blir alldeles tårögd, vilken kille!!! :heart:
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

:( :heart: Kärlek!

Kram Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Ewa
Inlägg: 4900
Blev medlem: tis 04 apr 2006, 14:45

Inlägg av Ewa »

Jamen puss på en sådan klok snart 18-åring :heart: :heart: :heart:

Önskar jag haft det förståndet och perspektivet när jag var i den åldern. Då hade jag kunnat fixa mormors och farmors brunsåser och farmors himmelskt goda ostkaka och hemgjorda julost, jag också.

Var rädd om honom, du Mia :heart:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D :cry: :heart:
Å - det var väl den finaste, underbaraste, personligaste present man kunde önska sig :!: :heart: Och att han tänkte på att hon inte hade råd till dyra presenter... :heart: Helt enkelt fantastiskt!

(litet tips: Sätt vart och ett papper i en plastficka, det går ju ha 2 recept åt varsitt håll i fickan, och sätt dem i en pärm, så skyddas dom från flottfläckar)

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
miniz
Inlägg: 2164
Blev medlem: sön 20 aug 2006, 17:07
Ort: Frankrike

Inlägg av miniz »

Vad fin han är, din stora kille! Jag blev ocksa tarögd...
:heart:
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Tack tjejer, såklart han är världens finaste, min gosse :wink: :heart:
anna skrev:(litet tips: Sätt vart och ett papper i en plastficka, det går ju ha 2 recept åt varsitt håll i fickan, och sätt dem i en pärm, så skyddas dom från flottfläckar)
Smart! Det är ordning på dig, anna! Jag hade tänkt köpa ett block, men det är ju absolut bättre att ha plastfickor. Då kan han forsätta klippa ur och samla andra favoriter också (om han nu vill :wink: )

Idag ska vi äta en annan av hans favoriter: vi ska GRILLA! Premiären blir tidigare för varje år, men ack så gott det ska bli :D !

Kram!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Inlägg av anna »

8-[ Det är just det det inte är...ordning på mig. Men i receptfallet har jag det så hemma, och det funkar jättebra! Bara att torka av om det blir kladdigt (vilket det gärna blir)

Grilla, ja det gör vi också året om :lol:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Susanne G
Inlägg: 1202
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 18:15
Ort: malmö
Kontakt:

Inlägg av Susanne G »

Det var något av det gulligaste jag hört. :heart: Vilken kille. Inte konstig med en sådan kärleksfull mor. O:)

Kram.
Susanne G
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"