9 år med rejäla utbrott.

Samtalsforum med barnen i fokus
Skriv svar
Nimrah
Inlägg: 636
Blev medlem: mån 26 maj 2008, 20:49
Ort: Uppsala/Malmö

9 år med rejäla utbrott.

Inlägg av Nimrah »

Hej alla fina!

Ännu en återvändare på forumet. Min dotter har varit min gosiga, busiga dröm i nästan hela hennes liv. Visst fanns där lite trots i småbarnsår osv men överlag har allt fungerat perfekt. På sista tiden har hon dock börjat få såna rejäla utbrott att grannarna säkerligen tror att vi misshandlar henne pga allt skrik hon får ur sig. På ett sätt påminner hon mig om det lilla barnets utbrott där man gör bäst i att lugnt bara finnas där i närheten och tryggt vänta ut det. Att bara vara den där lugna klippan. Det vill jag ff vara men det är stört omöjligt ibland. T ex m påklädning för att gå iväg till skolan har det helt plötsligt börjat tjafsas ngt otroligt. Nej jag TÄNKER inte klä på mig. Tre ggr har det slutat med att jag hållit fast henne och tvingat på henne kläderna och naturligtvis är det helt förkastligt men hon måste ju iväg. Idag när jag skulle få lite tid för att sitta och plugga och maken skulle ta med barnen på bio så skulle hon absolut inte med och vägrade klä på sig idag också. Jag gråter för att jag tjafsat så mkt med henne och tvingat och hållit fast. Inte alls vad jag vill utsätta henne för. Vad sjutton ska jag göra? Hon blir ju naturligtvis jätteledsen och jag känner att det är kränkande. Aldrig mer. Man vad gör man om man ska iväg. Jag vet att jag kan börja tidigare att säga till och så men om tiden inte finns då? Vet att det är mitt bemötande som är fel men vad gör man?

Mkt ledsen mamma Nimrahoch dotter...
bäbis Y 080106 1:a kurdag 22 maj 2008
bäbis S 100717 Standardmodellerad
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: 9 år med rejäla utbrott.

Inlägg av TorsMamma »

Hej Nimrah och välkommen tillbaka! :)

Så, har du läst i BB om 9-åringen och även 10-åringen, samt kapitlet "fostran om man så vill"? Det är mitt tips att börja där!

Sen har vi en hel del trådar på ämnet här under barnafostran. Skrolla gärna runt och använd också gärna "sök" om du vill.

Här är en tråd jag hittade när jag tittade lite bakåt. https://forum.annawahlgren.com/viewtopi ... =8&t=51421

Och en till: https://forum.annawahlgren.com/viewtopi ... =8&t=51214

Lläs gärna också under "favoriter" översta tråden i detta forum. Kanske "tonåringar" kan vara en plats och titta under också där. :)
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"