Pratar tidigt

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
susanneethel
Inlägg: 1014
Blev medlem: mån 16 jan 2006, 22:44

Pratar tidigt

Inlägg av susanneethel »

Liv pratar så mycket, ofta hör jag inte vad hon säger. Ibland tror jag att jag inbillar mig för det låter som att hon pratar hela meningar.

Idag när jag pratade i telefon bredvid henne sa hon "vem ä de". :shock: Min mamma hörde det också så jag tror inte det var inbillning. Och nyss när Karl sa godnatt lilla gumman inne hos dom sa hon "Gonatt Ka"

En gång sa hon "akta fötterna" när hon blåste förbi med sin bobby car. Det hade hon nog hört en annan gång hon kört förbi. :lol:

Min den, ha den, säger hon ofta. När hon ätit färdigt säger hon bobode, det betyder Gå från bordet.

Karl pratar också en del förstås. Idag sa han till personalen på Öppna kyrkis att "Pappa springer och köper öl åt mamma hela tiden" :o :o :shock:
Jag har inte ens druckit öl på flera månader, och det var lättöl.
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Re: Pratar tidigt

Inlägg av miar70 »

susanneethel skrev: Idag sa han till personalen på Öppna kyrkis att "Pappa springer och köper öl åt mamma hela tiden" :o :o :shock:
:lol: :lol: :lol:

TACK för kvällens skratt! Ojojoj, så de kan få till det barna :heart:

Och visst är det spännande det här med hur olika de kan vara! Det är omöjligt att inte jämföra, trots att man inte "ska". Liv blir säkert en sån babbelmaja som min minsta Frida är - medans hennes syster Alice inte sa halvsju innan tvåårsdagen!
Spännande var ordet :wink: :!:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
blivandemamma
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1573
Blev medlem: tor 14 dec 2006, 21:03

Inlägg av blivandemamma »

:heart: :lol: :lol:

Haha! Underbart!

Kram, Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"