Dags att kura lillebror Max

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Dags att kura lillebror Max

Inlägg av TorsMamma »

:D :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Gabriella01
Inlägg: 107
Blev medlem: ons 30 jan 2013, 13:43

Re: Dags att kura lillebror Max

Inlägg av Gabriella01 »

Kära Anna,
Det är andra gången du räddar mig och min familj med denna fantastiska kur! Varje dag tackar jag min lyckliga stjärna att jag köpte dina böcker! SHN ger oss alla energi att ta oss an livet och i barnaboken finns allt man behöver veta för att tackla alla steg i barnens liv! Vår dotter som nu är 3,5 år är så rolig och trygg och självsäker och jag VET att det beror på alla de saker jag tagit med mig från BB. Social delaktighet är magiskt! Och tipsen vid trots är ovärderliga! Jag uppfattar Ellas trots som enkelt, spännande och stundtals underhållande eftersom jag har verktyg att hantera det med.
Jag rekommenderar böckerna till alla jag känner som skaffar barn eller funderar på att skaffa barn och även detta forum som är helt fantastiskt! Vilken hjälp man får! Så många erfarna föräldrar med smarta, effektiva lösningar på allt. All hjälp gör mig trygg i mitt föräldraskap och det är inte lätt att känna sig självsäker i dagens samhälle med alla "mammamaffior" och tyckare som mest bara kritiserar.

Max sover fortfarande bra! Han vaknar alltid 00.50 men somnar om själv utan att vi behöver ramsa och sedan vaknar han 03.30 ungefär och det är då han brukar vilja ha en ny blöja. Men vi slapp detta moment inatt eftersom vi bara gav katrinplommonpure vid frukosten. Han vaknade samma tid i a f men somnade om själv efter en ramsa. Vi jobbar vidare!

Stort tack till alla! Och extra tack Anna för att du tog dig tid att svara mig! Det är alltid lite speciellt haha! :wink:
Mamma till Ella född 120913 och Max född 150915.
Kurstart Ella: 2013-03-28, skärtorsdagen
Kurstart Max: 2016-02-14
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Re: Dags att kura lillebror Max

Inlägg av annawahlgren »

:D Underbart att höra, Gabriella! Vad GLAD du gör mig! Blir alldeles matt, lyckligen. Du bekräftar på ett sagolikt vackert vis precis vad jag ville med båda böckerna. Önskar dig och er alla ett fortsatt harmoniskt, roligt, givande, spännande, lärorikt familjeliv! POSITIVT! Yes :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"