Modig fotbollstjej

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
inger
Inlägg: 2187
Blev medlem: tis 01 nov 2005, 18:20
Ort: Göteborg
Kontakt:

Modig fotbollstjej

Inlägg av inger »

I höstas började Agnes krångla med sin fotbollsträning.
Vi har som regel att har man anmält sig till något ska man fullfölja det terminen ut. Hon har spelat fotboll alla terminer sen ettan och nu går hon i femman.
Men i höstas var det hastigt påkomna förkylningar fem minuter innan träning :?
Det här var inte likt Agnes alls tyckte jag. Jag berättade vad som gäller, nu fullföljer du den här terminen ut. Men hoppa av nästa termin om du vill.
Kanske behöver du en termin när du inget gör och så funderar du ut något nytt till sexan.
Agnes sa att något annat än fotboll kommer hon inte att komma på hur mycket hon än funderar.
-Teater, föreslog jag, för jag skulle så gärna vilja att någon av barnen prövar på det här med teater.
Agnes fnös lite åt det här med teater. Hon slutade i allafall krångla med träningen. Men jag märkte på henne hur det tog emot för henne varje gång. Det var något :( . Jag gjorde något som jag inte brukar, närvarade vid träningarna. Jag märkte hur tränarna ofta pratade på ett negativt sätt med tjejerna(och det bottnade i ängslan att inte ta guld nästa cup detta lag tar guld efter guld efter guld)
Sen pratade jag med Agnes och sa att era tränare pratar ju lite gnälligt med er.
- Ja det skulle vara lättare om de var positivare, höll Agnes med.
Sen pratade vi om nästa termin.
- Jo, sa Agnes. Jag vill spela i ett fotbollslag. Men i ett lag som är sämre för då får flera vara med på matcherna och då blir nog tränarna glada för varje bra sak man gör.
Det var så klokt resonerat av Agnes tycker jag. :D
Hon hade spelat i detta lag sen ettan. Men nu ha rhon börjat i ett helt nytt lag som det går sämre för. Hon känner inte någon. I morgon är hon bjuden på ett bowlingkalas hos några hon inte känner. Jag skulle aldrig vågat gå när jag var elva-tolv men hon vågar.
Nu är det inte så långt gånget på terminen än. Men det känns som om hon inte kommer att gnälla, som om hon funnit sin lösning.

Jag tycker att det är så himla bra gjort av henne.
Två underbara tonåringar


http://barnboksnatet.blogspot.com/
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

Starkt gjort Agnes :heart:!

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Inlägg av TorsMamma »

Härligt! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D Det där var både modigt och starkt gjort, vad klok hon är! :heart:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
inger
Inlägg: 2187
Blev medlem: tis 01 nov 2005, 18:20
Ort: Göteborg
Kontakt:

Tack

Inlägg av inger »

Tack för era kommentarer.
Ja hon är väldigt klok . Men jag tror också att människor i de flesta fall
har svaren inom sig och det här var ett så fint exempel på det. :heart:
Två underbara tonåringar


http://barnboksnatet.blogspot.com/
inger
Inlägg: 2187
Blev medlem: tis 01 nov 2005, 18:20
Ort: Göteborg
Kontakt:

Det är fortfarande kul med fotboll

Inlägg av inger »

Det är fortfarande kul med fotboll tycker Agnes.
Det är ett bra tag sen jag började på den här tråden.

Jag tycker fortfarande att det är så fascinerande att hon tog rätt beslut den gången. :D

Men man ser hur mycket rätt eller fel tränare kan betyda.
Två underbara tonåringar


http://barnboksnatet.blogspot.com/
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"