Mr No

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
Gäst

Mr No

Inlägg av Gäst »

Sonen har gått i en "trotsålder" - light variant :) där alla förfrågningar och förslag möts med ett irriterat "ihhhhhhhhh" mest av princip, och så sträcker han ut hela handen i äkta "Terminator" stil: "Talk-to-the-hand." :shock:

Idag var vi en sväng till biblioteket. För första gången i sitt liv har Hugo nu lånat med sig en bok. På väg till lånedisken hann jag inte titta så noga på vad det var för något, men det var från barnavdelningen och den hade rejäla hårda sidor, så jag tänkte att det var bra. Själv hade jag också två böcker under armen - så vi skulle till lånedisken med gemensamt ärende.

Väl där är det mycket att hålla reda på: två vandrningssugna barn, böcker som skall lånas, vagn som skall flyttas på osv. Så jag tittade inte på hans bok, lånade bara ut den.

Hemma på gården hastar jag till barnens sida av bilen, hjälper ut Sofia och böjer mig därefter att öppna Hugos bälten. Han sitter nöjd där han sitter med sin utlånade bok och pekar på bokstäverna på framsidan och läser nöjt:

"N" :D "E" :D "J" :D

:shock:

Min son har lånat hem en bok som heter kort och gott:

"Nej."

8)
Nemita
Inlägg: 719
Blev medlem: fre 09 mar 2007, 22:50
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Nemita »

Han kanske planerar att byta ut sina "ihhhhhh" mot mer bestämda "NEJ" för att få ordning på de där två ömma som envisas med att ställa jobbiga frågor till honom... :lol: Rolig Hugo!! :)
Mamma till en pojke född 8 januari 2007 (kurad vid 6 månader) och en stor liten knodd född 24 juli 2010 (en vecka efter beräknat, 4,5 kg tung) som standardmodellas.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Nemita skrev:Han kanske planerar att byta ut sina "ihhhhhh" mot mer bestämda "NEJ"
:lol: Du..! :lol:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

yeah 8) go Hugo :heart:

/Fjällmor
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"