Lilleman som vill bli frisk

Många föräldrar har hittat lösningar som fungerar för deras barn, men som inte nödvändigtvis kommer från IAHP. Ex. homeopati, dieter, kosttillskott o.d.
Här kan man diskutera.
Skriv svar
helamig
Inlägg: 849
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 18:48

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av helamig »

Glömde att tacka för all fantastisk information, lite sent här på kvällen.. :D
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
helamig
Inlägg: 849
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 18:48

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av helamig »

Privat fråga.. Har du gjort det själv? kom det ut maskar?? Svara bara om du vill. Tänker att jag skulle behöva göra detta. Kram
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av Luvisen »

hej helamig! :D

du kan söka på dioxilife och se om du får upp klorindioxiden- mms står det. kolla att det är rätt ACTIVATOR!

eller prova denna länk http://www.mmsmineralshop.com/product.php?id_product=10

jag har inte hunnit göra på mig själv- ÄNNU- men nästa fullmåne, då jäklar! Ska bli intressant- återkommer med rapport! :wink:

för att få ut parasiter måste man köra hela första biten på hennes protokoll- det är inte svårt men det är flera delar och detaljer som du måste veta om så du får mest styrka i det. Jag rekommenderar verkligen verkligen att läsa hennes bok först och sedan bestämma hur du ska ta dig an kuren.

har man mask så är inte klorindioxiden tillräcklig- den mattar bara ut dem så när du tar läkemedel mot mask så tar den död på den snabbt och enkelt. Detta medför att masken inte bajsar på sig när den dör vilket gör att du kan hinna bajsa ut den innan den förgiftar dig. det är ju så mkt gifter i deras bajs....amfetamin är en av flera...morfin tex eller varför inte formaldehyd??

Ja, helamig det är superläbbigt!

Men du kan börja först delen utan problem, så här:

diet- gfcf och soya fri, inga juicer ( inte ens egen tillverkade av grönsaker) inte mango, inte ananas (heter det så???), inte citron, inte mjölkprodukter och så laga så mkt du bara kan /orkar hemma. ät max en frukt per dag och gör det bara till mellis utan att äta ngt mer- eller inge frukt alls. :wink:

Gör rent alla grönsaker i klorindioxid

drick källvatten fr flaska eller destillerat vatten eller renats genom omvänd osmos

blanda klorindioxiden med vatten som renats genom omvänd osmos

och drick havsvatten 3 ggr per dag. återkommer med länk om du vill.

En del vuxna föräldrar har rapporterat att de kunnat bli av med maskarna bara den här vägen men vill man vara säker så kör man även parasitprotokollet.

Helamig- om du bor i stockholm är vattnet tillräckligt bra för att göra klorindioxid bad. :D

Jag tror man kan må toppen efter att ha gjort detta. Jag mår redan finfint på dieten och klorindioxid!

Kram!! :heart: :heart:
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av Luvisen »

Ny info!

Destillerat vatten är det bästa. Använd för:

Klorindioxid drycken, bad och lavemang. Då blir det rent hus! :wink: :D
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
helamig
Inlägg: 849
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 18:48

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av helamig »

Tack så oerhört mycket :-)

Måste jag köpa allt från utlandet. Vad har du betalat? Boken, destillerat vatten? Jag är gravid :-) vet inte om jag vågar mig på det nu. Får nog vänta till november till efter Bf :-) Får förbereda mig. Kollade på hennes föreläsning. Mkt intressant!
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
helamig
Inlägg: 849
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 18:48

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av helamig »

Vi bor i göteborg. Vad händer om man använder vanligt vatten? Hur länge måste man hålla på? Hela livet för att inte få nya maskar? Vill gärna ha länk till havsvattnet. Är det salt? Maskmedel är det vanligt från apoteket eller receptbelagt? Jag tänker på dig och er resa måste vara så häftigt att hitta rätt.
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
helamig
Inlägg: 849
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 18:48

