Lilleman som vill bli frisk

Många föräldrar har hittat lösningar som fungerar för deras barn, men som inte nödvändigtvis kommer från IAHP. Ex. homeopati, dieter, kosttillskott o.d.
Här kan man diskutera.
Skriv svar
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av Luvisen »

Ja men visst! Koka på du! :lol: Är det fyra nu?? Så jag har missat en- det var värst! Så nu blir det en liten hög. Vad gulligt... :heart: :heart:

Vad spännande att kika efter vad det ska bli! Berätta gärna :P
helamig skrev: Tänker du att autism är medfött eller mer nån känslighet som kan förrvärras på olika sätt.
En mkt bra fråga! Det här tänker jag massor på! Jag tror det är så här: dessa barn får en mkt kraftig toxiskbörda med sig- detta medför ett kasst immunförsvar. Majoriteten får även en annan gåva av lilla mamma- kronisk jästinfektion. Detta gör att de är mkt sköra när de föds- det kan snabbt bli överhopade med bakterier som vi får i oss hela tiden.

Barn som min förstfödde som föds med autism och aldrig utvecklas normalt har troligtvis fått mask redan när de låg i magen. För parasiterna kan gå uberalles. Alternativt fick han det i födsloögonblicket- föddes vagnialt. Eller strax därefter.Du vet- eftersom parasiternas ägg är mikroskopiska och finns främst på grönt och frukt så kan jag ha haft hur mkt som helst på mig. Jag spritade inte mina händer det första jag gjorde innan jag tog på min lille son och inte kan man sprita brösten heller så det kan ju komma närsom. Men just specifikt i vårt fall tror jag han blev invaderad i magen- han hade redan en speciell blick när han föddes och hade jättesvårt att sova. Det är typisk maskgrej att hålla ungen vaken.

Sen finns det barn som har alla patogener men vars immunförsvar ändå orkar med alltihop ända tills de vaccineras. Det blir en sak innehållande för mkt patogener som får bägaren att rinna över. Det är oxå därför barnet tycks få autism från ena dagen till den andra. En ohyra för mkt, PANG! Overload...

Jag stannar där för jag kan skriva hur mkt som helst. Äntligen kan allt förklaras! Allt det som är oklart för psykologerna är helt glasklart för mig.

Våra knattar är hemma- OFcourse! :P Förskolan är ingen god idé när man är sjuklig, förövrigt finns det för mkt bascillusker där...Det skulle ta för lång tid att hjälpa dem då- det orkar jag inte vänta på. Har ju redan väntat 5 år att få träffa gossen min!

Jobbar...nope. Har jag inte gjort på 6 år. Jobbar som en idiot här hemma istället. :wink: Fantastiskt på Österlen? Absolut! Så fint här! Är sååååå nöjd! Jag behövde verkligen allt detta vackra och frodiga omkring mig för att få ny kraft...

Och du, jobbar du?

Kram!
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
helamig
Inlägg: 849
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 18:48

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av helamig »

Jag förstår att du jobbar som en tok därhemma.. :wink: Det är verkligen mycket att sköta hem och barn och det ni gör för era barn utöver det. Omg!!

Tänkte på det i morse just om allt de stoppar i sig ska "desinficeras" går det ju knappt att ha på förskola eller skola.

Jag har jobbat några lördagar med ungdomar med autism och varit kontaktperson för två olika kvinnor. Träffats en gång i veckan. Tycker vi behöver lite extra utöver min mans lön. Han har varit föräldraledig en dag i veckan, så skönt. Nu får vi ju en tidsfrist iom att jag får föräldrapenning igen men sen vet jag inte riktigt hur vi ska göra. Vi får snåla rejält och kanske kan min mamma passa lill*n nån dag i veckan.

Tänk vad mkt du vet. Litar så på dig för jag vet vilken oerhörd process du gått igenom. Ska bli spännande att läsa Keries bok. Den har inte kommit än.

