Lilleman som vill bli frisk

Många föräldrar har hittat lösningar som fungerar för deras barn, men som inte nödvändigtvis kommer från IAHP. Ex. homeopati, dieter, kosttillskott o.d.
Här kan man diskutera.
Skriv svar
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av Luvisen »

Vad söt du är helamig... :oops: :heart:
Tack Inger för ditt fortsatta intresse i dessa vindlande vägar.
Majbrittsanna- Jag har tänkt på dig flera ggr länge. Snackade inte vi om bovetevälling och kokosolja ngn gg? Så nu har du hamnat här...där ser man. På ngt vis kände jag på mig det. Nu ska du inte behöva vänta mera. :heart:

Skulle ju skriva om GAPS men jag lägger mig platt här: Jag är ju bara en mamma och inte kan jag kolla upp allt till höger och vänster även om jag önskar att jag kunde. GAPS e bluff. :oops: Sorry about that. :oops: Jag har tyckt att en del saker ang läkaren som skrev GAPS verkade konstiga. Men nu är jag rätt säker på att det är bluff...eller HON är en bluff. Dieten är inte helt ok heller men inte helt åt skogen. Hon har tagit mkt från andra. Det är inge farligt att äta det som står däruti men det kan bli hel fel om man är allergisk och tror att man ska kunna äta sig bort fr det. Det går nog inte. Synd.

Men varför funkade det på dina barn? Jo, det ska jag tala om.Snart.

Låt mig först säga att GAPS-grejen har ett problem. DU slutar men en massa saker tvärt och om en liten eller stor människa har väldigt mkt patogener så blir det en crash. Man kan få JÄTTEmycket avgiftningssymptom så blir svåra att hantera. Därför hade vi TUR att jag först hade dem på SCD och SEN satte dem på GAPS. Då blev inbromsningen lagom hård. Tror det är det som kan ha hänt er majbrittsanna.

Så vad är det som händer när man börjar på GAPS intro steg?

-man tar bort alla kosttillskott- parasiternas godis. det blir de inte direkt glada av. :mrgreen:
-man KOKAR allt som de stoppar i sig- inga nya parasiter- patogenbelastningen slutar växa
-man tar bort allt socker även det naturliga som frukt och honung.

DOM sakerna e bra med GAPS. Det andra tror jag inte längre på. De göder bara patogener. Samma SCD...Tyvärr.Man ska inte ge de små JOS även om man gjort den själv och blandat upp med grönsaker- Det är för mycket socker- då blir alla patogener glada och parasiterna har party i tarmen. :twisted:

Jag väntade på resultat innan jag skrev ngt här och det har jag fått.

Jag tipsade tidigare om boken Healing the symptoms known as autism av Kerri Rivera...heller hur? Tror det, hoppas det. :oops:

Hon har en behandling där man detoxar barnen/tonnåringarna (Ja, Inger det går bra med stora också- vilket är helt fantastiskt! :heart: ) samtidigt som man tar bort PARASITER. Jepp- alltihop på en gg - sakta i takt med kroppen.

Min lilla flicka hade massa jäst- hon var alldeles röd i underlivet- lilla gumman. Men nu är det pustväck! Haha! Detta efter 1 mån på behandligen... :-o :heart:

MEEEN jag var ju skeptisk- så mkt som vi provat, så mkt som inte visade sig vara det man trodde. Kanske var detta oxå snicksnack?

Min man kontaktade läkare och vi efter en vit lögn till det så att de små barnen testades för parasiter. Svaret blev negativt- de hade inga.

Jahopp tänkte jag, men jag måste prova iaf :-k för direkt efter jul så påbörjade jag denna behandling på prov och FANTASTISKA saker hände- sonen som var livrädd för badrum och som jag gett badterapi i 8 mån utan att ngt hände (han kom aldrig till att vänja sig vid bad :roll: ) började helt plötsligt att BE OM ATT FÅ BADA. Hallå?? Han som absolut inte ville gå ut stod och hojtade efter frukost att vi måste gå till parken och LEKA! :shock: . Lillan som inte kunde tänka sig att sitta i badvattnet någonsin i sitt lilla liv satte sig ned DIREKT när jag badade henne i lösningen. Hon började prata i 3 ordsmeningar efter några dgr. Hon ville också gå ut och kunde titta folk i ögonen istället för att gömma sig och gråta på min axel. Vi flyttade i allt detta ned till Österlen och flög ned på sena kvällen: Båda barnen tyckte det var jättespännande med flygplatsen och alla människor. WHAT??
Båd barnen slutade att vilja stirra på datorn eller iPAD- de ville var med OSS! :heart: De slutade flaxa HELT och lillan slutade göra grimaser med ansiktet.