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av helamig »

Hej igen :-) Tittade på sjukvårdsupplysningen. Där står det att äggen kommer ut med avföringen 7ch att man på så sätt kan se om man har spolmask. Stämmer inte det? Och kan man köpa Kerries bok i Sverige?
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av Luvisen »

Är du gravid? Åhhh! :heart: :heart:
NEJ du ska ABSOLUT INTE hålla på med detta då. Men sen så! :P
kan man köpa Kerries bok i Sverige?
Japp!:
https://www.adlibris.com/se/bok/healing ... 0989289047
helamig skrev: Tittade på sjukvårdsupplysningen. Där står det att äggen kommer ut med avföringen 7ch att man på så sätt kan se om man har spolmask. Stämmer inte det?
Nope. De kommer inte komma ut- de vill dom inte. Det är bara när det är så mkt att de inte får plats men vem vill vänta på det? Blä!
Västvärldens kunskap om dessa odågor är skral och väldigt mkt felinfo. Maskarna bor i tarmen men larver och ägg vandrar runt ÖVERALLT i kroppen. Majoriteten av tiden spenderar parasiter utanför vår tarm...Uggabugga. Sedan är ju tjocktarmen smockfull med gammal avföring som proppar igen. De döda maskarna hinner tarmen spjälkas upp innan man bajsat ut den biten som de låg i- närmast tunntarmen. Sorry för otäcka detaljer...

Jag köper batterivatten fr Biltema :lol: . Den tillverkas med omvänd osmos, det får duga för nu. En vattendestillator e på väg- inte dyr. Stillsmart tror jag den hette. Köpte fr renatvatten.com...tror jag.
helamig skrev:Vad händer om man använder vanligt vatten? Hur länge måste man hålla på? Hela livet för att inte få nya maskar? Vill gärna ha länk till havsvattnet. Är det salt? Maskmedel är det vanligt från apoteket eller receptbelagt?
Uj, de va många fråger... :lol: Ja, vad händer. Inte så mkt- det är det som är problemet. Vanligt vatten innehåller massa saker: bakterier, parasiter (ägg/cystor), kemikalier mm. Om du lägger din klorindioxid dos i den så kommer den jobba för full med allt som finns i vattnet och sedan blir det inte mkt kvar till att hjälpa din kropp med. Hänger du med? Styrkan minskar markant.

Den här behandlingen är 1 år. I en del svåra fall 18 mån. Tills dess att inga nya maskar kommer ut och du mår bra. En del få människor har haft tur och bara behövt 3-4 mån. Men därefter gäller underhållsdosering och avmaskning minst 1 gg /år. helst 3 som husdjur. :wink: Enda sättet att vara helt säker att man är maskfri resten av livet. Tyvärr... :evil:

Havsvatten är salt- Ja. :lol: Smakar inte så mkt om man kyler ned det lite först. Alltså en vuxen börjar med 15 ml/dag och jobbar upp till 75ml/dag så det är inga jättemängder- det e bara att halsa.

Maskmedel i Sverige är receptbelagt och de kommer aldrig ge dig så mkt du behöver. :evil: MEN man kan köpa online. 8) När du e redo så säg till så får du länkar av mig. Det finns massa olika. De s svårt att få utan smaker/färgämnen som det HELST ska vara men e man inte känslig så går det bra. Mina barns kroppar e så förstörda så de orkar inte ta hand om mer skit så jag får det via DAN läkaren- rent pulver. Bara medicin. Phew!

Havsvatten kan du köpa här: quinton.no. Ska du ge till kiddsen skulle jag hålla mig till det när de är små. Men det går jättebra att ge till bebisen. Yttebytte då förstås. Kommer i vackra glaskapslar. Maskar diggar inte havsvatten så de sticker om det är en spädis som har dem för den kroppen e ju inte så stor då. Finns inte så mkt utrymme att gömma sig på.

