Högt spälsängsskydd - tips någon?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
eliren
Inlägg: 13
Blev medlem: ons 28 jan 2009, 12:39
Ort: Enskede, Stockholm

Högt spälsängsskydd - tips någon?

Inlägg av eliren »

Nu är det rock 'n roll i sängen vid 9,5 månader, har någon tips på hur man löser spjälsängsskyddproblematiken? Befintligt (standard) är i princip meningslöst, armar och ben fastnar. Jag är oduglig vid symaskinen dessutom. Tips, någon?
/ER
catti

Re: Högt spälsängsskydd - tips någon?

Inlägg av catti »

eliren skrev:Nu är det rock 'n roll i sängen vid 9,5 månader, har någon tips på hur man löser spjälsängsskyddproblematiken? Befintligt (standard) är i princip meningslöst, armar och ben fastnar. Jag är oduglig vid symaskinen dessutom. Tips, någon?
/ER
Det har jag också undrat! Händer att lillen slår i huvet när han vänder sig om i sängen, vaknar inte men ändå. Låter inte så gott..
Tant Brun
Inlägg: 28
Blev medlem: sön 10 maj 2009, 20:54
Ort: Sundsvall

Inlägg av Tant Brun »

Tja det är väl mer en provisorisk lösning men prova att lägga ett stort lakan under hela madrassen och lämna spjälskyddet mellan lakan och spjälor. Låt sedan lakanet hänga ut över sidorna på sängen och färst med knutar eller vad som helst beroende på tillgänglighet och förmåga.. Räcker lakanet så kan man ju ställa sängens ben på det. OBS!! använd inte för långa snören så barnet kan skada sig...

Är man lite händig kan man ju sy fast extra snören i spjälskyddet och förlänga det så att det går att stoppa under madrassen en bit.

Jag är janska lat av mig så jag brukar välja den enlka varianten.. :D
:heart: Olivia 080826 :heart: Kurad 090515
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

La Redoute har höga spjälsängskydd.
Beckabus
Inlägg: 538
Blev medlem: ons 31 dec 2008, 20:44
Ort: Hajom, Mark

Inlägg av Beckabus »

Hej där!
Har sett en annan variant i en tråd, men hittar inte den nu.. Däremot gick den ut på att använda sig av "ligg-underlags-bitar".. Provade på vår lilla söta, och det funkade bra.. Klipp till lagom längder, och eftersom jag oxå är värdelös vi symaskinen, gjorde jag bara små hål i överkant och underkant och trädde igenom snören och band.. funkar än så länge..

Hoppas att du oxå kan hitta ett sätt som passar er.. *kram*
Beckabus 080630, en vecka för tidigt, med planerat snitt pga sätesbjudning! Kurstart 090115!
catti

Inlägg av catti »

TorpSara skrev:La Redoute har höga spjälsängskydd.
Dyra, men himskans fina. Och höga! :)
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Ja, VÄLDIGT fina! :D
Liamsmamma
Inlägg: 121
Blev medlem: fre 07 dec 2007, 14:34
Ort: Västerbotten

Inlägg av Liamsmamma »

Vill slå ett slag för resesängar dem är toppen!
När storebror började trassla in sig i spjälorna (eller låg längst upp i ett hörn å tryckte så att spjälorna gav märken) och även nappen började flyga ut i mellan fick jag nog! :?
Jag fick tag i en beg. resesäng å alla problem var lösta.
Dessutom har vi haft otrolig nytta av dem eftersom han alltid fått ha med sig sin trygga säng dit vi åkt. Till stugan, lasarett, hotell u name it :D

Investerad i en till åt lillebror redan då han var 2mån. Jag har skurit till madrasser eftersom sängen annars är alldelens för hård för att sova på en längre tid. Och då går det utmärkt att ha larmet också.

Funkar perfekt ! Storebror har dessutom fortfarande inte gjort några försök att klättra över.. inte så lätt då nätet inte är stumt nog för att klättra uppför.
Mamma till goingen :heart: Liam :heart: Född Aug-07. Kurad Jan 08 Lillebror född Jan 09
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"