Homeopatisk behandling - så här kan det gå till

Många föräldrar har hittat lösningar som fungerar för deras barn, men som inte nödvändigtvis kommer från IAHP. Ex. homeopati, dieter, kosttillskott o.d.
Här kan man diskutera.
Skriv svar
inger
Inlägg: 2187
Blev medlem: tis 01 nov 2005, 18:20
Ort: Göteborg
Kontakt:

Homeopatisk behandling - så här kan det gå till

Inlägg av inger »

Jag tänkte bara berätta hur homeopatisk behandling kan gå till över tid, då jag har goda erfarenheter av det.
Den första konsultationen tar oftast två timmar. Där tar homeopaten reda på väldigt mycket om den som ska behandlas.
Vilken mat tycker patienten om? Hur reagerar patienten vid rädsla? Är fötterna varma eller kalla? Vilken sjukdomshistorik finns i släkten.
Detta är exempel på frågor som patienten kan få svara på.
Homeopaten fastställer också vid detta besök vad man är för slags konstitutionstyp(när det gäller homeopatisk behandling), det är detta som bestämmer vad för slags medicin som man får.
Själv är jag pulsastilla. Generellt kan sägas att jag är en social, pladdrig och kurvig typ som har lätt att gråta och är mörkrädd. Men jag är också en trevlig svärmorsdröm. :D
När jag blir sjuk tar jag ett medel som heter pulsastilla. Vid lättare sjukdomstillstånd tar jag en svag dos.
Men skulle jag bli kroniskt sjuk behöver jag något som heter LM doser, som bygger på att man tar det varje dag. De högre Lm-doserna finns inte i Sverige utan får beställas från England.

Min son som fick diagnosen autism och utvförsening vid tre års ålder, håller nu på med LM-doserna. Nu har han kommit så långt i sin utveckling att vi gör uppehåll mellan varje LM-dos. Uppehållet är två-fem veckor.

Sedan vi började med homeopati är halva hans diagnos utvstörningen avskriven och han är utskriven från särskolan. I dag åker han(tio snart elva) sen ett år tillbaka kollektiv trafik på egen hand är med i scouterna orienterar och mår fantastiskt bra.
Vanligtvis gör man också i samband med homeopatisk behandling en kostomläggning.

För att hitta en seriös homeopat kan man gå in på
http://www.sakh.se
Två underbara tonåringar


http://barnboksnatet.blogspot.com/
Skriv svar

Återgå till "Frågor om alternativa vägar som inte är IAHP"