Lilleman som vill bli frisk

Många föräldrar har hittat lösningar som fungerar för deras barn, men som inte nödvändigtvis kommer från IAHP. Ex. homeopati, dieter, kosttillskott o.d.
Här kan man diskutera.
Skriv svar
majbrittsanna
Inlägg: 297
Blev medlem: fre 17 sep 2010, 10:47
Ort: stockholm

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av majbrittsanna »

Ok ok. Nej jag har börjat se att det är något jag inte kommer åt med bara diet. Hoppas boken kommer typ tisdag så jag kan börja läsa... Min tjej reagerar jättestarkt på tex kokosolja, vilket jag tror har att göra med laurinsyran o dess svampavdödande (samt virus o bakterier) egenskaper. Jag tror att det hon får är die-off effekter. Det var samma med olivolja (kallpressad god kvalitet) i början men det fungerar bra nu genom att jag ökat långsamt långsamt.

Det som är med klorindioxid är väl att det är en syreradikal som jag förstår, alltså jag är verkligen ingen kemist, har dock en pappa som är. Och när man tänker fria syreradikaler tänker jag iaf cancerframkallande. Det är det jag tycker är lite läskigt. MEN mkt är ju giftigt i fel koncentrationer så ja. Och i registrerade läkemedel finns ju allsköns kemilkalier. Det är bara att är man behandlar så här själv är både mamma o doktor, så känns allt mindre läskigt så länge man håller sig till mat (typ kokosolja, rå vitlök, oreganoolja osv osv). Men resultaten du och Riviera berättar om är ju superintressanta. Tack igen för att du delar med dig!!!
Anna - mamma till Loa född 100613
Kurstart 101105 (med kvällsmål kl22)
Minikur för att få bort kvällsmål start 101111
helamig
Inlägg: 849
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 18:48

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av helamig »

Sökte på klordioxid. En man rekomenderar det mot cancer. Säger att det är samma substans som vårt eget imunförsvar har för att bekämpa cancerceller fast i lägre dos. Låter ju logiskt på ett sätt att vi också behöver avmaskas :D Om jag köper en destilator räcker det för renheten i vattnet. [Källvatten] och citonsyran går det bra med pressad citron?
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
helamig
Inlägg: 849
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 18:48

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av helamig »

På klordioxid att köpa kommer det upp mms family 1:1 4% är det rätt? Är det farlitt att ta som gravid?
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
helamig
Inlägg: 849
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 18:48

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av helamig »

Går det inte at få tag i i Sverige?
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av Luvisen »

Nej, det finns icke att köpa i Sverige... :(

Är det farligt att ta som gravid? JA! Inte Klordioxid utan Klorindioxid. Det avgiftar dig,ska man INTE ta det som gravid. Dieten kan man däremot köra förstås. Med gott samvete och må prima! MKT FETT_MASSOR! Av det goda fettet alltså.

En destillator räcker fint. Kan köra med vanligt kranvatten- det blir ju inget kvar i det alls- det är dött vatten- som folk säger. Det har inget bra men inte heller någonting dåligt och det är främst det vi vill åt- att det inte ska komma in mer patogener i dessa människors kroppar- de har så det räcker.

Går det bra med pressad citron? NEJ. Alltså det går att göra gasen ( för det är en gas som man fångar i vatten) men då får du med syran oxå och just citronsyra göder en viss typ av bakterie så du måste ha Hcl 4%. Om du klickat på länken jag gav så är det rätt. Men du kanske ska läsa boken först så du vet vad du köper och hur mkt du behöver för era behov- det är ju lite olika.

Så du har lite kemikunskaper? Vad intressant! Du måste berätta vad du tänker när du läst boken. :)

På Kerris hemsida http://mmsautism.org finns en annan föreläsning. I slutet av den visar hon en massa bilder på barn som blivit friska och en video- tror att du skulle må bra av att se det. Den videon kommer upp så fort du går in på hemsidan.

Kram!
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av TorsMamma »

Du är en sån fin och bra mamma, för att inte säga klok Luvisen!! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
helamig
Inlägg: 849
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 18:48

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av helamig »

Hej igen!! Tittar på video, läser dina inlägg flera gånger mm :D Helt besatt av dessa äckliga varelser.

Det är mig själv jag tänker på, ska börja där så får vi se om jag alls får i barnen något. Jag anser dem vara friska så får vi se vad som händer..

Om jag köper en destillator kan jag då använda det vattnet till klorindioxiden och blanda med ocean water (uppfattade det som att det måste blandas ut) och dricka vanligt. eller behövs annat vatten också? Jag tänker att jag då behöver köpa destillator, cd, ocean water, citronsyra är det nån speciell eller finns det i vanlig affär? Jag måste planera. Så lite pengar och vill förbereda mig till jag kan dra igång. Kanske bra att sluta amma också eller vad tror du? Känns nästan olidligt att behöva vänta så länge. Vill bara bli av med eventuella hyresgäster.. :D Dieten funkar inte nu när jag är gravid. Är för känslig med maten..

