Glädje på stan

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
Father A
Inlägg: 136
Blev medlem: fre 21 jul 2006, 09:59
Ort: Skåne
Kontakt:

Glädje på stan

Inlägg av Father A »

I går tog jag med Emil och Sigge på shoppingtur. Tyckte vi behövde köpa lite julklappar. Vi hade rätt mysigt, Sigge satt i vagnen och vi knatade runt i Emils takt, vilket innebär lååånga stopp på leksaksavdelningarna och en hel del saker som han bar fram och talade tydligt om att han önskade sig.

När vi sedan kom gående på gågatan i Ängelholm mötte vi en äldre kvinna och Emil utbrister i ett glatt Hejsan! Kvinnan tyckte nog första det lät som att han kände igen henne, men upptäckte sedan att det var en glad liten kille som hälsade lite spontant. Hon stannade upp och pratade lite om den kommande julen. Hon berömde Emil for att han var så glad och gjorde henne glad.

Tänk vad enkelt man kan sprida glädje kring sig, det räcker med ett litet Hejsan! :D
Pappa till två oktober pojkar, en -05 och en -07 Nu även en söt flicka i maj -09
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Inlägg av anna »

Å, ja! :D :heart:
Tänk om alla kunde ta sig en minut, eller om så bara någon sekund och hälsa tillbaks!
Påminner om en tråd jag hade om Ida för ett år sedan, hon var ju 4,5 år då, men så mycket glädje hon spred!
:D
http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... ht=#124340

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Ewa
Inlägg: 4900
Blev medlem: tis 04 apr 2006, 14:45

Inlägg av Ewa »

Oj, puss på alla raringar här i tråden. Sådana underbara ungar. Och Emil som nog är den kramigaste unge jag träffat kan ju lätt ta över stafettpinnen från Ida den här julen. Mamma pratar fortfarande om den superduperkram hon fick av Emil sist de sågs! :heart:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"