Barns språkutveckling

Många föräldrar har hittat lösningar som fungerar för deras barn, men som inte nödvändigtvis kommer från IAHP. Ex. homeopati, dieter, kosttillskott o.d.
Här kan man diskutera.
Skriv svar
Bellan
Inlägg: 537
Blev medlem: mån 20 dec 2010, 19:57

Barns språkutveckling

Inlägg av Bellan »

Hej!
Är det någon här på forumet som har koll på det här med barns språkutveckling?
Skulle vilja ha mer kunskap i området.

Finns det någon bra bok eller hemsida eller någon som vet någon kunnig person/pedagog/läkare (som är vettig)?

Tacksam för hjälp!
/Bellan
Lillan - 10, Kurad och sover gott sen -11
En ängel som kom och vände - 16
Liten, nyår -18
inger
Inlägg: 2187
Blev medlem: tis 01 nov 2005, 18:20
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Barns språkutveckling

Inlägg av inger »

Hej!
Jag har ingen jättebra koll på detta. Tror att du ska ställa frågan på kackelforum i stället eller mag mage och barnakropp. Där läser fler.
Två underbara tonåringar


http://barnboksnatet.blogspot.com/
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Barns språkutveckling

Inlägg av TorsMamma »

Hej, finns en logoped på er BVC kan man kanske kontakta hen och få råd om detta. :D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Bellan
Inlägg: 537
Blev medlem: mån 20 dec 2010, 19:57

Re: Barns språkutveckling

Inlägg av Bellan »

Hej!
Jag har hittat ev jättebra hemsida med mååånga bra lekar, ramsor, sånger och övningar kring språkutveckling :) ingelasleksutga.se Satt i helgen och gjorde massa material. Jättekul!

Sen råkade jag, i en helt annan fråga, läsa barnboken och hittade ett stycke om att små trotsbarn ibland går tillbaka i sin språkutveckling :!: Tack Anna för din bok! för egentligen har jag inte varit orolig tidigare ...men efter ett besök på BVC blev både sambon och jag dels upprörda över BVC-tantens inkompetens och sätt att bete sig men även lite oroliga för dotterns språk. Fast vi förstår ju vad hon säger!!! Att BVC återigen ska slå undan benen på min föräldrasjälvkänsla, grrrrr!!! Men nu är attityden på plats igen! ;) Tack Anna för dina kloka ord!!! Attityden är såååå viktig!
/Bellan
Lillan - 10, Kurad och sover gott sen -11
En ängel som kom och vände - 16
Liten, nyår -18
Skriv svar

Återgå till "Frågor om alternativa vägar som inte är IAHP"