Dörren på glänt eller inte?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Mami.J
Inlägg: 8
Blev medlem: fre 14 apr 2017, 07:35

Dörren på glänt eller inte?

Inlägg av Mami.J »

Hej!

Kurar just i detta nu, har en liten i ett mörkt rum (kattvind/garderob) och blev tveksam kring en detalj. Men även om det är en liten detalj så vill jag fråga. I boken står det att man kan ha dörren på glänt och att det är både ljus och ljud utanför. Men annars har jag också läst att det är så noga med att det är helt kolsvart. Vad gäller?

För övrigt mottager jag gärna pepp och motiverade ord då jag ibland tvivlar på vad jag håller på med. Slås av saknad och vill bara plocka upp den lille och ligga tätt intill hela natten som vi ju har gjort sedan hon föddes för 6 månader sedan. Det har varit lite jobbigt att vara hennes napp hela nätterna men också jättemysigt. Jag tror dock att hon mår bäst av att sova ostört hela natten så därför kurar jag nu. Men det gör ont i hjärtat av saknad, vill sova med hennes lilla mysiga varma kropp. Peppa mig gärna! Jag antar att jag får kämpa med vargatimmar och tvivel framöver.

Må gott!
Flicka född sept 2016. Kurad mars 2017.
Flicka född mars 2020. Kurad september 2020.
Pojke född juli 2021. Kuras januari 2022.
Tin
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1153
Blev medlem: fre 12 mar 2010, 09:48
Ort: Nya Zeeland

Re: Dörren på glänt eller inte?

Inlägg av Tin »

Hej kara du,
grattis till underverket. Och klart du far fraga om vad du vill.

Forst enkelt svar pa fragan: dorren pa glant och ljusglimt galler dagsov (om man vill, mina barn sov bast i morker dag som natt), natten skall vara backsvart.

Sen till peppingen, vet du om du inte ar saker pa att detta ratt for er sa kommer inte liten tro det heller. Du maste vara 100% saker, for mig behovdes det otroligt mycket pluggande av kuren och AW metoden for att kanna mig absolut saker - ratt for mig och for dottrarna mina. Sa ta dig en ordentlig funderare om du ar redo att gora detta, mala upp vilken malbild du vill ha och om det ar vart att kampa for. Och du - det ar helt ok att valja bort det.

JAG kom fram till att jag vill att mina barn skall vara trygga utan att vara i mina armar. Att de skall ha god natt somn hela livet. Att de skall sova tillrackligt mycket och att alska att sova. Och att jag har en god nattsomn sa att jag kan bli en kanon mamma dagtid for att uppfostra fantastiska barn. Detta mal for mig i kombination med att "plugga" AW metoden sa jag var helt saker pa vad jag gjorde fick min attityd pa plats sa pass att barnen kunde kanna det. (Och BTW we gosar massor, bara inte medans det sovs. Men vi gosar massor och pratar om livet, laser bocker, bara kramas, tittar pa tv ihop etc - aldersanpassat saklart de ar 7 och 10 ar).)

Men detta ar hogst personligt. En sak ar saker - om DU inte riktigt vill, sa kommer det bli mycket svarare att overtyga liten att detta ar en bra ide och fa liten att svara pa metoden. Sa fundera hur du vill ha det, om svaret ar JA, borja studera, vi finns har och kan stotta hela vagen. Attityden av sjalvklarhet, den viktigast ingrediensen for att "sova hela natten" skall lyckas - det kan bara du bidra med. Och tills du har bestamt dig gor som du vill, och ta nya tag med 100% hjarta.

kram Tin :heart:
Lilla O född 2010-02-04 (42+1)
Standardmodellat sedan 13 mars då hon var drygt 4 veckor.

Lilla M född 2012-11-29 (39+0)
SM från början, vad annars ;)
Mami.J
Inlägg: 8
Blev medlem: fre 14 apr 2017, 07:35

Re: Dörren på glänt eller inte?

Inlägg av Mami.J »

Tack för svar!

Har kurat nu och är inne på uppföljningsveckan. Dina pepp-ord stämmer ju så väl in på hur jag också tänker och jag tackar för att du påminner mig.

Kuren går jättebra och vår lilla dotter på 6 månader har hittills svarat bättre än vad vår äldre dotter gjorde när hon kurades för 4 år sedan.

Må gott!
Flicka född sept 2016. Kurad mars 2017.
Flicka född mars 2020. Kurad september 2020.
Pojke född juli 2021. Kuras januari 2022.
Tin
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1153
Blev medlem: fre 12 mar 2010, 09:48
Ort: Nya Zeeland

Re: Dörren på glänt eller inte?

Inlägg av Tin »

Nej men,
Vad härligt!!! Du hittade attityd mössan och drog på dig den. Yay.
Hurra för dig. Och hurra för liten. Och vad underbart att det går så bra. :heart:

Vi finns här. Om du stöter på patrull, menar jag, även om det låter som om du har total koll.

Kram Tin :heart:
Lilla O född 2010-02-04 (42+1)
Standardmodellat sedan 13 mars då hon var drygt 4 veckor.

Lilla M född 2012-11-29 (39+0)
SM från början, vad annars ;)
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"