Jag har kört LCHF efter förlossningen och mått bättre av det. Men den här dieten är ju annorlunda. Just att man får äta ris och quinoa och sånt..

kram
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
majbrittsanna
Inlägg: 297
Blev medlem: fre 17 sep 2010, 10:47
Ort: stockholm

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av majbrittsanna »

Väntar fortf på boken..! Läst o kollat en del på internet. Sedan innan efter att ha hållit på med gaps o scd är jag helt övertygad om att en betydande orsak o därmed behandling till autism är en tarmflora i total obalans med allt vad det innebär av svamp, bakterie, virus o parasitangrepp o kemisk påverkan på hjärnan. Därför hyser jag faktiskt inga tvivel om att rivieras metod är effektiv för att den går på orsaken. Som du skriver, vilket jg iofs tycker gäller även för sdc, allt blir logiskt, äntligen får man svar o det går ihop. Min dotter har ju dock förbättrats enormt på scd. Vårt liv idag jmf med för ett år sedan är så oändligt mkt mer positivt tack vare kostomläggningen. Men jag tror det krävs ngt som dödar av all svamp o parasiter.

Igår drack min dotter en kopp te på kryddnejlika. Anledningen till att jag gav henne detbär att jag läst att det ska verka parasitdödande. Idag har hon bajsat 4 ggr (mot vanligen 1 gång. Innan scd/gaps bajsade hon enbart mha enorma mängder katrinplommon, movicol o el klyx). Bajset är illaluktande, liksom fluffigt,luddigt, ljust, ja konstigt. Hon bajsar på toaletten så inte helt lätt att kolla jätteingående. Detta händer varje gång hon äter livsmedel med svamp el parasitdödande effekter. Men oj vad jag skulle vilja skicka det på analys så att man fick reda på vad som var i. Scandlab finns ju inte längre vad jag förstår. Lätt trött på den allmäna sjukvården men kanske borde ta tag i det..

Jag kom på en grej förut somjag tänkte fråga dig om luvisen. Vi ger ju ALL mat ekologisk. Gräver djupa hål i hårt ansatt ekonomi men men. Men så slog mig en grej. Såg fö Riviera prata om att eko alls inte är nödvändigt vilket jag i te heller tror bara mindre gifter kanske. Men det jag tänkte på var att vad gäller de livsmedel som man äter råa (i vårt fall inte många). Men vad gäller parasiter svamp mögel osv, är det kanske inte bättre då med konventionellt odlat. Jag tänker att då har besprutningen kanske dödat det mesta av parasiterna.?
Anna - mamma till Loa född 100613
Kurstart 101105 (med kvällsmål kl22)
Minikur för att få bort kvällsmål start 101111
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av Luvisen »

helamig- Du fattar precis! :heart: Kanske kan vi snacka lite privat- mailas på vanligt vis? Kram!

Majbrittsanna- Örter är tämligen inneffektiva. Det står i boken att man kan använda emellan parasitprotokollet om man ser att det ger ngt. Men läkemedel är det som ger resultat. Men ge mkt vitlök när du kan som underhållsgrej, det är i särklass den mest effektiva örten när det gäller sådant här, tills ni fått bok och droppar och gud vet vad. :roll: :lol:

Analys av bajset...tänk om det ändå fanns ngt effektivt...Men det gör det inte. Det är bortkastade pengar. De kommer inte finna ngnting. Om du undrar om det finns en mask i hennes större tömningar så kan du stoppa ned en stort durkslag och placera i botten på toan. Då samlas bajset där. Då kan du rota omkring där och kolla. MEN du MÅSTE använda handskar och munskydd och plastgaffel att slänga asap. Masken är inget svårt att finna du kommer se den om den är där. Vill du ha ett foto av en? Fick en bamse härborta idag.

Rengöring av durkslaget görs med flr omgångar kokande vatten. Sedan förvara i ngt tättslutande. Långt bort.

