Melker 9 månader vaknar 1-3h varje natt.

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
mammanmarie
Inlägg: 1
Blev medlem: sön 20 jan 2019, 20:10

Melker 9 månader vaknar 1-3h varje natt.

Inlägg av mammanmarie »

Hej,
Jag är helt ny här - fast ändå inte. Har en dotter på 2,9år som föddes dagen innan Läckbergs dotter. Sedan dess har jag hittat hit, lånat böckerna och lusläst. Visade sig dock att hon är autistisk och krävde ett annat tankesätt kring läggning, men samma Attityd. Hon sover sedan 1,5 års ålder minst 12h per natt.

Nu till Melker.

Vår lilla kille har precis kommit ur åtta månaders ångest träsket, så nu vill jag få honom att känna samma sak som stora syster: På Natten Sover Man.

06:00 Vaknar
06:30 Yoghurt & macka med pastej
Sedan lek och bus.
08:45 Välling 160ml
09:00-11:00 Sover ute i ur och skur.
Väcks oftast.
11:15 Lunch, det jag äter. Han älskar mat.
Lek och böcker.
14:00 Ersättning 120ml
14:15-15:00 Sover
16:00 Middag, det vi äter eller en burk plus frukt.
17:30 Välling eller gröt, beror på energi nivån
17:45 Stora skrattet
17:50 Somnar i egen säng däckad på rygg med napp

Det är sedan på natten det händer, han vaknar 01-02 tiden och somnar inte om. Skriker sig hes om vi lägger ner och solfjädrar, väcker stora syster som blir ledsen och arg hon med - fast att hon sover i eget rum. Lyhört.

Så ja..
Bakgrunden är nu, jag orkar knappt skriva detta inlägg. Läst ALLT jag hittar. Bygger upp min attityd och självbild, men allt efter sömnen uteblir så är jag nära någon slags mental krasch. Maken är utmattad och vi har just flyttat till Gotland. Har ingen att be om hjälp.
Önskar av hela mitt hjärta att det finns en kurare på ön då vi behöver hjälp. Jag har sällan känt mig så urlakad och ledsen som när det kommer till sonens helt rubbade sömn. Lyckas inte få honom betryggad hur jag än PANGramsar, utanför dörren.

Hjälp :(
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Melker 9 månader vaknar 1-3h varje natt.

Inlägg av TorsMamma »

Hej och välkommen tillbaka!

Jag är ledsen, precis som du själv säger så har vi inga kurare på Gotland eller ens nära. :sad:

Har jag förstått att du "försökt" kura honom på rygg med napp?

Kanske dags att verkligen läsa om "Internationella SHN" och fundera på att göra en korrekt kurning från början?

Gå gärna in under "Kontrollpanel/signatur" och fyll i sonens födelsedatum och så småning om starten på kur datum. Det är alltid lättare för oss att hjälpa dig då.

jag tror den största boven i dramat är som du skriver, att han skriker och det är lyhört och därmed vill man mest få tyst så fort som möjligt till varje pris. :wink: Så fort en förälder ens nämner detta är kuren dömd att misslyckas tyvärr.

Så det kan vara värt att försöka hitta något sätt att "slänga ut" make och dotter några dagar på något vis eller själva åka till ett lugnt ställe där du känner du kan återfå attityden och köra en rejält riktig kur.
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"