Detta kunde jag ju ingalunde släppa. Så vi började om efter ett litet(stort) sjukdoms-intermezzo.

Efter en månad började vi undra...var detta sant? det kommer ju inte parasiter...Men jo de kommer. Skickade ett foto till läkaren som kommit fram till att de INTE hade parasiter. En spolmask sa hon, medicin finns på recept till er på apoteket. Så ja- de har parasiter och ja- DET FUNKAR! Wohoo! Ni måste testa!

Varje dag är en dag bort fr autism, från panik och ångest, tvångsbeteenden och utbrott. Bara gladare lugnare barn. :D Jag är sååå lättad att jag kan hjälpa mina barn att må bättre istället för att se dem förgås av rädsla och inte kunna få umgås med dem för att de bara vill sitta och flaxa eller lägga små saker i en hög.

Det finns så mycket att berätta men allt står ju egentligen i Kerris bok.

Idag dansade jag och stora pojken och han berättade att han tycker att låten är jättebra. Lillan kan helt plötsligt klättra - hon vars koordination blev bara sämre och sämre.

Linda, du skrev i kackel att du inte trodde att diet var tillräckligt- SPOT ON! OCh du skrev att den springande punkten är VILKET medel man ska ta MOT patogenerna- SPOT ON IGEN! :thumbsup: :thumbsup: Och nu har jag medlet- :D :D :heart: :heart:

Kram och värme till er alla!
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av TorsMamma »

Hej Luvisen,

Tack snälla rara för att du skriver och håller oss uppdaterade.

Är det hennes MMS protocol du har kört efter? Hur fungerar det? är det bara kost eller också parasitdödande och svampdödande medel till det? Låter jätteintressant!

Jag är mycket imponerad av dig att du fick sådana resultat på 1 mån med hjälp av hennes bok! Jag har ju också sagt att jag har lite problem med just GAPS och SCD diet mot svamp/candida då det är lite för mycket just kolhydrater/socker för dessa människor. Men jag tror det är bra för en del andra med andra problem.

Berätta gärna mera om hon Kerri, skall surfa igenom henne nu.
Linda, du skrev i kackel att du inte trodde att diet var tillräckligt- SPOT ON! OCh du skrev att den springande
Är denna meningen fullständig? jag förstår nog inte riktigt, är det mig du menar och springande vaddå?

Jag hoppas att ni trivs dit ni nu har flyttat!!

Kramar i massor till er! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av Luvisen »

Är inte meningen fullständig? Härborta är den det. :lol:

Ja, det var dig jag menade Toris- du sa att diet inte är tillräckligt och det stämmer. Du sa oxå att man måste ha ngt medel för att döda patogener med och det stämmer! Men man måste ha ngt effektivt.

MMS protocol...hmm ja fast de vill att man ska använda dess rätta benämning- klorindioxid. Det är ju den oxidanten man använder. Tillsammans med en del annat.

Den är enbart positivt laddad- det är därför den är så effektiv- den drar patogener till sig med sin laddning. Patogener har oftast negativladdning. Den kan dock inte döda stora mängder parasiter- maskar- så där måste man lägga till läkemedel. Men den är synnerligen effektiv att utmatta dem så när läkemedelet kommer så säger det bara PANG! Så dör de! :D

Det låter enkelt men det är inte så enkelt. Jag vet inte hur mkt jag ska skriva för då skriver jag en bok...men alltså du måste ha ngt som attackerar jäst och bakterier, binder gifter/metaller, slår sönder biofilm OCH utmattar parasiter. CD gör just det.

Sedan får man köra ett speciellt parasitprotokoll under fullmåne/nymåne då parasiternas aktivitet är som mest intensiv. Det är då de reproducerar sig. Du MÅSTE skölja ur dem för annars spjälkar tarmen upp den döda masken och absorberar den. Problemet med det är att den producerar och har en massa gifter som den utsöndrar och består av i sitt dödsögonblick. Det är därför den måste spolas ut fort så att man inte får i sig alltihop för då kan man må pyton. Gifterna är lite olika beroende på art men alla tycks framförallt producerar amfetaminliknande substanser. Det är därför personer med autism har liknande symptom med lite olika varianter. Läs om vad amfetaminet gör med kroppen om du missbrukar detta och jämför med din älskling...det är skrämmande likt. Skoven som kommer och går inom en människa med autisms utveckling hänger samman med just fullmåne och nymåne. När ngt jättesvårt utbrott sker med mina barn som jag tycker stod ut/var svårhanterligt är det bara att titta i almanackan- fullmåne. Där är förklaringen.