Barn över två och vuxna klarar nog fint annat havsvatten. ja köpte en hel dunk för 1 års förbrukning av:

http://www.detoxpeople.eu/index.php?l=p ... ail&p=3479

ocean plasma kallar dom det. Tror vi var tvungna att maila dem eftersom de måste skicka över det till Sverige fr England. Så de måste räkna ut frakten separat för stora paket.

I boken finns en sida med tips för nyfödda och lilla mamma. :heart: Köp- fundera. Och foka på graven! Jag finns här. :heart:

Kram!
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
helamig
Inlägg: 849
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 18:48

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av helamig »

Hur ska jag kunna tacka dig kära du! :-) ♥ Ska börja med att köpa boken. Vad kom ut från dina barn? Så små och ändå så mkt skräp inuti. Foka på graven, förstod inte riktigt. Kramar
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
helamig
Inlägg: 849
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 18:48

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av helamig »

Boken beställd. Den finns inte på svenska väl? Ska man köra dieten ett år också? Diet, klordioxid, ocean vater. Mycket att lära sig.
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
majbrittsanna
Inlägg: 297
Blev medlem: fre 17 sep 2010, 10:47
Ort: stockholm

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av majbrittsanna »

Oj Luvisen. LOggade just in här...Känner mig helt överväldigad. Hmm-- så mkt info att ta in. KOllar videon Tors Mamma tipsade om o har just klickat hem boken. Ja jag får väl återkomma när jag tagit in lite mer info. Klordioxid-ordet gör mig lite skrajsen, klor är ju skitgiftigt för kroppen? Måste läsa på! PUH.

TACK FÖR ATT DU DELAR MED DIG.
Anna - mamma till Loa född 100613
Kurstart 101105 (med kvällsmål kl22)
Minikur för att få bort kvällsmål start 101111
majbrittsanna
Inlägg: 297
Blev medlem: fre 17 sep 2010, 10:47
Ort: stockholm

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av majbrittsanna »

Hmm...kollar vidare på videon. Det som stämmer på min dotter är att hon ÄR SÅ MKT bättre på Scd-dieten. MEN vi känner liksom att vi inte riktigt kommer framåt...vidare...i mål. Hon har candida är jag helt övertygad om. Har fortf ibland outbreaks i underlivet...röd. Oförklarliga jättemystiska kliande utslag.. röda fläckar...på kinderna som kommer o går. Jag tror min dotters sk "allergier" helt beror på leaky gut och candida. "allergi" mot lax och kyckling har tex försvunnit sedan start av SCD.

Som jag förstår det kan man köra SCD kost som grund (en individuelll version såklart som fungerar för just det barnet) och sen behandla för att eliminera parasiter/svamp/bakterier? HAr jag fattat rätt då?? Principen alltså?
Anna - mamma till Loa född 100613
Kurstart 101105 (med kvällsmål kl22)
Minikur för att få bort kvällsmål start 101111
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av Luvisen »

helamig skrev: Vad kom ut från dina barn? Så små och ändå så mkt skräp inuti.
Det kommer metaller och en massa maskar...det kommer nog fortsätta komma maskar ett bra tag till...superläskigt. Stackars små...:(

Men de blir verkligen så glada efter att de bajsat ut maskar. Sjunger, dansar kan tänka sig pröva ny mat. Pratar bättre för varje dag! :P
helamig skrev:Foka på graven, förstod inte riktigt.
Bahahaha :lol: ! Jag menar ju förstås Fokusera på din graviditet... :oops: :lol: :heart:

Kram på dig!
helamig skrev:Den finns inte på svenska väl? Ska man köra dieten ett år också?
Näe, men jag kan tänka mig att översätta den! 8) Änsålänge man ska driva ut maskar är dieten en mkt bra grund. Det blir svårare för dem att hålla sig kvar då och när man detoxar behöver man ordentligt käk för man blir trött.

Ja, det känns lite mkt i början men man tar ett steg i taget.

