Hugos massage!

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
Fd Medlem

Hugos massage!

Inlägg av Fd Medlem »

Inspirerade av en kär släkting - pionjär inom babymassage - har vi infört en stunds massage några dagar i veckan. Det är Hugo som masserar Herman och det gör han så gärna. Massagen går till som så att man "rullar" Hermans ben och armar mellan masörens handflator, sen klappar man åt det andra hållet. "Rulla, rulla, rulla, rulla, fluffa, fluffa, fluffa, fluffa"
Hugo är bra! Massagestunderna blir fler och fler, för Hugo vill så väldigt gärna "Forcera (dvs massera) Herman! Rulla, fluffa, fluffa lite...?"så fort man byter blöja.

Det är så rart!! Hjärtat brister hela tiden!!

Och i förrgår hade jag varit ute på en liten löprunda och tog en dusch mitt i deras kvällsbad. Då kryper unge Hugo upp ur badet och kommer fram till sin trötta mor och ger sig på hennes stela vader: "Forcera mamma, rulla, rulla, rulla, rulla, fluffa, fluffa fluffa fluffa!"

Är han inte världens mest oumbärliga unge??!
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Underbart! :heart:

Emil brukar massera min rygg genom att köra en brandbil fram och tillbaka över ryggen. Låter kanske inte så skönt men det är ljuvligt.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Inlägg av TorsMamma »

:heart: :lol: :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D :heart: VILKEN bra hjälpreda för er alla! :D
Om jag har riktigt ont i ryggen brukar jag be barnen gå på min rygg då jag ligger på mage på platt golv. Låter kanske inte heller så skönt, men det är det :!: (om de inte hoppar :shock: vilket hände en gång :shock: )

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Brandbil på ryggen låter ju utmärkt! Du vet väl att det EGENTLIGEN är just ett ett massageverktyg??! (Om det ar någon som inte fattat det... :lol: )
Och en promenad över ryggen, det är väl rena thaimassagen, tänker jag?
Ska se om jag kan locka Hugo till en lite ryggbehandling! Att jag inte tänkt på det?!
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Åh så ljuvligt!!!

Här då?
jo 8)

helgmorgon i storsängen innebär massage

och rita varandra på ryggen

till mammans snarkande :sleep:

O:)

/Fjällmor
kattklo

Inlägg av kattklo »

Å Nya Mamman!

Jag älskar dina gossar.
Och jag älskar ditt nick.
Jag hoppas du får sex ungar, en varje år, det skulle passa så fint med ditt smeknamn.
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

Myyyyysigt! Hugo :heart: vad ska det bli av denna charmör?!!

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Kattklo: En om året, ja då får jag nog lilla i lite. Men det blir mycket massage... :lol:
Pussa din atlet och och tänkare!
Elle: Jag tror att han ska bo hemma tills han blir 30, utbilda sig till massör, frisör, hudterapeut och kanske kiropraktor när han ändå är igång. Eller kock. Och sen helt enkelt passa upp på sin gamla mamma väldigt länge... Något för din gullegris också, kanske? :lol: :lol:

Kram
Ewa
Inlägg: 4900
Blev medlem: tis 04 apr 2006, 14:45

Inlägg av Ewa »

Ja, jag har ju sagt det förr också. Hugo är en given favorit :heart:

Sonen masserar också gärna här hemma. Och det är så mysigt. I veckan var vi på 3-årskontroll med Disa på BVC (där vi inte varit förut) och Anton hittade en taggig boll i en av leklådorna och kom genast fram och masserade mig när jag pratade med sköterskan - som såg aningen förvånad ut, om man säger. Men här inne får man ju tack och lov bekräftat att massage av onda mammors ryggar hör till vanligheterna. Vare sig det är med brandbilar, fötter eller andra redskap. :D
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Stilla
Inlägg: 802
Blev medlem: tor 31 jul 2008, 16:00

Inlägg av Stilla »

Ewa skrev:onda mammors ryggar
:shock: :shock: :shock:
:lol: :wink:
Sorry kunde inte låta bli...
Stilla
:heart: Lilla s och Stora S :heart:
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Stilla skrev:
Ewa skrev:onda mammors ryggar
:shock: :shock: :shock:
:lol: :wink:
Sorry kunde inte låta bli...
Stilla
:lol: :lol: :lol:

Hahaha, hur kul som helst!

:heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Ewa
Inlägg: 4900
Blev medlem: tis 04 apr 2006, 14:45

Inlägg av Ewa »

:lol: :lol: :lol: :thumbsup:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Hm... Nu är ju Ewa långt ifrån en ond sak, men tänk ändå vad smart det vore: Små barn med taskiga föräldrar griper an problemet medelst MASSAGE! Vore ju hur effektivt som helst.
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"