Min minsta bajsade ut en massa metaller. Ser ut som små kolsvarta sandkorn som är stenhårda. Det såg ut som om bajset hade rullats i svartpeppar...Uggabugga...

Fråga så ska jag försöka svara annars skriver jag nog för mkt. Kram!
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av Luvisen »

Torsmamma skrev:"Jag har ju också sagt att jag har lite problem med just GAPS och SCD diet mot svamp/candida då det är lite för mycket just kolhydrater/socker för dessa människor."

Ja, nja alltså det finns en del grejer i dem som gör saken värre inte minst ur parasit synpunkt men sen är det största problemet att du ökar din mängd parasitägg drastiskt eftersom INGEN diet dödar dem först- annat än om du äter kokt/ungsbakad mat. Alla dieter förespråkar råa grönsaker i en eller annan form och då får du i dig dem. Du måste desinficera allt rått som du äter. Framför allt grönt.

Sedan är det så att om du använder CD (klorindioxid) så kan du inte äta vissa saker för det deaktiverar kemikalien. Så därför har hon en speciell diet i botten som är busenkel- man kan köra vegetariskt tom. :) Så det finns mat för alla preferenser. :heart:
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av Luvisen »

Billigt är det oxå! :D
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av TorsMamma »

Härligt Luvisen, nu förstår jag mera, mycket mera!! =D> =D> =D> =D>

Tack för att du tar dig tid och förklarar detta så bra!

:heart: :heart: :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
inger
Inlägg: 2187
Blev medlem: tis 01 nov 2005, 18:20
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av inger »

Tack Luvisen för allt du delar med dig av här. :heart:
Kommer att läsa det här sista i tråden ett par gånger till för det var mycket att ta till sig. :heart:
Två underbara tonåringar


http://barnboksnatet.blogspot.com/
Sarisparis
Rådgivare/advisor
Inlägg: 2797
Blev medlem: mån 10 maj 2010, 14:31
Ort: Frankrike

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av Sarisparis »

:D :D :D Luvisen, det här är ju alldeles, alldeles, alldeles underbart!!! :D :D :D

=D> =D> =D> Jag applåderar allt jag kan för din envishet som nu förflyttat berg, dina ungar är extremt lyckligt lottade som har en sån tigermamma :heart:.

Jag blir alldeles varm i hela kroppen när jag läser om hur livskvalitén för dina barn och för er som familj förbättrats. Tack vare dig och ditt kämpande.

Heja heja dig, och ännu ett bravo för att du tar dig tid och ork att dela med dig av allt (jag hänger inte med i hälften, så förskonad jag varit från dessa problemområden hos oss), men jag ska absolut rekommendera läsning av det du rekommenderar vid behov.

Hoppas ni alla får en härlig sommar nu, skickar en massa kramar

:heart: :heart: :heart:
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av Luvisen »

Sarisparis- Många kramar till dig och dina. Vill du komma till Österlen finns vi här. :heart: Återkommer med mer rapporter längre fram för detta är ju bara början. :heart: :heart:

Inger- :heart: :heart: Att det finns nytt hopp för alla med autism gör mig sååå varm inombords. Det finns en väg. Det finns en väg. :heart: :heart:

Kunde inte låta bli att tänka på dig- Kerri är själv mor till en pojke med autism som är nästan frisk, det är inte långt kvar. Bara efter 2 år med denna behandling. Hon har en vännina oxå med en pojke/ung man på 19 år med grav autism (våldsamt självskadebeteende) som nu efter ett år med behandlingen mår otroligt mkt bättre. Hon har hjälpt honom att få ut 16 KG maskar. :shock: :shock: Kan ni förstå vad som bodde i denne unge man som inte längre kunde tala? Stor maskar var det oxå. Helt otroligt- och ingen anade vad som skedde i hans kropp. Idag kan han tala och är för det mesta glad och lugn.

