Lilleman som vill bli frisk

Många föräldrar har hittat lösningar som fungerar för deras barn, men som inte nödvändigtvis kommer från IAHP. Ex. homeopati, dieter, kosttillskott o.d.
Här kan man diskutera.
Skriv svar
helamig
Inlägg: 849
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 18:48

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av helamig »

Tänker på mina föräldrar som har båt. Åker mitt ute på havet men inte riktigt samma kanske som extra "rent" vatten?
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av Luvisen »

Ja du Hela mig...vid det här laget har du redan klurat ut svaret på din fråga...det står i boken om hur man hämtar eget havsvatten ur havet...

Eftersom mina inlägg har upphört kan man räkna ut med lilltån att det inte gått någe vidare.

Vi är tebax på ruta ett.

Varför bidde det så??

Vet inte men jag har lärt mig att medicinerna som går att få fatt på via nätet är fulla med skräp som mina barn inte tål. Det har tagit 6 mån att få fatt på receptbelagd ren medicin. "Compounded medicine" heter det. Nu går det bättre. Phew!

Var försiktig med medicinen är alltså lärdomen och var försiktig med parasit protokollet. Många mår bäst på bara CD för att man funnit att medicinen påökar dödandet av parasiter och därmed dumpas en högre andel gifter ut i blodet/kroppen. Klarar man inte av att göra sig av med det så blir man sämre.

Så nu har man kommit på att det är bättre om man stannar med CD i en 6 mån sådär innan man börjar med medicinerna.

De flesta har blivit friska utan Parasit Protokoll...

Eftersom barn med autism har så svårt att bli av med gifter...de detoxar inte bra alls. En del knappt alls. Därför behöver de hjälp med det. Så nu har man lagt till ett ammoniak-reglerande protokoll till behandlingen. Ammoniak är det ämne som parasiter spyr ut en mass när de dör så det är viktigt att få bukt med det snabbt. Vi har testat barnens avföring och värdet för ammoniak är skyhögt...ibland tom omätbart högt...

Nu har vi lagt till saltbad och snart ska vi börja ge Zeolite fr Biopure...Får hoppas att det hjälper.

När vi påbörjade vår resa med CD så mätte vi barnens grad av autism om man kan kalla det så. Vi gjorde en ATEC. ( Finns här:
http://www.surveygizmo.com/s3/1329619/A ... st-revised )

Om du får 0 har du inga tecken på autism.
Max kan du ha 180 poäng och då är du som djupast inne i autismens värld.

Vi hade 79.
Under våren sjönk deras poäng till 50...Vilket var helt underbart! Förstås!

Det vacklade lite fram o tebax runt 50 under sommaren men under hösten gled vi sakta tillbaka in i autismen. Nu är vi på 79...igen.

Jag e trött.

Samtidigt ska vi inte glömma att när jag bromsade det värsta förloppet strax innan julen 2013 hade min gosse 122 poäng och min dotter 92. Det var ett helvete. Det finns inget annat sätt än att beskriva en tillvaro som trasas sönder sakta men säkert.
Då hade min dotter blivit så dålig att hon saknade helt språk. Hon hade vid det laget så svårt att uppfatta sin omgivning att hon inte kände igen sin pappa. Hon var livrädd för honom och skrek så fort han klev in genom dörren. Vi kunde inte vistas i samma rum under två månader... Sonen hade mkt lite språk- han sa några enstaka ord. Viftade och hoppade gjorde han hela tiden...jämt. Han kunde knappt äta... Min dotters ansikte fastnade i en otäck grimas gång på gång. Det finns mer att beskriva men jag är för trött för att skriva.

Allt detta bromsades upp och försvann helt med CDn...Nu är det tillbaka men eftersom jag sett att detta gick att göra så kan jag inte förstå varför vi inte ska lyckas med det igen...Mina barn finns ju där- bakom allt sluddrande och repetitivt tal. Bakom alla tics och spänningar. Bakom all skrik och gråt och rädsla. Där finns de glada, lugna barnen som njuter av livet...Som förstår, som kan läsa och måla. Som kan så mkt som nu är inlåst...Har man en gång sett denna förvandling kan man inte lämna det där hän...

Men denna behandling är NY och förbättras konstant. Det kommer nya direktiv och det kommer att komma fler. Man måste ha tålamod och hålla sig uppdaterad.

Resan går vidare om än i motvind.

Värme till var och en som tror på barnen! :heart: :heart:
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av TorsMamma »

OHJA!!! Jag tror på er och VET att ni kommer hitta rätt en dag. Men FY vilken resa ni gör och vad jobbigt ni har det. :cry:

Massa kramar till er! Följer er med spänning oavsett hur ni går vidare. :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av Luvisen »

:heart: :heart: Kram Torsmamma :heart: :heart:
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
inger
Inlägg: 2187
Blev medlem: tis 01 nov 2005, 18:20
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av inger »

Följer er också.
Du har tidne på din sida. De är så små.

