Har ju glömt att rapportera:)

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Anna m. Alva och Elsa
Inlägg: 37
Blev medlem: tis 14 dec 2004, 12:57
Ort: Sk?ne-Dalby
Kontakt:

Har ju glömt att rapportera:)

Inlägg av Anna m. Alva och Elsa »

Kan Ni tänka Er att det blivit en god vana :lol:
Natten som var vaknade hon igen endast en gång och hon var inte särskilt arg eller förvirrad. Jag hörde på henne att hon inte förväntade sig något nattakrubb, hon ville bara ha hjälp att somna om. Det gick ganska snabbt men jag vagnade henne tills det att hon nästannästansov :wink:
Hon sov ända tills klockan sju då det var dags att förgylla mammas dag igen :D

Idag har hon ätit som en häst, tom gröt, och en massa bröstmjölk, underbart.
Hon tog lång tid på sig att somna ikväll, en massa gny och bita på handen.
Stackarinnan håller på att få 4 elaka gaddar på en gång :( och de ställer till en del förtret.
Jag VET om att jag vagnar för mkt men jag tänker göra det ett tag till.
Hon är inte 4 månader än och jag tycker att hon är såååå duktig som gått från att vaggas i famnen flera timmar om dagen till att somna i vagnen och att bara vakna en gång per natt på bara 4 dagar.
Jag känner att jag blir bara mer och mer förvirrad gällande ramsornas vara eller icke vara och kurens tillvägagångssätt så jag tänker vänta tills jag är mer varm i kläderna och fått klart för mig exakt vad som gäller.*plugga plugga*
Jag vill inte göra henne mer förvirrad genom otydliga budskap så jag väntar.
Kanske kan det vara bra för min lilla tös som varit så ledsen så länge att få andas ut lite nu och så kör vi hårt sen när hon blivit liiite äldre.
Kanske även för den trötta modern :D

Jag känner mig dock otroligt säker på att vagna och att ramsa när hon precis somnar in iallafall :lol: :lol: :lol: och det tror jag att lillan känner eftersom hon svarat. Jag känner inte det minsta tvivel på att hon skall, kan och bör sova och det hoppas jag att jag förmedlar till henne.

Vad tycker Ni? Tänker jag rätt eller fel?
Jag kanske är en smula ammnings/sömnbristströg för INGEN information lyckas gå in i mitt söta huvud för tillfället men "droppen urholkar stenen" så det är väl bara att läsa envist så kommer det väl.
Tack för Dina svar, Anna, jag skall läsa imorgon när jag är lite pigg och mottagligare.

Stor kram
/Anna
Mamma till Alva 021220 och Elsa 040824
P?b?rjade kuren 041214. Hasade mig upp ur vagntr?sket 041221:)
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"