Är man skeptisk kan man säga ang mitt fynd i mina barn- jaha en spolmask so what- det är ju jättevanliga- finns i princip på alla dagis. Många människor har en eller två sådana inneboende utan att ta minsta skada (man blir bara lite deppig...och argsinnt...). Det stämmer, problemet är bara att vi som är friska har ett normalstarkt immunförsvar det är därför de hålls i schack OM det kommer ner och bor i din tarm. Oftast så dödas äggen i din magsyra. Men barn med autism har en dålig magsyreproduktion. Deras immunförsvar är helt paj. Dessa läskiga ting har i princip fri lejd. Mer i en del än andra. Betänk att en spolmask hona kan lägga 20 000 ägg per dag... Det är ett veritabelt krig som pågår inombords. I en del mer framgångsrikt än i andra. För små barn är detta verkligen inte bra även om det är EN mask. Den tar så mkt näring- det kan leda till att barnet inte går upp i vikt. Och att barnet får inlärningssvårigheter. I ett barn med försvagat immunförsvar blir detta en katastrof= autism.

Det är det som är problemet.

Mjölk. Jag har skrivit tidigare om mjölk och dess effekt på barn/människor med autism. Det var tydligen inte det enda problemet. Det finns ett till- det bildar SLEM i tarmen. Maskar älskar slem. Då har de lätt att simma och navigera i tarmsystemet. I och med det kan de enkelt suga sig fast vid tarmväggen. Deras munnar består ofta av sugkoppar. Detta irriterar ju tarmen förstås och gör oxå HÅL i den. Riktiga hål. Då uppstår läckage av förhållandevis stora mått. med följder vi idag inte vet men bra kan det inte vara. Så INGEN mjölk på ngt vis till dessa älsklingar!!

Kram och värme!/Luvisen
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av TorsMamma »

Hej,

Nu har jag tittat på en föreläsning med Kerri i 1 tim 40 min och förstår så mycket bättre. Hon och jag tänker lite lika, men jag kände inte till MMS. Jag har gjort samma sak på mig själv fast med KS istället. Måste dock kolla upp MMS. Vart Luvisen köper du det? Är det dyrt? Kör du med Ocean water också?

För er som vill se, denna är på engelska men med bulariska bilder. Dock bättre än inget.

http://www.youtube.com/watch?v=4OxNGIEWzds

KRAM!
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av Luvisen »

Här köper jag det: http://www.dioxilife.com/en/- skaffa activator Hcl 4%- det är den man ska använda. Den "gamla" varianten använder citric acid och den göder en typ av bakterie så köp INTE den!

Men köp gärna hennes bok (andra upplagan)- den är full av massa knep och mer info om CD och dess användningsområden! :P

Ocean water? ABSOLUT!! Det är ett måste när du kör cd. Så du får i dig ordentligt med mineraler! Mina barn mår superbra på det- man ser när de har druckit det så blir de pigga och pratiga. :thumbsup:

Ocean Water är dyrt. Vi kör med Quinton fr Quinton.no som är verkligen jättebra men det är verkligen jättedyrt så nu ska vi testa ett annat. Återkommer om det är bra. Andra inklusive Kerri Rivera själv kör med eget havsvatten. De hämtar de med fiskare som kan sina vatten och hämtar det där det är rent. Det står mer om det i hennes bok.

Den senaste föreläsningen med Kerri Rivera finns att se om du går med i hennes FB-grupp: CD autism. Det är en sluten grupp enkom för denna behandling. Om man vill använda CD för sig själv kan man gå med i CD health- det är för vuxna som använder detta medel för många fler saker än autismbehandling- med framgång! :D

Kram!
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
Fauve
Inlägg: 142
Blev medlem: sön 28 nov 2010, 17:23
Ort: Linköping

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av Fauve »

Vad härligt att läsa att det går bra för er! :D
Du är fantastisk Luvisen som kan göra det här för dina barn. Önskar er all lycka. Tack för att du delar med dig.
Lilla T :heart: född feb -11
Lille O :heart: född 1 jul -14
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av Luvisen »

Fauve- gulledig. :heart:

Nu har de lagt upp Kerris presentation på hennes hemsida:

http://mmsautism.org

Där kan man titta. Bara ett klicka på Youtube videon.

:heart: :heart: :heart: Kärlek /Luvisen
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
helamig
Inlägg: 849
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 18:48

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av helamig »

Hittar inte rätt sida där man kan köpa klordioxid
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
helamig
Inlägg: 849
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 18:48

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av helamig »

Vilka andra läkemedel menar du tillsammans med cd? Att cd inte själv är tillräckligt starkt? Så jäkla äckligt med svampar och parasiter :twisted:
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
Skriv svar

Återgå till "Frågor om alternativa vägar som inte är IAHP"