Ett under har skett idag!

Guldkorn att inspireras och lära av
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Ett under har skett idag!

Inlägg av miar70 »

När min lille gosse var två år föll han illa och slog i sitt knä. Eftersom han fick väldigt ont och det svullnade upp, for vi till sjukhuset. Inte visste vi då att vi skulle bli där i över en månad, inlagda och isolerade... Inte visste vi heller att lilleman skulle tvingas äta mediciner och ha värk i 13 långa år :cry:

Det visade sig efter denna månads sjukhusvistelse (som bestod av provtagningar, skyhöga febertoppar, värk, utslag, röntgen av alla de slag och som grädde på moset en lillasyster som födde mitt i allt detta) att min lille pojk hade barnreumatism...
En hemsk sjukdom, som tagit så mycket av hans småbarnsår ifrån honom, så många träd han missat att klättra i, så mycket spring som aldrig blev av. Så många gånger jag gråtit av sorg, ilska och vanmakt, när lillen legat med värk och jag inget kunnat göra för honom.
Så många piller vi stoppat i honom, så många sprutor han fått ta.
Och så tapper han ändå varit, så mycket glädje och styrka han visat under alla dessa år :heart:
Min lilla, stora hjälte!

Vi står varandra så nära, det blir nog så, vi har verkligen fått tillbringa mycket tid tillsammans, när han inte haft något annat val! Hur många gånger har jag inte köpslagit med Gud, om att ge MIG det onda och låta min unge få härja, klättra, sparka boll och busa! Men han har inte velat lyssna, han däruppe...

Idag var vi till sjukhuset igen - min lille gosse har hunnit bli en ung, stilig man på 16 år, och har inte ätit en cortisontablett sen i januari, och inte fått en spruta cellgit sen i maj!!! Han har börjat styrketräna, och hans späda små armar är bulliga och hårda! Idag skulle vi få domen...

Jag tror inte att det är sant - gamle goe doktorn, samma vi haft nästan från dag ett, var tvungen att torka tåren när han träffade min pojk idag.
Han är frisk!
Han är FRISK!!!
Inte friskförklarad, det får vi vänta på i tre år till, men han är fr o m nu ingen patient längre på barnsjukhuset! Vi kommer inte att bli nerkallade nåt mer!
Jag gråter så många tårar idag, av glädje och tacksamhet!
Och så minns jag, all denna oro, all smärta, det flimrar bilder i mitt huvud hela tiden, och jag minns när jag planerade hans begravning, för så sjuk var han min prins.

Han är så glad idag, det lyser om honom!
Jag frågade vad han ville ha att fira med när vi for därifrån; "ett par skor, skatedojjor, kan jag få det, mamma?" Självklart fick han skorna, fast de var alldeles för dyra!

Hörni, idag har jag vunnit högsta vinsten, och jag vill så gärna dela med mig till er! Tänk på hur rika vi är, med våra barn! Vilken gåva vart och av dem är, ta vara på varandra!

Kram :heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

åh jisses Mia! Nu flödar tårarna här..

\:D/ :heart: :cry: :heart: :cry: :heart: \:D/

Vilken underbar dag! Vilken glädje!

Storkrama varandra alla, från mig!

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

/Fjällmor
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Tack kära fjällmor :heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Ebbab
Inlägg: 474
Blev medlem: mån 13 mar 2006, 14:50
Ort: Gävle

Inlägg av Ebbab »

Jag gråter oxå :lol: :lol: :lol: :heart: :heart: :heart:
Vad fint du berättar! Och vad skönt att slippa denna hemska sjukdom!
Stora Skrattungen 021126
Lilla Skrattungen 050731
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

:cry: :cry: Jag ryser i hela kroppen! Vilken lättnad! Ta hand om varandra och NJUT :heart:

Varma kramar
:heart: :heart:
Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Inlägg av TorsMamma »

Och jag är bara mållös.. :cry: :heart: :cry: :heart: :cry: :lol:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Ewa
Inlägg: 4900
Blev medlem: tis 04 apr 2006, 14:45

Inlägg av Ewa »

Oj, tårarna trillar :cry: . Men - EN SÅN LYCKA \:D/ :D :!:
Stort grattis till din prins :heart:!
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Tack snälla ni alla :heart:

Det känns så konstigt i mig ikväll, under hela pojkens liv, nästan, har jag oroat mig och tänkt på hans sjukdom flera gånger varje dag - och nu behöver jag inte det...
Och sonen känner sig också lite konstig, vi har alla varit inställda på att han alltid skulle vara reumatiker (fast vi såklart hoppats!) och sjukdomen har varit lite av "han". Det tar nog lite tid för oss att vänja oss vid det här! Men det är ett kärt bekymmer!
Nu har han åkt och tränat på gymet, och jag kan tänka mig att vikterna känns lätta för honom ikväll :D
TorsMamma skrev:Och jag är bara mållös.. :cry: :heart: :cry: :heart: :cry: :lol:

Åh kära TorsMamma, inte trodde jag att jag kunde göra dig mållös :wink: :heart: :lol:

Kram på er :heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Nancy

Inlägg av Nancy »

:heart: Fantastiskt, underbart och helt magiskt :heart:

Är så innerligt glad för dig och hela din familjs skull. Vilken lycka och oerhörd lättnad inte bara för sonen din utan även för er som älskar honom mest i hela världen.

Stor kram från Nancy
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

:heart: :thumbsup: :heart:

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Inlägg av anna »

å, hjälp, vilken resa ni haft... :shock: :cry:
Och vilket fantastiskt slut!! :D :D :heart:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Susanne*
Inlägg: 2027
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 15:11
Ort: Ny Skåning

Inlägg av Susanne* »

Så rörande och fantastiskt du skriver om så stora saker som ord egentligen inte kan beskriva. Dina känslor går rakt in i mitt hjärta. Vilken glädje och lycka för er alla. :heart: :heart: :heart:

Stor kram till er alla :heart:
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
/LO
Inlägg: 5038
Blev medlem: ons 24 nov 2004, 22:13
Ort: Norrahammar
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Verkligen tack för den historien. Så härlig läsning! Otroligt rörande
:heart: :heart: :heart:

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Vilken värme som slår emot mig här när jag loggar in :heart:
Tack!!!

Min son har börjat ett nytt liv, det märks redan!
I morse var han uppe tidigt och fixade sig, han brukar annars ligga in i det allra längsta, och ha ett rätt surt morgonhumör... men i morse var han som sagt uppe med tuppen, HUR glad som helst!
Kan tänka mig att det är TON av börda som lättat från hans axlar!
Han har fått en framtid!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
ulrikaj
Inlägg: 1864
Blev medlem: tis 22 aug 2006, 13:10
Ort: Dalarna
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

Vad jag blir glad mia för eran skull :heart: :Jag bara ryser.

Många kramar från ulrika
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"