Lilleman som vill bli frisk

Många föräldrar har hittat lösningar som fungerar för deras barn, men som inte nödvändigtvis kommer från IAHP. Ex. homeopati, dieter, kosttillskott o.d.
Här kan man diskutera.
Skriv svar
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av Luvisen »

helamig skrev:Du kan ta aktiverat cd och lägga i en skål (med vatten) eller hur Luvisen och ställa på en hög hylla i sovrummet. Stänga dörren och låta avdunsta.
Nja... CD avdunstar fort och är bara aktivt i en timme så det blir inte så effektivt.
helamig skrev:Sen det här med tillsatser, tänker på skinka, kassler mm, går det bort? Enligt Kerrie uppfattade jag att allt kött är ok.
Det kommer du finna svar på i boken- hon förklarar ingående om maten och vad som funkar och inte. Om du undrar om en specifik produkt e ok så kan du ge mig en länk så dubbelkollar jag gärna. :)
helamig skrev:Hämtat boken Vad tjock den är.. Spännande!!
Vad roligt! Ska bli intressant att höra dina funderingar! :)


Kram! Återkommer om det andra snart!
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
helamig
Inlägg: 849
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 18:48

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av helamig »

Fick flaskorna igår cd och aktivator tyckte det stod att du kan ta oaktiverat cd och lägga i sovrummet för att din partner om han är snorig inte ska smitta dig :D Får kanske läsa igen. Hur länge brukar flaskorna räcka för er?
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av TorsMamma »

Hej Luvisen,

Nu har jag lite tankar i huvudet och tyvärr nej jag har inte läst boken. Så jag ber om ursäkt redan nu. :oops:

Så även om man inte har en NPF diagnos eller så så borde ju även "friska" människor ha just mask i magen, visst? Att AS barn och många med dem är överförgiftade är jag med på. Men "friska" borde ju också behöva bli av med mask? Men frågan är då kan "friska" göra rent kroppen själva utan MMS eller måste alla behandlas med MMS?

Idag fick jag gå på Toa 2 ggr och nu sista gången kom faktiskt en liten mask ut såg jag. Kan KS döda masken tror du? Oregano olja? Tänker att är man inte så extremt förgiftad kanske man tål lite "starkare" grejer typ?

Nej, jag fattar nog inte helt. Vi har ju så klart mask och parasiter runt oss mest hela tiden och kroppen måste ju på olika sätt ha haft det i århundranden? Hur gjorde man förr?

Jag tänker att det måste ju finnas fler saker som dödar parasiter än just MMS eller tänker jag helt fel nu?

Aja, jag börjar där. :D

Tack Luvisen för att min hjärna får jobba lite extra! :P
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
helamig
Inlägg: 849
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 18:48

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av helamig »

Så mycket förkorningar när ni pratar :oops: Jag fattade nog allt utan KS. Och oreganooljan var köper du den?

Tack!!
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
helamig
Inlägg: 849
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 18:48

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av helamig »

Tänkte på det med vatten/destillator. Vet att du sa att vattnet i stockholm var tillräckligt rent för att göra bad i. Hur tog du reda på det. Tänkte om det var samma här i göteborg??
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av TorsMamma »

Hehe.. Helamig :heart:

Kolloidalt Silver = KS och är bakteriedödande, svampdödande och encellig parasitdödare och lite virusdödande. Oreganoolja är parasitdödande. Men dessa saker är ibland för starka för vissa människor och barn har jag en känsla av. Men vissa verkar tåla det bättre.

När jag tog KS första veckan kräktes jag av turensning. Förmodligen kräktes jag även ut parasiter då. Sonen samma sak. Men långt ifrån alla blir dåliga av KS. :D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av Luvisen »

TorsMamma skrev:Så även om man inte har en NPF diagnos eller så så borde ju även "friska" människor ha just mask i magen, visst?
Ja, som jag skrev ovan WHO beräknar att var redje människa är infekterad med maskar fr Ascaris familjen.
TorsMamma skrev:

