Ensamleken blir kortare och kortare..

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
acf907
Inlägg: 35
Blev medlem: fre 10 okt 2008, 11:17

Ensamleken blir kortare och kortare..

Inlägg av acf907 »

Hej,

Jag har en 5 mån gammal son och sedan han var 4 månader har vi haft ensamlek för honom varje morgon efter mat och byte. Detta har fungerat perfekt i ca 1 månads tid och tiden för ensamleken ökade successivt till upp till en halv timme. Nu verkar det dock som han inte gillar det så mycket längre, tiden blir kortare och kortare och i morse orkade han bara 10 min. Jag tänkte att leksakerna är tråkiga och skaffade några nya som jag varvar med.

Är detta vanligt? Borde jag byta ut alla leksaker? Jag har också en cd som spelar, borde jag byta den (har haft samma sen början).

Micaela
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Hej, välkommen hit!

Har du Barnaboken? Där finns, i kapitlet om Sofin 4-månader ett bra tips på hur man roterar leksaker. Man behöver inte byta allt, men en del. Vi bytte hälften efter 3-4 dagar och andra hälften sedan. Sen återkom de utbytta efter nio dagar. Typ. :wink: Alltså, tre lådor som roterade, med hälften nytt var tredje dag... Edvards pappa var latare och bytte hela lådan var tredje dag, det funkade det med. 8)
acf907
Inlägg: 35
Blev medlem: fre 10 okt 2008, 11:17

Inlägg av acf907 »

Hej,

Ok, tack ska testa att lägga det i system. Jo jag har Barnaboken och därifrån tog jag iden med ensamleken, men jag hade missat Sofins berättelse.

Tack för svaret:)
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"