Hjälp att kura

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
StellaElza
Inlägg: 2
Blev medlem: lör 24 mar 2018, 12:55

Hjälp att kura

Inlägg av StellaElza »

Hej, jag har en fem månaders baby och är ensamstående. Finns det någon som kan hjälpa mig att kura mitt barn om någon månad? Jag bor på Kungsholmen i stockholm
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Hjälp att kura

Inlägg av TorsMamma »

Hej och välkommen! :D

Det finns ett fåtal Dipl. SHN kurare om du går in och läser i listan kan du kontakta de du vill. De flesta jobbar mot betalning.

Dock vill jag slå ett slag för att ensamstående mammor kurar sina barn förträffligt bra själva med stöd här från forum och då är det gratis! :wink:

Krav är alltid samma oavsett vilken väg man väljer, man måste läsa Internationella Sova Hela Natten Boken MINST 5 ggr så man verkligen VET vad man gör och varför. :D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Sofie85
Inlägg: 45
Blev medlem: sön 08 nov 2015, 20:12

Re: Hjälp att kura

Inlägg av Sofie85 »

Jag kan bara hålla med, hade varit enklare att kura som ensamstående än med en man i huset. Många gånger är det han som har fått mig att tvivla. Och jag har fått superbra stöd här i forumet! Men läs på innan!
:heart: Dotter född 170630 :heart:
:sleep: Kurad 180211 :sleep:

:heart: Dotter född 150110 :heart:
:sleep: Kurad 151106 :sleep:
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Hjälp att kura

Inlägg av TorsMamma »

:thumbsup: :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
StellaElza
Inlägg: 2
Blev medlem: lör 24 mar 2018, 12:55

Re: Hjälp att kura

Inlägg av StellaElza »

Hej, Jag kontaktade faktiskt alla de som finns i Dip listan i Stockholm men har inte fått napp hos någon. Om det finns någon som kan hjälpa mig mot betalning så önskar jag få veta det.
mamaA
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1641
Blev medlem: tor 08 nov 2012, 13:37
Ort: Ystad

Re: Hjälp att kura

Inlägg av mamaA »

Hej!
Jag har skickat ut frågan bland våra kurare men det brukar vara svårt att få napp, inte många (eller någon alls) som aktivt kurar längre. Vi håller tummarna i alla fall :thumbsup: !

Kram :heart:
James 11-03-05
Finn 14-09-19
SM-barn så klart!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"