HJÄLP: 4-mån är monster på nätterna - för tidigt för kur??

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
ilindstrom
Inlägg: 2797
Blev medlem: ons 14 nov 2007, 14:56

Inlägg av ilindstrom »

:thumbsup: :heart:

Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
mrs tall
Inlägg: 438
Blev medlem: ons 23 nov 2005, 18:43
Ort: NY, USA

Inlägg av mrs tall »

Hade du tänkt att hon skulle sova alla sömner i vagnen eller bara ibland?

Mina sover vanligtvis i sängen, men då och då när vi är ute på färd så sover de i vagn, bil, flyg eller vad det nu kan vara. Då tänker jag som så att huvudsaken att de sover en stund, om de sover luren till slut spelar mindre roll.

I det fallet att du tänkte ha luren konstant i vagn så skulle jag rekommendera den kortare, men även den långa luren går att få till. Men SPÄNN FAST barnet! Och ett mörkläggningstyg som du lägger över signalerar att vad som än händer utanför vagnen inte berör barnet. Nu är ju lillpluttan så stor att hon säkerligen vänder på sig i sängen också, så det stör faktiskt inte alls om hon sover luren på rygg. Jag är tämligen säker på att hon sover på rygg då och då även under natten i sängen... :wink: :wink:

Som alltid så gäller det att ha attityden av total självklarhet och vara konsekvent. Så inga vyshningar eller famningar och personligen skulle jag inte ens vagna. I absolut nödfall skulle jag promenera med vagnen, men då skall nog helvetet braka lös i en kyrka! Dessutom skall du inte stå vid vagnen och hänga (precis som du hoppeligen inte står vid sängen och hänger heller) utan lek med syrran, läs en bok eller gör något annat som får dej att tänka på annat. Och vaknar hon och är nöjd och glad så låt henne vara. Precis som du skulle göra inne i hemmet.
Mamma till lilla Skruttis som föddes 1. nov. 2005 och lill-Skruttan som föddes 7.nov. 2006
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"