Eko- ja mkt dyrt. Köper det bara ibland. Det är en stor lättnad att gå på Kerries diet, så mkt enklare och billigare.
majbrittsanna skrev:Men vad gäller parasiter svamp mögel osv, är det kanske inte bättre då med konventionellt odlat. Jag tänker att då har besprutningen kanske dödat det mesta av parasiterna.?
Nope. Besprutningen kommer inte åt dessa rackare. De har funnits före dinosaurierna. De har bara två saker som säkrar deras överlevnad- Exponentiell reproduktion och superstark resistens. Det enda som dödar äggen är kokande vatten eller iaf minst 60 gradigt vatten i 20 min. Både konventionellt och eko jordbruk använder gösel- bajs mao. Där bor äggen och det kan klara frost i många många år.

Det enda du kan göra är att att koka eller ungsbaka allt. Ge inget rått förrän du kan desinficera allt med CD ( mms) och sprita händerna så fort du tagit i frukt och grönt och rått kött förstås... Sprita lillans händer om hon tar på sådant eller jord. Blomjord oxå. Sprita händerna efter att ni tvättat händerna efter toabesök. Sprita alla frekventa kontakt ytor typ som HANDTAG. Ja, allt du kommer på. Häll kokande vatten i diskhon- där finns det ägg vill jag lova. Kom på senst idag när vi var och handla att jag tar på grönsaker där och det gör ju barnen oxå när de ska vara med och lassa på det i vagnen. Spritade deras händer nogsamt direkt efter och mina händer oxå, och makens...

A jisses alltså. Ska man skratta eller gråta?

Ville berätta ngt superkul oxå men nu e timmen sen. Ska sussa och försöka återkomma imorgon med fantastiska saker som hänt mina barn senast IDAG. Världens bästa dag idag igen. :P En dag men mindre autism! Tjohoo!

Värme!
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
helamig
Inlägg: 849
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 18:48

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av helamig »

Fina Luvisen. Jag vill gärna se bilder. Och prata mer. Du kan skriva vad du vill :D min mailadress: hela-dig@hotmail.com
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
helamig
Inlägg: 849
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 18:48

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av helamig »

Det är så stort på något vis, läser alla inlägg många gånger. Att det äntligen finns något som hjälper er. Att du inte gav upp Luvisen, att du tänkte att det måste finnas något sätt att hjälpa mina barn så hittade du Kerrie. Det berör, på djupet. Nu är det bara att köra!! Fast mycket jobb såklart.

Eviga frågor, steka i stekpanna är inte lika effektivt eller ?

Och lavemangspruta eller vad det heter, var köper du dom?
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
majbrittsanna
Inlägg: 297
Blev medlem: fre 17 sep 2010, 10:47
Ort: stockholm

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av majbrittsanna »

Oj, TACK för all givande info!

Det är ju helt insane att det kommer ur maskar, vad man har i sig! Jag vill gärna se bild!! Jag läste på 'pure healing foods' att parasiter bryter ner den normala floran o tarmslemhinnan varvid candidan får tillfälle att ta övertaget. Det är liksom så logiskt, parasiterna är grunden till problemet. Det måste vara så tillfredställande att se med sina egna ögon hur dina barn blir av med dom. . Jag respekterar o förstår TILL FULLO er föräldrar sombehandlar med det här o jag kanske själv kommer landa i det beslutet. Jag är bara så j-a rädd att ge min dotter ngt som kan vara farligt på nåt annat vis. . Långsiktiga effekter osv. Men man får ju läsa på allt vad man kan o försöka göra sin egen bedömning. Att jag står o väger kanske oxå beror på att min desperation minskat iom att hon mår så mkt bättre nu. I dagsläget har hon överkänsligheter mot en del mat o ett milt aspergersbeteende ej uppenbart för andra än vi föräldrar. Mestadels är hon mkt glad och harmonisk på denna kost. Enormt mkt bättre. Men jag vet ju i mitt hjärta att hon inte är där ännu. Jag har fortf inte sett 'hela hennes äkta jag'. För hon är fortf förgiftad. Och det lämnar ju en ingen ro. Och ska väl inte heller tänker jag. Det knager ju i en varje minut av varje dygn. Nyfiken på det fina du hade att berätta. Glädjs djupt med dig för era framsteg.
Anna - mamma till Loa född 100613
Kurstart 101105 (med kvällsmål kl22)
Minikur för att få bort kvällsmål start 101111
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av Luvisen »

