När kan barn bäst börja dela rum?

Samtalsforum med barnen i fokus
yanne
Inlägg: 88
Blev medlem: ons 14 apr 2010, 19:21
Ort: Malmö

Re: När kan barn bäst börja dela rum?

Inlägg av yanne »

Hej Clara Cecilia!

Tack för ditt svar, super!! Blir påmind om många vanor jag haft för avsikt att hålla vid liv när jag läser det.

Min kille sover också 11-12 timmars natt och ofta över två timmar på dagen (och det var inte länge sedan han gärna sov tre timmar)... jag började tänka att läggningskrånglet kanske har med den långa dagsömnen att göra men blir glad av att läsa att din kille sover lika mycket. Har ändå känt att han behöver de timmar han får och är glad att vi lyckats få in en sådan bra paus mitt på dagen. Jag gillar verkligen det där med att ha en lång vila även när de slutar behöva sömn om dagarna, så har jag tänkt att vi också vill ha det.

Jag tror vi skall å det allra orubbligaste bestämma oss för den strategi du skriver och jobba på att få till de sköna läggningarna vi haft förut på det viset, det låter och känns väldigt rätt. Även styra upp dagarna ännu mer, social delaktighet inkluderat, jag tror helt klart han har överskottsenergi vissa dagar. Ibland tar det emot att hålla igång så mycket som han behöver när man bor i lägenhet och jämt måste fara iväg till parker och dylikt.

Tusen tack igen för dina råd.
:heart:
15 Nov 09 & 25 Aug 11
Kurstart 27/1
Clara Cecilia
Inlägg: 992
Blev medlem: ons 10 jun 2009, 19:40
Ort: Stockholm

Re: När kan barn bäst börja dela rum?

Inlägg av Clara Cecilia »

Hej!
Så bra att det kändes matnyttigt :D

Jo visst tar det emot ibland att upptäcka att man borde varit ute redan 8.30 när man själv tycker det är lyckat att vara på väg 9.00 :lol: :lol: :lol: men det hjälper.
Vi bor också i lägenhet här mitt i storstan så jag vet vad som krävs.

Mitt senaste tips är att hitta ställen att klättra på, bor du i Stockholm så rekommenderar jag en tripp till Universitetets tunnelbanestation. Utanför finns en underbar stor klipphäll som alla åldrar kan klättra på (och brevid finns stolar utanför ett fik för trötta vuxna..). Kan kombineras på ett lysande sätt med besök på Naturhistoriska Museet med dinosaurieskelett. Åka tidigt, klättra, gå på museum, gå tillbaka och klättra mer och sen hem. (4 åringen behövde fotmassage ikväll för han var så helt slut :!: )

Men klätterställen finns överallt, hitta dom. Det behöver inte vara tillrättalagda parker utan bara en passande klippa, träd, brant slänt. Jakthundar behöver rastas!

Hör av dig om hur det går,

:heart:

Clara
Mamma till V 2008, L 2010
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"