inte kurad hur gora nu?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
galax_y
Inlägg: 27
Blev medlem: tis 28 apr 2009, 16:13
Ort: dominikanska republiken

Inlägg av galax_y »

Tack for svaret!

kl ar nu 6.48 och han ar vaken och smapratar. Det har ju gatt bra eftersom han sovit natten, tills vargtimmen och jag har ju darfor inte behovt ramsa sa mycket och han kanske inte helt har fatt in den, aven om jag tycker att det funkar battre nu.
Pa dagarna har det gatt over forvantan, eftersom han somnar pa mindre an 10 min och endast lite ramsande, och da sover han i ljust rum eller ute.

Nappen var lattare att bli av med an jag trodde :!:
Till er alla med napp - Kasta den sa fort som mojligt, ju tidigare ju battre :D
Visst, maste jobba pa morkret...
Och det kanske tar lite langre tid for ramsan att riktigt ta, eftersom jag knappt behover anvanda den.

En annan fraga: Ska jag alltid bekrafta i fortsattningen ocksa :?:
Gosegubben Joél fodd 081030
Bort med napp och kurad 090509!
ulrikaj
Inlägg: 1864
Blev medlem: tis 22 aug 2006, 13:10
Ort: Dalarna
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

Kändes så konstigt att läsa att det är på morgonen hos er,fast hos oss har halva dagen gått. :wink: :)

Visste att ni skulle fixa det!!
Och visst är det så med nappen att det bara är en onödig sak.Bara man tror på sig själv så går det ju så bra att kasta den.För barnet glömmer den fort själv.


Så till din fråga om bekräftelsen:Tycker såhär i början iallafall du ska bekräfta efter att du ramsat.Eftersom han ska ha den med sig in i sömnen.

/kram
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
galax_y
Inlägg: 27
Blev medlem: tis 28 apr 2009, 16:13
Ort: dominikanska republiken

Inlägg av galax_y »

Tack igen for snabbt svar :lol:

Visst det ar 6 timmars tidsskillnad, vi ligger ju lite efter har :wink:

Fraga igen - Da jag lagger honom sa ligger han sen och smapratar ett tag, inte arg eller ledsen, tycker inte att han fragar heller, mest pratar for sig sjalv.
Nar han sen slutar och tystnar, ska jag da bekrafta alla ganger :?: Eller bara lata honom vara :?:

kram
Gosegubben Joél fodd 081030
Bort med napp och kurad 090509!
ulrikaj
Inlägg: 1864
Blev medlem: tis 22 aug 2006, 13:10
Ort: Dalarna
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

Hej igen :wink:

Jag tycker faktiskt du kan låta honom vara om han låter så tillfreds som du beskriver.
Min Jacob har alltid varit en riktig snackpåse som summerat dagen innan han somnat.

/kram
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
galax_y
Inlägg: 27
Blev medlem: tis 28 apr 2009, 16:13
Ort: dominikanska republiken

Inlägg av galax_y »

Tack igen!

Ja han gjorde ju sa innan jag tog bort nappen ocksa, lag och snackade och sen somnar. Bra :!: da vet jag :wink:

Fragorna tar aldrig slut :roll:

Han vander sig till rygg, och kan inte vanda tillbaka annu, sa jag vander honom. Annars skriker han bara eftersom han blir arg da han inte kan vanda sig. Hur ska man bast gora at det :?:
Gosegubben Joél fodd 081030
Bort med napp och kurad 090509!
ulrikaj
Inlägg: 1864
Blev medlem: tis 22 aug 2006, 13:10
Ort: Dalarna
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

Hej

Hoppas natten gick bra.

Du kan hjälpa honom dagtid att öva mycket på att rulla runt tills det bara går av farten.

/kram
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
galax_y
Inlägg: 27
Blev medlem: tis 28 apr 2009, 16:13
Ort: dominikanska republiken

Inlägg av galax_y »

Hej!

