SÄKER sovare

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
blivandemamma
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1573
Blev medlem: tor 14 dec 2006, 21:03

SÄKER sovare

Inlägg av blivandemamma »

Det är häftigt att se, hur säker sovare vi har. Vi ruckar sällan eller aldrig på rutinerna, det går ju att lösa ändå. Men i går blev en sådan dag.

Vi var på kalkonmiddag hos min pappa, massor av roliga människor att umgås med, Arvid stortrivdes. Hans vanliga läggtid är 19:30 och vi hade bestämt redan innan för att köra hem klockan 20, med Arvid färdig för natten så han kunde somna i bilen och vi kunde bära in honom sen. Vi kom i väg, Arvid somnade bums i baksätet. Samtidigt tittar jag och maken på varandra med stora ögon; vi har GLÖMT att ge honom välling! :shock: :shock: ehhh, okej. Ja, vi gör välling när vi kommer hem, ger den lite diskert i vårt sovrum och lägger honom sedan direkt. Han köper det med och somnar. Då är klockan 21 :shock: när jag sedan skall stoppa om honom, innan vi går och lägger oss vid 23, STINKER rummet bajs. Jaha. Vad gör vi nu då? Det är inte en liten fislort han lagt, det förstås på lukten. Vi lägger ut en handduk på golvet. Tar upp honom, bytar snabbt JÄTTEBAJSBLÖJAN och lägger ner honom och går ut. :shock: jahapp, det köpte han också.

Vanliga morgonen 07 förlängdes till 07:30. Vi sov som grisar allihop :sleep: sedan upp, välling och ensamlek som alltid.

Han köpte alla konstigheter igår. Det är FANTASTISKT skönt att ha en säker sovare! :heart:
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Så härligt. :) Det är likadant här hemma också vilket gör att det aldrig är något problem när vi ruckar lite på tiderna, det löser sig ändå eftersom vi i övrigt alltid håller mat och sovtider.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Nancy

Inlägg av Nancy »

:D Instämmer med det SusanD skrev :D

:heart: Kram från Nancy
Nancy

Inlägg av Nancy »

ps. Snart har du två stycken att frångå rutinerna med 8) Lovar att det är ännu häftigare när det funkar det också :wink: ds.
Lingontuva
Inlägg: 682
Blev medlem: ons 21 mar 2007, 10:33

Inlägg av Lingontuva »

Kan inte annat än instämma - livet ÄR underbart med säkra sovare! Jag och lilleman har varit ensamma hemma i helgen. Han somnade 18.30 igår som vanligt. Vi har morgon 6.30 men jag hörde honom mumla till strax efter 6-snåret. Tänkte att nu kanske han vaknar men det var tyst, och tydligen somnade jag om! Vaknade med ett ryck och tittar på klockan: 7.20!!! Och lilleman sov som en gris fortfarande när jag skulle väcka :lol: (men han hade nog varit vaken en stund där vid 6 ändå för blöjan var full i gegga....)

Ledde förstås till lite strulig förmiddagslur men det var jätteskönt med sovmorgon :lol:
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"