Flytt till samma rum, men olika tider på dagen?

Samtalsforum med barnen i fokus
Skriv svar
mrs tall
Inlägg: 438
Blev medlem: ons 23 nov 2005, 18:43
Ort: NY, USA

Flytt till samma rum, men olika tider på dagen?

Inlägg av mrs tall »

Nu börjar det så smått närma sig för oss att ta vårt pick och pack från USA och flytta hem till Norden igen för sommaren! Lillskruttan har blivit 6 månader medan Skruttis är hela 18 månader och ett riktigt litet trotsmonster.(Ganska sött sådant mesta dels av tiden i alla fall... :heart:) .

Nåväl, vi har haft dem i separata rum eftersom Lillskruttan ju haft vissa problem gällande nattsömnen. Hon låter fortfarande stundtals, men vi har så gott som slutat blanda oss i hennes små skavanker, eftersom hon redan fixar det mesta själv. Hon har även gått över till två sömner/dag allt för att göra flytten lite smidigare.

Dotterns långa lur är mellan 11-13, medan broderns är mellan 11.30-14.00. Natten börjar och slutar vi 8, men Lillskruttan tycker att hon behöver en bajspaus varevigaste morgon vid 7.30, så då börjar hon låta.

Jag tänker helt prompt hiva dem i säng i samma rum vid olika tider och förvänta mej att allt skall gå bra!! :D

Men hur gör jag med morgonen och eventuella uppvak? Jag har jobbat med morgonen i två månader nu, men likväl skall hon fylla blöjan kl 7.30... :roll:

Vad har ni för erfarenheter av att flytta i samma rum? Har det haft en lugnande verkan på tider och sömn, eller vice versa?
Mamma till lilla Skruttis som föddes 1. nov. 2005 och lill-Skruttan som föddes 7.nov. 2006
Susanne*
Inlägg: 2027
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 15:11
Ort: Ny Skåning

Inlägg av Susanne* »

Hej :D
Då får jag säga välkommen hem till Sverige då :D Fast jag skulle gärna åka till NY jag...

Jag har ingen direkt erfarenhet av att lägga så små barn i samma rum. Men med din självklara attityd så låter det som det bara bara är att genomföra också. :D

Nu vet jag inte hur turerna gått gällande morgon-bajsaren :wink: men jobba på där som du gjort och ta sakerna som de kommer. Om strulet fortsätter just de 30 minuterna på morgonen och påverkar den lille så ta tag i det då. Kan du ha en plan B för sovandet :?:

Jag vill gärna höra hur det går för jag ska ha in tre barn i samma rum i sommar. Ett litet krypin är det. Min plan B (förutom att han står under kurhot i Gastsjön :wink: ...eller inget hot egentligen, det vore ju ett nöje) är att flytta om lite en period.

Vi väntar på andra med större erfarenhet också. :D

Kram Susanne :D
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
father of sons
Inlägg: 1369
Blev medlem: tis 07 dec 2004, 20:06
Ort: Stockholm

Inlägg av father of sons »

:D

Vår erfarenhet är bara positiv!
Våra barn var 3 månader respektive 20 månader när vi flyttade ihop dem. Nu har vi en liten tvåmånaders som också ska in i sommar ( så fort ramsan sitter :wink: ). De verkar ha en otrolig trygghet i varandra! Ramsa de över en kam, bara :lol: ! I alla lägen (bajs, sjukdom m.m). Jag hade lite vargar kring hur det skulle gå när någon av de blev sjuk.. Helt i onödan, förstås. Sonen Den Äldre hade en kort period då han gillade att glädjegapa så Sonen Den Yngre blev lite ledsen :cry: , då stormade jag in och sa några väl valda ord och gick ut med ramsan :lol: .

Kan ni inte ha morgon halv 8?

Lycka till!

/ Mamman till sönerna :D
mrs tall
Inlägg: 438
Blev medlem: ons 23 nov 2005, 18:43
Ort: NY, USA

Inlägg av mrs tall »

Jo, i prinvip kan vi väl ha morogn kl halv 8, men när vi alla andra är sjusovare så käns det knas att lilla flickan skall bestämma tiderna. Dessutom somnar hon ju om, så det är bara lite, lite krångel så morgonkvisten... Vi får helt enkelt se om hon väcker brodern så att de båda vaknar vi halv åtta, eller om hon följer broderns exempel och sover vidare till 8.

Hur gör ni andra med ensamleken på morgonen i samma rum?
Mamma till lilla Skruttis som föddes 1. nov. 2005 och lill-Skruttan som föddes 7.nov. 2006
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"