Hej, helt ny här och har ngr frågor

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
klickann
Inlägg: 2
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 14:41
Ort: stockholm

Hej, helt ny här och har ngr frågor

Inlägg av klickann »

Tänkte börja schemalägga dagen med sov/mat/vaken rutiner. Har läst att det bör vara 45 min sovpass och 1,5 timmars pass ca. Men min lillkille sover bara 20 min och är sen pigg. Hur 17 dra jag ut dessa?
Som det är nu vaknar han vid 9 och är sen vaken 2 timmar, sover 20 min, vaken 2 osv. fram till 19 tiden då han somnar för natten....
Hur gör jag???
klickann
Inlägg: 2
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 14:41
Ort: stockholm

måste tillägga inser jag

Inlägg av klickann »

Att han under natten vaknar mååånga gånger för att äta eller så ligger han och gruffar och har sig. Så det är ju inte så att han sover nonstop 19-08 :) Då hade mitt liv inte haft ngr problem alls
liw
Inlägg: 941
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 09:47
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av liw »

Hej och välkommen hit :D

Hur gammal är din son? Fyll gärna i din profil så blir det lättare att svara :D

:arrow: Ligger han på mage :?: Annars skulle jag börja med att skaffa ett andningslarm och vända runt honom på mage. De sover sååå mkt djupare och skönare så.
:arrow: Steg två, ge honom förutsättningen för att sova hela det pass som du har bestämt. Alltså ta inte upp honom när han vaknar efter 20 min utan lugna honom på plats i sängen.
Ge honom först chans att somna om själv, så länge han inte blir ledsen så kan han få ligga och gruffa ett tag. Om han inte somnar om utan istället skriker upp sig och blir ledsen, gå in och lägg till rätta och gå ut med ramsan (om han är 4 mån eller äldre). Vid kris så lägger du ut dina händer över honom som en solfjäder och håller så tills han blir sömntung. Då går du ut med ramsan.

Det här var lite snabbt förenklat. Återkom gärna om du undrar något :D
Linda
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
br
Inlägg: 684
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 11:28

läs in

Inlägg av br »

Hej
läs in allt som står här om sova hela natten kuren !Det är viktigt att känna att man har stöd i texten som anna skrivit,. När du läst allt och kör igång så finns det stöd och support att få här på forumet!
Dotter född 11/12-00
Son född 9/12-03 ( "shn-kurad" i maj -04)
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"