helamig skrev:Nu är det bara att köra!!
Ja, det faktiskt bara att köra! :P Det går så bra! 8) Och nu när jag fått snurr på¨det så går det ju mer och mer på rutin. me like!
helamig skrev:Eviga frågor, steka i stekpanna är inte lika effektivt eller ?
Hmmm.. det vet jag faktiskt inte. Steker inte så mkt efterom det är så hårdsmält- då blir det så mkt mat över till maskarna...Men jag tänker att det borde vara ok om allt blir genomstekt. Fast all mat är ju inte god så... :(

Men amerikanerna kör mkt stekt så det e nog ok. Fritera dödar ju absolut och det finns mkt god mat som tillagas så. :D
helamig skrev:Och lavemangspruta eller vad det heter, var köper du dom?
Det är verkligen en ny värld för mig. En del kan man köpa på amazon.uk- de kallar dem för enema.

I Sverige hittar jag inte så mkt. Det bästa jag fann var de här lavemangpåsarna...http://ravaja.com/detox/lavemangspase/

Det som e bra med de är att man kastar direkt. Ingen smittorisk. Men det är liksom bara av och på om man säger. Så det gäller att inte fylla mer än kanske 100 ml första gg för man kan oftast inte ta in mer när det är så mkt bajs i vägen... Och sedan är själva tippen hårdplats...inte helt bra tycker jag. Det finns ngt som heter Fleet enema som säljs på amazon.uk. Jag grejar helst med dom just nu iaf. Kanske när jag blir proffs så byter jag. Får se. Letar hela tiden efter ngt som ser trevligt ut och inte avskräcker och som verkar skönt- så långt det nu går. Obehaget går liksom inte att komma ifrån. Men man kan alltid pimpa toaletten. Vi har kuddar och dator och hela köret. :lol: Det finns en massa förslag i boken så du finner nog ngt som du tycker funkar för dig.

majbrittsanna- jag fattar precis. jag var skitskraj men eftersom mina barn är mer illa däran fanns det liksom ingen tid att vela. De hade förlorat allt tal och bara vifta hela tiden. Sov gjorde de inte heller. Dithän kommer alla barn om maskinvasionen urartar. Det går inte att stoppa. En del är helt ok länge men sen kommer ngt som försvagar immunförsvaret ytterligare eller hormonerna börjar påverka maskarna och helt plötsligt är barnet/tonnåringen helt okontrollerbar eller tappar allt tal. Det är hemskt.

"Autismen" är icke statisk. Den kan absolut förändras beroende på hur populationen av maskar är och den kan oxå fluktuera- givetvis.

En del personer vandrar på en skör lina och förblir mer eller mindre oförändrade när det kommer till de svårare bitarna- socialt etc.

Jag började med MYCKET korta bad- kände mig mest ok med det till en början. Man desinfecerar badvattnet lite som man gör i en pool. Fast pooler innehåller långt mer kemikalier förstås. Så att bada i renat vatten tycktes jag kändes helt ok. När jag såg deras stora förändring så kunde jag ju inte släppa det utan var tvungen att gå vidare. Seeing is believing - så pröva baden om du vill. Men först dubbelkolla maten så inget står i vägen för mmsen.(CD) Och kolla vattnet- det får inte vara för åligt eller hårt för så går allt medel åt att rena vattnet och inte detoxa ungen.

Eller så kan du köpa renat vatten på apoteket - några flaskor så du får lite vatten i karet på botten och så provar du några droppar där. Hon behöver bara sitta i det en stund...Observera vad som händer...det är så koolt. :heart:

Vet ngn hur man lägger upp en bild här på ngt vis? Så ni får se masken. Har även tänkt mig före- och efter videos förstås...men dem kan jag ju lägga på tuben...