Jo den gick bra, vaknade igen vid 6 men for forsta gangen sa rackte det med en ramsa och han somnade efter nagon min. Vaknade igen 6.45 och somnade inte igen, men var inte arg heller, ar lite forkyld kanske det.
Ar inte saker om schemat borjar bli for mycket somn nu da han ar 6,5man, vad tror ni om det :?:

kram
Gosegubben Joél fodd 081030
Bort med napp och kurad 090509!
ulrikaj
Inlägg: 1864
Blev medlem: tis 22 aug 2006, 13:10
Ort: Dalarna
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

Strålande! :D

Han behöver runt 15timmar sömn/dygn.Runt 9månader brukar man skära ner till 14timmar/dygn.

/kram
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
ulrikaj
Inlägg: 1864
Blev medlem: tis 22 aug 2006, 13:10
Ort: Dalarna
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

...och vid 7-8månader brukar det var runt 14.5timme som är behovet. :wink:
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
galax_y
Inlägg: 27
Blev medlem: tis 28 apr 2009, 16:13
Ort: dominikanska republiken

Inlägg av galax_y »

Hej och tack igen!

Hans schema innehaller 15h nu, om han skulle sova sina 12h natt, men det gor han ju inte. Han vaknar som vanligt efter 6 varje morgon, men imorse var det som varst :cry:
Horde att han lag och smamumlade ett tag, tyst ibland sa i ca 20min, gjorde inget, sen mer och mer prat ramsade, ingen effekt. Till slut skrek han argt och spelade ingen roll, ramsa, ljud, forsokte solfjadra ingen effekt, bara skrek. mest som om han var arg att han inte kunde somna, och vem kan somna om man skriker :roll:
Till slut vagnade jag sangen som har hjul nagra ganger, och da lugnade han sig, men da jag slutade gallskrik igen. Sa jag slutade, ramsade och sa holl han pa tills morgon 7.20 nar han var lite tystare.

HJALP - hur ska jag tackla detta :?:
visst ar det sa att verktyg inte funkar nar han ar arg :?:
Han ska ju inte behova skrika sahar. For ovrigt sover han ju sina lurar och natten tills 6, da strulet borjar.

Langtar tills han fattar att han kan sova anda tills morgonen :wink:
Gosegubben Joél fodd 081030
Bort med napp och kurad 090509!
ulrikaj
Inlägg: 1864
Blev medlem: tis 22 aug 2006, 13:10
Ort: Dalarna
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

Hej.

Det är inget roligt med den här vargtimmen.Den kan oxå få ett tag att få bukt med lika som att det inte alls behöver det.Det är väldigt olika.
Det som är väldigt viktigt nu är att ni inte ger upp nu när ni är så himla nära.
Eller hur :wink:
Hur går det med mörkläggningen?
Har ni provat klassisk musik.Vet att många gör så i vargtimmen.Musik utan sång ska det vara.
Tyckte du gjorde helt rätt inatt.
Hur går det annars med buffningen och solfjädern.Känner du att han "tar dom"?
Vad händer när du solfjädrar.Ibland så kan man behöva stå ett tag.När du lämnar ska han kännas avslappnad.
Hur tar han ramsan under dagen?

Det här kommer ni att fixa!Ibland kan det ta ett tag innan poletten trillar ner. :wink:

(många frågor blev det.. :roll: )

/kram
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
galax_y
Inlägg: 27
Blev medlem: tis 28 apr 2009, 16:13
Ort: dominikanska republiken

Inlägg av galax_y »

Hur går det med mörkläggningen?
Ska kopa tyg idag, hoppas att det gar att fa tag i.
Har ni provat klassisk musik.
Har satt pa musik, funkar sadar an sa lange.
Hur går det annars med buffningen och solfjädern.Känner du att han "tar dom"?
Dar ar problemet. igar skrek han bara mer och mer av solfjadern, buffningen lugnar men sa fort jag slutar satter han igang. Imorse korde jag lite buffning och sen solfjadern, efter 15min sa somnade han till slut :shock: . Jag upplever det som han ar arg att han inte kan sova, for han ligger nu pa magen och blundar och muttrar och skriker upp sig.
:lol: skont att det funkade till slut.
Igar gjorde jag inte tillrackligt eftersom han "borde" ta ramsan, men inte.

