4 åring

Samtalsforum med barnen i fokus
Skriv svar
Tjorvan
Inlägg: 136
Blev medlem: sön 30 sep 2012, 10:26

4 åring

Inlägg av Tjorvan »

Nu behöver jag råd och tips för min mellersta pojke. Han har det jobbigt vid dagislämningar. Vill inte gå till dagis. När han väl är där så leker han tillslut men inte fartfyllt som de andra utan lego eller pyssel. Han äter inte bra heller och har även börjat vägra gära saker( vara butter). Han känns inte så glad som han borde vara och jag är orolig. Han är 4,5 år och har alltid varit reserverad för nya vuxna(varför vet jag inte).

Är detta vanligt? Jag är orolig att detta ska eskalera och att han till slut vägrar kliva in i bilen
Tös Född 17 september 2012
mari
Inlägg: 188
Blev medlem: fre 13 jan 2006, 19:50
Ort: Västerås

Re: 4 åring

Inlägg av mari »

Ditt inlägg är väldigt kort. Jag har vuxna barn. Ett var reserverat och vad pedagogerna kallade för blyg som barn. Det går bra för det barnet, parrelation, studier och arbete med mera. Vi är alla olika så oroa dig inte för egenskaper. :D Vissa barn leker fartfyllt och andra leker lugnare. Vi vuxna är ju också olika.
Hur har din 4-åring annars? Anna Wahlgren pratar mycket om att barn behöver tas praktiskt och konkret i bruk.
Kan han hjälpa dig innan ni åker till dagis med allt som ska göras på morgonen tillexempel? Att få vara behövd kan vara förlösande för de flesta.
Kan du också leka med honom tills han skrattar. Kittla honom om så behövs? Alla får vara buttra av och till men alla behöver minst ett glatt skratt om dagen och även det är i underkant. :D
miniz
Inlägg: 2164
Blev medlem: sön 20 aug 2006, 17:07
Ort: Frankrike

Re: 4 åring

Inlägg av miniz »

Hej. :D

Har du läst runt under vàra favoriter?
http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... =8&t=18665

Där finns nàgra tràdar om 4 àringar och om känsliga och blyga barn.
Börja med att läsa runt lite och àterkom med tankar och funderingar sà bollar vi vidare.

Kram.
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"