Hur bemöter ni folks klagomål och åsikter?

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
Två små semlor
Inlägg: 18
Blev medlem: tis 15 jul 2008, 11:15
Ort: Göteborg

Hur bemöter ni folks klagomål och åsikter?

Inlägg av Två små semlor »

Hej!

Var på fest i lördags - barnfri sådan, mycket trevligt. Men... alla satt och beklagade sig över barn som sov i föräldrars sängar, barn som inte kunde somna/somna om själva, barn som vaknar 3 gg per natt, barn som anser att natten är slut kl 05, etc, etc. Själv satt jag bara tyst och lyssnade tills en pappa vänder sig mot mig - nästan lite hånfullt och säger:
"men ni har väl inga problem, era somnar väl tidigt och lätt"?

Ungefär som att dom är födda såna och vi inte gjort ett dyft för att få att få rutinerna på plats! Man får liksom aldrig nån credit för att det faktiskt ligger enrom tanke, handling och konsekvens bakom dom här underbara ungarna som alla berömmer vart vi än går!

Jag försöker säga att vi följer AW och tipsar om boken. En pappa nappade och den är nu utlånad...

Hur gör ni andra? Jag börjar lessna på att höra folks klaga och sen tycka vi har det så lätt!
Mamma till tjejsemla -04 och pojksemla -06
Ewa
Inlägg: 4900
Blev medlem: tis 04 apr 2006, 14:45

Inlägg av Ewa »

Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Två små semlor
Inlägg: 18
Blev medlem: tis 15 jul 2008, 11:15
Ort: Göteborg

Inlägg av Två små semlor »

Oj vilken bra tråd!!! Den var superbra, tack Ewa!
Det som slår mig ändå är att vi i våra yrkesliv har så mycket verktyg och mallar för alla möjliga situationer. Dessa mallar och verktyg förfinas och utveklas gärna och man pratar så vackert om dem. Men ingen verkar tycka att man behöver några speciella verktyg och arbetssätt för att få vardagen med små barn att fungera.

Är nyss hemkommen från BVC där vi gjorde både 2-års & 4-års kontroll. Frågan om mat och sömn ställdes naturligtvis och jag svarade att lillkillen sover 12h natt + 1,5h middag och stortjejen 11h natt och att dom båda äter jättebra. Sköterskan såg lite förvånad ut och svarade "oj - det är inte ofta man hör, vad skönt för Er". Den här gången orkade jag inte säga nåt utan bara log, men ni förstår alla vad jag tänkte. Och detta på BVC av alla ställen, det är sorgligt på nåt sätt.
Mamma till tjejsemla -04 och pojksemla -06
TinasDag
Inlägg: 723
Blev medlem: fre 18 jul 2008, 10:40
Ort: Västra Frölunda
Kontakt:

Inlägg av TinasDag »

Har en liten semla själv :D
Håller helt med dig, har själv fått gå ifrån i sandlådan med Dag några gånger eftersom jag har svårt att hålla tyst men inte vill predika för folk som inte bett om det :? :roll:
Jag bara önskar att alla fick ha det som vi :heart:
Kram :heart:
Ps. Kopierar in ditt svar om mallar/verktyg i den andra tråden, för smart sagt för att inte delas med av!
:heart: Vetgiriga semlan Dag :heart:
född 071105, kurad i Gastsjön aug. 2008
:heart: Ingrid som kan själv! 090826 :heart:
http://dahlin.bloggproffs.se
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"