Kurar modellerad 4 månaders flicka och hjälp behöves!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
mrs tall
Inlägg: 438
Blev medlem: ons 23 nov 2005, 18:43
Ort: NY, USA

Inlägg av mrs tall »

Nja... Så fantastiskt är det nu inte. :? Bytte schema i början av veckan, och redan under andra dagen fick hon magsjuka (vilken i ordningen vet jag inte ens längre.... :roll: ). Tredje dagen krånglade hon såväl med dagssömnerna som nattsömnen (ett uppvak i timmen natten igenom), så det är inte så värst muntert just nu... Inne på fjärde dagen och första dagssömnen (borde vara 2 h) sov hon 45 min. Så det är RIKTIGT jobbigt med de nya tiderna just nu. :(

Jag gav henne riktigt gröt i går kväll, och jag tror det var en av orsakerna till krånglet i natt. Hennes mage pallade inte gröten senast heller (ca 1 månad sedan), så vi låter den vara kvar på hyllan ett tag till. Magkrånglig bebis som hon är... (Jag som alltid avfärdat allt prat om magkrångel med att det är föräldrarna som nojar... :roll: :D . Tji fick jag! :lol: )

Men, men det ger med sig. Det är ju knappast lätt för en så liten kropp att ändra schema eftersom det gamla ju sitter "i märgen" på henne.
Mamma till lilla Skruttis som föddes 1. nov. 2005 och lill-Skruttan som föddes 7.nov. 2006
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Men, hur är det med lilltjejen egentligen. :(
En sån pytte med så mycket magtrassel? Har ni fått möjlighet att utreda för mjölk och allt annat?
Usch, jag VILL inte byta schema. Jag avskyr det... Får se om vi kan hitta nått fiffigt som ändå funkar liknande det vi har nu... :?
mrs tall
Inlägg: 438
Blev medlem: ons 23 nov 2005, 18:43
Ort: NY, USA

Inlägg av mrs tall »

Vi har inte gjort vidare undersökningar gällande magen, eftersom jag i maggropen vet att det inte egentligen är något fel på henne. Hon bara brås på mamma som också reagerar med magen när det gäller det mesta. Hon växer som hon skall och det är bara nyheter i matföringen som man får vara försiktig med. Det mesta funkar bra men det är verkligen "babysteps" med henne. Hon har åtminstone slutat kaskadkräkas vilket hon gjorde titt som tätt fram tills hon var ca 5 månader.

Gällande nya schemat var natten perfekt och andra sömnen igår likaså... Så det går åt rätt håll! :wink: Man får tänka det lite som en kur, dvs ge det några dagar innan kroppen hennes kommer ikapp. Och som sagt, det måste ju göras något tag :wink: :D .
Mamma till lilla Skruttis som föddes 1. nov. 2005 och lill-Skruttan som föddes 7.nov. 2006
mrs tall
Inlägg: 438
Blev medlem: ons 23 nov 2005, 18:43
Ort: NY, USA

Inlägg av mrs tall »

En lite följdfråga ännu...

Hon har som vana att varje natt vakna en ggn mellan kl 3-4 och gnälla/gnöla ett tag för att sedan somna om. (Håller på allt mellan 10 sek-10 min) Det är på inget sätt akutskrik, utan mer som om hon är förgrymmad över att hon vaknar till och inte kan somna om.... Nu har vi inte gjort någonting som ni vet, men det håller fortfarande i sig och återupprepar sig natt efter natt efter natt.

Hur skall jag göra för att bryta mönstret? :?: Tidigare ramsade vi ju vid minsta pip, sedan backade vi med ramsorna och satte på klassisk musik i stället. Nu har vi backat med det och inte gjort någonting utan låtit huset vara tyst i ca 3 veckor, (det är knappt så man själv vaknar till henne längre...), men hon vaknar till fortfarande. Och oftast prick halv fyra. :roll:

Är det här något jag skall ta i över huvudtaget eller är det att backa som gäller? Det är ju tydligen någon sömnskarv hon har fastnat i och nu tror hon att hon måste vakna till just då.... :?
Mamma till lilla Skruttis som föddes 1. nov. 2005 och lill-Skruttan som föddes 7.nov. 2006
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Inlägg av TorsMamma »

Ärligt talat så har jag proppar i öronen när jag sover och om Tor ligger och gnölar är det hans bekymmer numera och inte mitt, om man säger. :lol:

Pappa sover också gott och vaknar bara om Tor gör STORA missnöjdsljud som kräver annat.

Så vaddå, på natten händer INGENTING, folk sover som GRISAR. :lol: :sleep:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"