Att få upp en gosse från badet...

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
Gäst

Att få upp en gosse från badet...

Inlägg av Gäst »

Tjejer! Medmödrar! 8)

Hur gör man :?:

Gossen, den sköna, har snappat upp ett nytt ord till sitt ack så vackra vokabulär. 8)

Den skyldiga är lillasyster. :P

NEJ.

Säger han, lugnt, makligt manligt. Utan att skrika, och med stadig ögonkontakt.

Det heter NEI. 8)

Han är en likadan marathonbadare som sin mor. Sitter gärna i badkaret och sjunger :-({|= tills sena sköna kvällen, om han får.

Så hur får man upp honom, från hutterkallt vatten :?:

"Hugo, skall inte DU komma och titta på EMIL med Sofia :?: :D

"Ei", säger finnen, lite kort och sakligt och badar vidare. :roll: Sjunger siiing-duu-du-lei, sing-duuu-du-lei...

Det går en kvart. Till. Nu måste vattnet vara JÄTTEkallt.

"Hugoo... kvällsmat! :D Kräääm! =P~ "

"Ei." Säger han, och ser på mig lite kort från under lugg. Som en av Aleksis Kivis sju bröder. 8) Ankan i badet får mera fart.

Men nu har han suttit där i över en timme! :?

Jag sätter vattnet på avrinning. Han funderar och suger pekfinger. Ser med misstänksam min på vattenytan, som drar sig neråt.

"Ei", säger han lugnt, och stompar i med foten, så vattnet slutar rinna ur.

Slutligen har han suttit där i 1,5 timme, och mina konster är slut. Stor och tung är han, den ståtlige unge mannen. Inget man lyfter upp med tvång, direkt. :P

Efter en timme och tre kvart stiger han upp. Jag torkar honom. Erbjuder kläder.

"Ei." säger han, och stegar iväg som Gud Skapte.

Kejsaren har inga kläder, men väl en kökshandduk, att vifta med. Och ett nytt ord... 8)
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Inlägg av TorsMamma »

Go Kejsaren! 8)
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Inlägg av anna »

:lol:
Jadu..Jag brukar räkna med minst en timme för våra tjejer i badkaret :wink: Gå upp vill de inte då heller!
Har kommit på ett knep, liknande det du har, fast i mitt fall fungerar det :wink: 8) Jag sätter dem i badet en timme innan Bolibompa, och 10 min före börjar själva tvättningen, då blir det fart, för Bolibompa missar de inte! Din unge man verkar kanske inte lika intresserad av tv.
Du får säkert fler knep! :D

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"