Babysim

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Dinockel
Inlägg: 1
Blev medlem: mån 28 aug 2017, 13:24

Babysim

Inlägg av Dinockel »

Hej!
Jag börjar kura min 9 månaders kille idag. Men varje fredag är vi på babysim. Efter detta är han oftast väldigt trött och hungrig. Det är kl 13:40-14:10. Kan man lägga in ett extra mellis och extra 15 min vila bara på fredagar? Eller hur skall jag göra?
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Babysim

Inlägg av TorsMamma »

Hej,

Hur ser schemat ut nu? Svaret är NEJ, man kan inte ändra på schemat 1 dag i veckan utan att detta pajar stora delar av resten av veckan. Antingen får man anpassa schemat eller babysimtiderna. :wink: (Ps. extra mellis går bra, men sovtider 15 min skulle jag inte leka med Ds.)
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
blivandemamma
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1573
Blev medlem: tor 14 dec 2006, 21:03

Re: Babysim

Inlägg av blivandemamma »

Hej!

Som Torsmamma säger så skall man ju vara noga med sovtiderna. Hur lång tid är det tills nästa lur? Hade det varit nära hade jag marginalkvartat lite. Där är en kvart okej. Men svårt att göra en extra kvart (alltså lägga en lur till så att säga) utan att det sabbar schemat. 5 minuters kan funka men som sagt, det beror ju på schemat?

Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"