]Hur tar han ramsan under dagen?
Dagslurarna inget problem. jag lagger och ramsar x4 han pratar lite och somnar. Behover inte ramsa mer.
Det här kommer ni att fixa!Ibland kan det ta ett tag innan poletten trillar ner.
TAck sa mycket for allt stod och uppmuntran :heart: , :heart: :heart: man blir ju trott nar det strular. Men jag vet att det kommer att funka till slut, undrar bara hur lange det kommer att ta...
Fort foljer...
Gosegubben Joél fodd 081030
Bort med napp och kurad 090509!
ulrikaj
Inlägg: 1864
Blev medlem: tis 22 aug 2006, 13:10
Ort: Dalarna
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

Hej

Känner du att han bara blir mer upprörd av solfjädern så tycker jag du skippar den och kör 1:ramsa och 2:buffning (endast i nödfall)Det är klart att han blir förbannad när morsan(eller farsan)slutar med buffningen som är såååå skööön. :wink: Det gäller bara att vara lite försiktig där så det inte blir till någon vana.Men det där läser du av när han behöver den.Buffa endast i nödfall.
Han verkar iallafall lyssna på ramsan dagtid.

Bra att ni inför mörkläggning.

Tycker ni är jätteduktiga!
Tänk på att han sover som han ska under dagen och under natten,då endast vargtimmen spökar.Och det är ju faktiskt inte fy skam.
Förstår att det känns jobbigt att "stå stilla" när han vaknar tidigt men jag tycker bara du ska fortsätta som du gör nu så komemr det här att lösa sig för er.

(kan tillägga att min Jacob alltid har varit morgonpigg och det har gått i perioder att få honom att sova tiden ut helst på våren/sommaren.Han är lite som jag:morgon pigg och kvällstrött :wink: )

Kram och jag vill jättegärna vara med om fortsättningen.... :heart:
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
ulrikaj
Inlägg: 1864
Blev medlem: tis 22 aug 2006, 13:10
Ort: Dalarna
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

..jag igen :)
Får du inte tag i tyg så går det bra med svarta sopsäckar som man bara tejpar runt fönstret.Kanske inte så snyggt men det släpper inte igenom något ljus iallafall.
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
galax_y
Inlägg: 27
Blev medlem: tis 28 apr 2009, 16:13
Ort: dominikanska republiken

Inlägg av galax_y »

I morse gick det battre :lol:
Men han vaknade ca 5.30 da det borjar bli lite gryning. Ramsade x4 satte pa musik och gick och lade mig igen. Funkade bra. Vid ca 6.05 pratade han, horde att han lag pa rygg sa gick in och vande och ramsade x4 och lade mig,
trodde mig hora honom flera ganger, men inte...
Man blir ju vimsig till slut 8-[ :shock: hor saker som inte finns.
Alltsa sov han for nasta gang var kl 7.10 och jag var sjalv forvanad :shock: men saklart :lol: sa jag gjorde morgon 7.15 sa han inte skulle hinna sura till.
Tycker ni är jätteduktiga!
Tänk på att han sover som han ska under dagen och under natten,då endast vargtimmen spökar.Och det är ju faktiskt inte fy skam.
Tackar :!: :heart: Nej, jag vet men jag har ju siktat in pa 12natt och tycker att han ska sova det, eller i alla fall vara nojd.

Hoppas, hoppas, hoppas att det gar annu battre imorgon :!:
Har fatt morker tyget, men har inte hunnit satta upp det annu.

Still in the running for sleeping all night long :!: :!:

kram :heart: :heart: :heart:
Gosegubben Joél fodd 081030
Bort med napp och kurad 090509!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"