Men "friska" borde ju också behöva bli av med mask?
Det klart man mår bättre utan mask. Alltså även om man inte "märker" av dem så får de konsekvenser- masken Ascaris producerar och utsöndrar amfetaminliknande substanser vilket i sin tur gör att du blir nojjig, paranoid, får ångest och dyl. Diffusa psyk-tillstånd. Trött blir man oxå och deprimerad förstås.
TorsMamma skrev: Men frågan är då kan "friska" göra rent kroppen själva utan MMS eller måste alla behandlas med MMS?
Nej, de måste köra hela behandlingen med MMS.
Men man har ju långt mer hjälp av sitt eget immunförsvar vilket gör att det är mkt lättare att bi av med den. En del tar bara läkemedelen under fullmånefasen men det är vanskligt. Det är inte alltid de tar.
TorsMamma skrev: Kan KS döda masken tror du?
Nej, maskar är macroparasiter. För det krävs läkemedel.
TorsMamma skrev:Oregano olja?
Har inte visat sig vara effektivt. En del lägger på OVANPÅ den här behandlingen en blandning med vitlök och det ger oftast bra resultat.
TorsMamma skrev:Tänker att är man inte så extremt förgiftad kanske man tål lite "starkare" grejer typ?
Nja, det kommer mer an på hur ditt immunförsvar är.Starkare är inte nödvändigtvis bättre- det gäller att ha tålamod precis som när man tar bort ogräs. Man måste på det igen och igen med det som maskarna inte gillar och ovanpå det ngt som dödar dem när de är som svagast.
TorsMamma skrev: Vi har ju så klart mask och parasiter runt oss mest hela tiden och kroppen måste ju på olika sätt ha haft det i århundranden? Hur gjorde man förr?
Det fanns oftast ngn gammlis som hade sitt eget recept med ngn häxdryck som man tog några ggr per år för regelbunden avmaskning. Dessutom visste man förr att allt var fullt med ohyra varför man till stor del åt kokt mat.
TorsMamma skrev:Jag tänker att det måste ju finnas fler saker som dödar parasiter än just MMS eller tänker jag helt fel nu?
MMS dödar microparasiter och försvagar macroparasiter. Det är pga av dess ENBART positiva laddning som den är så effektiv och dess kemiska struktur. Patogener kan omöjligt bygga resistens mot den varför den är så effektiv. Den oxiderar patogener. Slår ut alla virus tex. Finns det annat som dödar parasiter- ja som sagts här ovan mediciner och vitlök.
helamig skrev:Fick flaskorna igår cd och aktivator tyckte det stod att du kan ta oaktiverat cd och lägga i sovrummet för att din partner om han är snorig inte ska smitta dig
:lol: Låter lustigt. Aktiverat måste det väl ändå vara- annars gör det ju ingen nytta... läs igen det står säkert någe bra.
helamig skrev: Hur länge brukar flaskorna räcka för er?
När vi bara gjorde småbaden och oralt så räckte de hela 4 mån :shock: . Men nu kanske två?

Oregano olja har jag provat på mig själv och visst är det starkt men det dödar bara microparasiter. I "autism community" finns det en massa människor som gett det till sina barn (tycker det inte verkar bra eftersom det är frätande) utan ngn som helst framgång men som sagt en person med autism har en söndertrasad kropp så det går inte att laga en sak här och där. Du måste laga allt samtidigt och det måste göras i lugn takt om allt ska hänga med. Kanske är det därför oregano oljan blir ineffektiv.

Men de som framtagit den här behandlingen är två personer som forskat på maskar hur mkt som helst och de kom fram till att det finns några få effektiva örter och oreganooljan var inte en av dem. Men den kan absolut få dig att kräkas... :lol: KS oxå...förstås. Kräkningar alltså... Men som jag skrivit tidigare- var försiktig med den eftersom den både har positiv och negativ laddning.
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
helamig
Inlägg: 849
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 18:48

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av helamig »

Kära Luvisen. Skriver lite desperat här för att få hjälp. Lilleman har varit hos doktorn idag. Feber upp och ner sedan i söndags. Trött, vill inte äta, bara dricka. Sänkan 167 men inga streptokocker i halsen, ingen tungandning som tydde på lunginflammation. Sänkan vid virus brukar vara 50. Fick kåvepenin och gett honom en dos av detta. 1ml. Vet inte vad jag ska göra. Jag har ju mms hemma men inget destillerat vatten. Räcker det att koka vattnet. Blir så osäker. Hur länge håller mms i öppnad förpackning?
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av Luvisen »

hmmm... låt mig tänka. Vattnet i kranen har alla ggr en hel del prylar vi inte vill ha...Jag skulle köpa källvatten på flaska och koka det vattnet. Då blir det hyfsat rent. Och helt fritt fr parasiter.Blanda det med mms och ge. EN aktiverad droppe i 240 ml ( 8 ounces) vatten- glasnappflaska är perfekt. Sedan ger du det varje timme en "ounce"- det står på flaskan hur mkt det är. I boken finns även ett feberprotokoll-använd det! Om du tycker det går bra och lillen kvicknar till så skippa kåvepenin.

Oroa dig inte för mms. Så länge korkarna är på så håller de hur länge som helst. Den flaska du gör i ordning med aktivera mms håller 24 timmar.