Tack fina du för allt du gör för mig och oss, är helt hooked på det här nu. Känns så logiskt och rätt. Lite lustigt att jag funderat på om jag haft parasiter tidigare. utbränd, inte blivit helt bra även om jag varit jättenoga med maten mm. Så spännande, fortsättning följer. kram
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av Luvisen »

helamig skrev:Om jag köper en destillator kan jag då använda det vattnet till klorindioxiden och blanda med ocean water (uppfattade det som att det måste blandas ut) och dricka vanligt. eller behövs annat vatten också?
Helt rätt uppfattat! Destillerat vatten till alltihop. Ett duschfilter e oxå bra- jag har inte köpt ngt ännu för jag ska forska lite i det först. Återkommer när jag hittat ngt användbart- tror det är viktigt för oss som bor längre söder ut. Det är så CD baden ska bli effektiva. Om får man det att funka går det fort! De är suveräna!

Längtar redan tills jag fixat detta!

AMNINGEN är oerhört viktig. Tillsammans med första steget Dieten ( alltså som du själv äter...) så ger du ditt barn det bästa förutsättningarna. Det finns antikroppar i BM som är rätt för just ditt barn. När du slutar amma sätter du även spädis på dieten- Det skonsammaste att ge spädisar är hemmalagad buljong. Du kan läsa på Quinton.no när man kan börja ge havsvattnet. Havsvattnet kan du förresten ta även om du ammar. Det renmineraliserar kroppen så det är bara berikande.

Blanda inte med citronsyra utan använd bara Hcl 4% activator!! Om du köper ett "kit" så får du rätt prylar. Då såg min länk annars får du den här igen :wink: :

http://www.mmsmineralshop.com/product.php?id_product=10

Det ska bli superspännande helamig! DU kommer få din energi tillbaka- det är jag rätt säker på. :heart:

När är tillökningen beräknad?

KRAM!!
TorsMamma skrev:Du är en sån fin och bra mamma, för att inte säga klok Luvisen!!
Tack för de stora orden. :oops: :heart:
Har du fått fatt på ngn "mms"?

Kram!!
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
helamig
Inlägg: 849
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 18:48

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av helamig »

Tänkte på det också om jag kokar vattnet? Är det tungmetallerna som ändå är kvar. Och färska hallon, vågar nästan inte fråga om det. Äter det nästan varje dag.. Ska dom kokas?
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
helamig
Inlägg: 849
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 18:48

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av helamig »

Söker lite på vattendestillator. 2500-3000 verkar de ligga på. Kommer du ihåg hur mycket du gav för din inkl frakt?
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
helamig
Inlägg: 849
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 18:48

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av helamig »

Beställde mms family som du länkade till. Hur brukar du betala? Gjorde genom paypal nu 323kr blev det.. :D
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
helamig
Inlägg: 849
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 18:48

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av helamig »

Beräknad till november :D :heart: Sista bebisen ammade jag ett år. Jag börjar med dieten då efter förlossningen så får jag ta de andra stegen efter hand :D
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
helamig
Inlägg: 849
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 18:48

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av helamig »

Är inne på ocean water, länken du skickade. Kan inte trycka på den så den hamnar i carten..
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av Luvisen »

helamig skrev:Tänkte på det också om jag kokar vattnet? Är det tungmetallerna som ändå är kvar. Och färska hallon, vågar nästan inte fråga om det. Äter det nästan varje dag.. Ska dom kokas?
Nejdå, inga tungmetaller är med. Allt sånt skräp hamnar i botten på destillatorn. Det är ångan som blir ditt vatten.

Lägg de färska hallonen i tio droppar aktiverat mms i minst två min. Sen är det bara att smaska på. Varken smak el konsistens förändras. Har man inte mms så blir det till att koka...enda sättet att döda äggen...


Min destillator kostade 2700 inkl frakt...

Ett års amning låter finfint! Om bebis inte verkar ok är det bra om man kan forts ett halvår till. Skriver det bara som brasklapp.

Så i november kommer ärtan...ska tänka på dig lite extra då! ;) hur många har du nu? Är detta nr tre?


Ang Ocean water...jag tror vi var tvungna att maila företaget direkt för det måste göra ett speciellt paket när man ska ha så mkt hit bort. Prova att maila dem, de verkade serviceminded.
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
helamig
Inlägg: 849
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 18:48

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av helamig »

Tänkte om jag bara skulle koka på plattan och låta svalna :D Det är fjärde nu. Vi har två flickor och en pojke. Den 23 juni ska vi ta reda på vad det ligger i magen :D Tänker du att autism är medfött eller mer nån känslighet som kan förrvärras på olika sätt. Så fint att få prata med dig.. Hur går det för dina barn. Är dom hemma med er eller är dom lite på förskola? Kan du jobba något? Låter fantastiskt att bo på österlen. Kram
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
Skriv svar

Återgå till "Frågor om alternativa vägar som inte är IAHP"