Den viktiga sömnen

Många föräldrar har hittat lösningar som fungerar för deras barn, men som inte nödvändigtvis kommer från IAHP. Ex. homeopati, dieter, kosttillskott o.d.
Här kan man diskutera.
Skriv svar
inger
Inlägg: 2187
Blev medlem: tis 01 nov 2005, 18:20
Ort: Göteborg
Kontakt:

Den viktiga sömnen

Inlägg av inger »

Min son har utvecklats lite långsammare den här hösten, nästan gått tillbaka lite tyckte jag och hans lärare.
Vi har testat att förutom glutenfri mat och en mat med en massa grönsaker och bär dessutom införa helt mjölkproteinfritt, hemma och i skolan.
Det har inte gett resultat alls. Och mjölkprodukterna i hans kost har ju aldrig precis svämmat över.

Nu är vi hemma och har jullov. Jag har backat när det gäller krav på aktiviteter och att hinna med hit och dit. Vi är ute varje dag. De dagar vi vuxna jobbar har de inga andra krav än att sköta sig med mat och disk och utevistelse.
Och sonen sover så gott. Och nu är han en annan gladare kille plötsligt som reflekterar en massa.

Denna höst ändrade vi hans läggtid på kvällen från 19 till 20. Han har sovit tio timmar per natt i stället för elva. Jag har fått en aha upplevelse.
Han har ju en sömnskuld på sju timmar i veckan under terminen. :(

Denna termin backas bandet när det gäller sömnen. Har han scouterna och måste vara uppe en stund är det en tupplur efter skolan som gäller alltid. :lol:

Jag vet men har nu fått mig en rejäl tankeställare när det gäller detta.

Sömnen går aldrig att förhandla bort och det går inte att plötsligt ta bort en timmes sömn.

Sömnen är grunden till att barn orkar utvecklas. :D
Två underbara tonåringar


http://barnboksnatet.blogspot.com/
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Den viktiga sömnen

Inlägg av TorsMamma »

Precis så är det ju. AW rekommenderar ju 12 tim natt långt upp i skolåldern. Vilken tur att ni kom på det! Duktiga mamma! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Frågor om alternativa vägar som inte är IAHP"