Kram!
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
helamig
Inlägg: 849
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 18:48

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av helamig »

http://www.blocket.se/dalarna/Destiller ... 600339.htm

Hoppas länken funkar. Är det den här destillatorn du köpt?

Jag blandade cd som du sa. Han drack sin första dos utan problem nu på kvällen. Får se om jag får i honom något under natten annars fortsätter vi imorgon. Ska jag köra på samma dosering några dagar tycker du?

Det här med bad, behöver badkaret rengöras på något särskilt sätt? Hur gör du. Tänkte jag kunde bada honom i tio droppar så kan han andas in samtidigt. Jag med trots bebis i magen men det kanske är ok. (andas alltså)

Blir ju varse behovet av vattendestillator då allt vatten behöver vara renat. Jag är så snurrig ibland och gav honom nog vanligt vatten efter cd-dosen. Gör om, gör rätt imorgon, men lite klurigt är det om man inte heller är världens mest ordningsamma person och har några personer med andra vanor och behov i samma lägenhet :roll: :wink:

Helt fantastiskt att ni klarar det så bra =D> =D>

Jag hann ge honom två doser kåvepenin och tyckte han piggnade till efter det. Ger honom cd imorgon och ser vad som händer.. Hade ju varit super om det funkar utan kåvepeninet :D
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av Luvisen »

helamig skrev:Är det den här destillatorn du köpt?
Ja, det stämmer. :D
helamig skrev: Ska jag köra på samma dosering några dagar tycker du?
Ta två dgr med samma sen går du upp med en droppe/dag. Om han mår minsta dåligt så backar du bara.
helamig skrev:Det här med bad, behöver badkaret rengöras på något särskilt sätt? Hur gör du
Jag gör rent med ett snällt diskmedel och svamp, sköljer ur. Sedan tar jag Alcogel eller likn fr apoteket (måste ha alcohol i- helst 95 % men ngn sådan har jag inte funnit så jag tar det som finns) och så tar jag papper och torkar hela badkaret med det nogsamt och slänger dessa papper direkt i sopen. Efter det sköljer jag badkaret med vatten en gg till så inga rester finns kvar fr alcogelen ( för den har ju lite annat än alcohol i). Sen tappar jag upp vatten och lägger i dropparna. Prova med ditt vanliga kranvatten först och se om gossen verkar må bra av det- då funkar det. Verkar det som det varken gör fr eller till eller att han blir sämre (hua hua) så är vattnet för skitigt helt enkelt. Då får du köra med destillerat ( alt kokt vatten tills du fått din manick).
helamig skrev:Jag med trots bebis i magen men det kanske är ok. (andas alltså)
jag tror de e ok. men undvik inandning när du tillverkar dropparna och när du håller i dem- då kan det ryka lite och man ska inte andas för mkt av det där. Det är inte bra. Man kan bara hålla grejen på armlängdsavstånd så blir det bra.
helamig skrev: Jag är så snurrig ibland och gav honom nog vanligt vatten efter cd-dosen.
Sånt som händer. Det blir alltid kaos i början innan det blir rutin. Men det får du snabbt snurr på. :wink:

Ja, penicillin e ju inte bra för lilla tarmfloran.

PS. Destillerat vatten kan drickas till allt under förutsättning att du ger havsvatten. Utan det blir elektrolytbalansen helt kaiko- De e farligt. Om du inte ger havsvatten så ger du källvatten på flaska att dricka. DS.
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
helamig
Inlägg: 849
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 18:48

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av helamig »

Läste lite i början av tråden :D Vad mycket som har hänt. Helt otroligt. Då viste du knappt vad gluten var eller att vissa inte tål det :wink: Skriv gärna mer om era framsteg. Så häftigt!

Lilleman bättre här tror jag. Piggare men svag i benen. Skrattat och ätit iaf :D

Kram till er :heart: :heart:
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av Luvisen »

Kanon! :thumbsup:
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
helamig
Inlägg: 849
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 18:48

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av helamig »

Hej igen. Lillen blev sämre nu igen. Vågar inte göra något annat än vad doktorn säger. Tyvärr..
kram
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av Luvisen »

Jag förstår det. Jag har bara dåliga erfarenheter av läkare så det är enklare för mig att avstå , allt beroende på vad det är förstås.

Det är viktigt att följa sin magkänsla.

Skulle lillen inte bli bra snart så vet du var jag finns och vet med dig att du kan ringa. Kram och hoppas han snart blir kry.
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
Skriv svar

Återgå till "Frågor om alternativa vägar som inte är IAHP"