Vaddå stolt pappa...

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
Tessan
Inlägg: 1292
Blev medlem: lör 25 jun 2005, 15:32
Ort: Sthlm
Kontakt:

Vaddå stolt pappa...

Inlägg av Tessan »

Thomas har ju bara varit med Emma sen hon var drygt 1 år. Ingen aning om hur det är att ha en liten spädis osv.
Från start har han varit suveränt cool och bra för mina nerver. Han har köpt BB-tänket sen han träffade Emma och såg vilken tjej det var (som en robot sa han efter vår första vecka ihop när han skulle beskriva sova/äta osv) :lol:
För honom finns det ju då inget som heter sömnbrist, skrikande barn eller andra otrevligheter.
När R hade lite dåliga kvällar i början så var han liksom jättefrågande :heart:
R har strulat en hel del vid daglurar pga en mamma som är alldeles för snäll med vagning osv.
Så.. Jag har själv försökt bli av med mitt vagnande utan bra resultat för jag är för mesig :oops: när det gäller småfolk....
Jag åkte till min pappa med Emma i torsdags kväll då min lillasyster tog studenten i fredags. Bestämde att Rasmus fick vara hemma med pappa för resan skulle bli för omständig för bara två dygn.
Inte ett dugg nervös var jag faktiskt och för att vara jag så är det otroligt :oops: :lol:

Jag sa till Thomas att jag ville han skulle se till att få honom att somna själv osv. Beskrev hur man kommer ur ett vagnträsk noggrant.
Fredagens morgonlur fungerade jättebra, i 15 minuter var han lite arg från och till, sen sov han som en klocka.
Thomas fick väcka på natten vid kvart i fyra för mat.
Em-luren på fredagen somnade de båda två och sov 3 timmar :shock: istället för 2. Då fick han lite bannor via telefon men sen löste han det galant med en 20-minutare på em istället för 45 min.

När jag kom hem möttes jag av en nysoven kille som numer går att lägga i vagnen och han somnar alldeles ensam nästan till varje lur. En gång sen igår kväll har jag fått vagna några tag.

Så lycklig jag är..
Vi satt och åt middag nu när R somnat och då flina Thomas upp sig som en riktig tupp och sa:
Ha ha, jag fick kura din son för du klara det inte själv och du ska vara sån där diplomerad :mrgreen:
Å va jag är bra...

Ja, jo han är ju det min karl. Själv är så mesig när det gäller ytte-pytte-skräp att där sviktar min lilla attityd väldigt mycket faktiskt.

Kram Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Ha ha ha ha! Visst är det härligt med folk som "bara gör" istället för felsöker som en annan neurotisk Woody Allen, hela tiden... :lol: :lol:

Bjud papsen på en kall öl till fotbollen nu! :wink:
Ewa
Inlägg: 4900
Blev medlem: tis 04 apr 2006, 14:45

Inlägg av Ewa »

Nya mamman skrev:Ha ha ha ha! Visst är det härligt med folk som "bara gör" istället för felsöker som en annan neurotisk Woody Allen, hela tiden... :lol: :lol:

Bjud papsen på en kall öl till fotbollen nu! :wink:
Instämmer :lol: :thumbsup:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Lingontuva
Inlägg: 682
Blev medlem: ons 21 mar 2007, 10:33

Inlägg av Lingontuva »

Underbart :D :thumbsup:
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

:lol: =D>

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"