Börja med att sprita alla handtag hemma och dina händer varje gg du rör vid växter, jord, grönsaker... tex. Sprita händerna efter att du tvättat dem efter toabesök. Det är det enda som dödar äggen...Bläh... Häll KOKHETT vatten i diskhon varje kväll innan du sussar. Lite sånt kan man pyssa med. Tvätta nyfödding i destillerat vatten e oxå finfint. Dricka källvatten tex...Ja, lite sånt.

Läsboken, låt det sjunka in.

Sen får du ju forts fråga förstås! :)
majbrittsanna skrev:Oj Luvisen. LOggade just in här...Känner mig helt överväldigad. Hmm-- så mkt info att ta in. KOllar videon Tors Mamma tipsade om o har just klickat hem boken. Ja jag får väl återkomma när jag tagit in lite mer info. Klordioxid-ordet gör mig lite skrajsen, klor är ju skitgiftigt för kroppen? Måste läsa på! PUH.
Hallå där! :D Ja, jag förstår att du känner dig överväldigad. Det blir mkt på en gg. Klor e giftet för kroppen- det stämmer. Men detta är inte Klor utan det är klorindioxid. Du kommer fatta när du läst i boken.Jättehäftigt faktiskt.
majbrittsanna skrev:Hmm...kollar vidare på videon. Det som stämmer på min dotter är att hon ÄR SÅ MKT bättre på Scd-dieten. MEN vi känner liksom att vi inte riktigt kommer framåt...vidare...i mål. Hon har candida är jag helt övertygad om. Har fortf ibland outbreaks i underlivet...röd. Oförklarliga jättemystiska kliande utslag.. röda fläckar...på kinderna som kommer o går. Jag tror min dotters sk "allergier" helt beror på leaky gut och candida. "allergi" mot lax och kyckling har tex försvunnit sedan start av SCD.

Som jag förstår det kan man köra SCD kost som grund (en individuelll version såklart som fungerar för just det barnet) och sen behandla för att eliminera parasiter/svamp/bakterier? HAr jag fattat rätt då?? Principen alltså?
Näe, det går inte att komma i mål med bara diet. Tyvärr. Ja, du kan köra SCD- typ. Alltså man tar den diet man har och sen tar man bort ytterligare det som står i hennes bok. Hon förklarar bra varför vissa grejer måste bort. Ja, och sen börjar man eliminera odjuren innuti- det stämmer.

Du kan inte se om barnet har mask eller göra prover för det. Det kommer att bli negativa men så fort du påbörjar denna resa så kommer de ut...sakta men säkert. Alla barn med autism oavsett var på spektrat de befinner sig har mask. Bla. Sedan finns det olika arter och man kan ha olika mkt osv.Men tyvärr har dessa älsklingar fått jackpotten: alltihop på en gg... :cry:

Ska bli spännande att höra vad du tycker om boken och hur du ser på saken. Kram!
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
helamig
Inlägg: 849
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 18:48

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av helamig »

Du skrev lite tidigare skölja rent så maskarna hinner komma ut innan de spjälkas i tarmen. Är det lavemang du menar? Ursäkta detaljftågor men är det långa maskar eller mest många små? Spolar du ner dom i toan? Kanske dum fråga :oops:
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av Luvisen »

Jajemen! Du måste skölja rent där och det gör all skillnad. Fast det är inte det första steget i protokollet.

Det är olika storlek på dem. Finns en massa olika ohyror. Hittills har vi fått många små (typ 5 cm) och sen rundmaskar (ca 30 cm). Men det finns alla möjliga...Ewww!

Mina barn går ännu inte på toa eller potta så böljan åker ned i separat påse och kastas omedelbart i sopen. Det är sådant som sak brännas och det är ju egentligen det bästa- att bränna ohyran!

:D
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
Skriv svar

Återgå till "Frågor om alternativa vägar som inte är IAHP"