Kram! Återkommer snart. Måste diska! :P
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
majbrittsanna
Inlägg: 297
Blev medlem: fre 17 sep 2010, 10:47
Ort: stockholm

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av majbrittsanna »

Oh. . Det låter jättefint att börja med bad o se vad somhänderr med ens lilla unge. Jag förstår dig till 100%. Jag hade gjort samma. Och kan bara instämma med att autism inte är statiskt. Vad som helst kan väl hända så länge man har parasiterna i sig. Hu. Nu ska jag lägga mig att sova. Imorgon fyller hon 4 år. Sådana år! En overklig kombination av hemskhet o underbarhet. Kram.
Anna - mamma till Loa född 100613
Kurstart 101105 (med kvällsmål kl22)
Minikur för att få bort kvällsmål start 101111
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av TorsMamma »

Hej alla,

Först vill jag bara säga hur glad jag är att ni alla vågar, orkar prata om detta så ingående och öppet och hjärtligt med varandra. Även vi som inte har AS barn lär oss, så att ni tar det så här är jag mycket tacksam över, jag hoppas ni får en chans att alla blir bättre och att ni hjälper massa familjer och att de läser detta!

Luvisen efterfrågade att lägga in bilder, hur man gör kan du läsa här:

http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... 22&t=50485

Tack igen för att ni delar med er och bjuder så fint på er själva! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av Luvisen »

majbrittsanna skrev:En overklig kombination av hemskhet o underbarhet. Kram.
Ja, så är det... :heart:

Nu har jag läst om bilduppladdning: Tack Torsmamma! :heart:

Men det är alltså bara Kackel och Barnasaker.... :-k Det är ju för visso and barnasak... :lol: Men det blir nog inte så bra och Kackel kanske man inte vill ha maskar och bajsbilder...

Kanske bättre att jag ger dem via mailen till dem som känner sig nyfikna...? helamig- jag skickar över. majbrittsanna- du kanske kan ge mig din mail?

Kram!
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
helamig
Inlägg: 849
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 18:48

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av helamig »

Tack torsmamma :D :heart:

Luvisen, vet du hur fort maskarna växer? Hur lång tid tar det för den att bli 30cm? Vet du hur stor del av den vuxna "normalbegåvade" eller vad man ska kalla det population i Sverige eller så som har mask? De flesta har en eller två eller hur var det?
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av Luvisen »

WHO har räknat ut att ca var tredje person är infekterad med mask av familjen Ascaris. Vet ännu inte allt om maskarna. Vet att det finns 3000 olika sorter identifierade. Hur lång tid det tar för rundmasken ett bli så stor vet jag inte men den längsta vi fått hittills kom ur min 2 åriga dotter så det går nog ganska fort. Sen förökar den sig snabbt för jag tror inte de har så lång livslängd om jag kommer ihåg rätt...
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av TorsMamma »

Luvisen skrev: Nu har jag läst om bilduppladdning: Tack Torsmamma! :heart:

Men det är alltså bara Kackel och Barnasaker.... :-k Det är ju för visso and barnasak... :lol: Men det blir nog inte så bra och Kackel kanske man inte vill ha maskar och bajsbilder...

Kanske bättre att jag ger dem via mailen till dem som känner sig nyfikna...? helamig- jag skickar över. majbrittsanna- du kanske kan ge mig din mail?

Kram!
Luvisen, du har härmed min personliga tillåtelse att publicera bilder i detta forum Tror många behöver se dessa och lära sig. Då är bilder värt 1000 ord!! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av Luvisen »

TorsMamma skrev:Luvisen, du har härmed min personliga tillåtelse att publicera bilder i detta forum Tror många behöver se dessa och lära sig. Då är bilder värt 1000 ord!!
Tackar ödmjukast. :oops: :heart: :heart:
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
Skriv svar

Återgå till "Frågor om alternativa vägar som inte är IAHP"