Följ din inre övertygelses röst så hittar du rätt.

Numer skriver jag inte så öppet om min son och vad vi gör. Han är en ung man.
Visst är han annorlunda på en del sätt än jämnåriga. Men samtidigt har han utvecklats långt över förväntan enligt vad man sa till oss när vi fick diagnosen.
Vår väg har varit en annan än din, men jag har alltid gjort det jag känt varit rätt.
Lite kort kan jag ändå säga att han i dag får grundskolans betyg inget sär alltså att han läser skönlitteratur och funderar på gymnasie utbildning och är en glad människa med kämparglöd. Det sista tycker jag är viktigast.

Vägen vi mammor till annorlunda barn måste gå är individuell och tidvis kan den kännas ensam.
Dina barn finns där hela tiden. Inom den mest autistiska bubbla finns de där. Tro alltid på det. :heart: :heart:

all respekt och tack för att ni delar med er av er väg.
Två underbara tonåringar


http://barnboksnatet.blogspot.com/
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av Luvisen »

Tack inger. :heart:
inger skrev:Visst är han annorlunda på en del sätt än jämnåriga. Men samtidigt har han utvecklats långt över förväntan enligt vad man sa till oss när vi fick diagnosen.
Det var ingen dålig utdelning. Respekt! :heart:

Du har ju kämpat länge och väl.

Skulle du kunna pma mig vilken diagnos din son fick som barn? Är bara nyfiken.

Värme!
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av Luvisen »

Näe, det va fel de med...CD funkade inte i slutändan för oss...Inte för ngn annan heller faktiskt. Det finns många som påstår det men nu har jag varit med så länge att dessa föräldrar forts att leta hjälp och det betyder att barnet fortf har autism.

Vi kastade bort alla kosttillskott, CD, yogamattor, ribbstolar, mattekort, ordkort och jag vet inte vad. Fick nog av allt detta som är jättekämpigt att jobba med varje dag och inte får man mycket till gensvar. Det är inte värt att gå in i väggen för.

Vi gjorde en sista vända med kost för det kom fram en biokemist vid namnet Katherine Reid. Man kan se hennes Ted Talk på youtube om hur hon fick sitt barn fri från autism enkom med diet- Rena råvaror och mest Rawfood. Hon tog bort all msg och fria glutamater i sin dotters mat och hon blev normalt fungerande.

Vi var inte de enda som körde "hennes diet"- tyvärr har inget barn fått samma resultat som K. Reid. Tyvärr var det ingen universal lösning.
Efter detta provade vi även en diet som heter 80/10/10 (Douglas Graham) när vi ändå höll på med Rawfood kunde vi lika bra gå hela vägen. All mat vi gav var dessutom ekologisk och inhandlad direkt hos småskalig ekobonde och tidvis tom på biodynamisk småodling samma dag som grönsakerna plockades. Allt skulle vara färskt, endast det absolut bästa...

Dä hjälpte inte heller... :evil: Inte när det gällde beteende. Bara barnens eksem försvann i hela 6 månader.... :shock:

Sen gav jag upp för då hade barnen blivit så dåliga. Jag körde min egen grej sen fann vi en ny slags behandling som skulle korrigera tiocyanat nivåerna i kroppen....Man utgick ifrån att de var låga och att det var det som spökade...
De var också fel... Den behandlingen var från början endast riktade till folk med borrelia men de människorna blev inte heller hjälpta så de var oxå knas. (Det finns en tråd på Lymnet Europe som beskriver behandlingen som heter " Cured of Lyme in 60 Days", om ni råkar gå in där så gå inte på det- det är inte baserat på fakta även om personen som started tråden hävdar det. Det är bara humbug)

Och nu....?

Och nu gör vi INGENTING. :mrgreen:

Forts dock att leta...envis som synden... :lol:
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
helamig
Inlägg: 849
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 18:48

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av helamig »

Tack snälla för uppdatering. Längtat och väntat 8) Precis börjat med cd här på mig själv :D Hur mår dina barn nu?kram
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av Luvisen »

Varsegod <3 Mina barn mår ok med tanke på allt vi varit igenom känner jag mig jäkligt glad att jag fortf kan tänka själv och sätta stopp. En del gör inte det förrän barnen verkligen är superdåliga och hamnar på sjukhus i en del fall. Tråkigt. Men iaf, mina barn mår ok. Lillan har inte mkt tal längre :( och min son har fortf mkt märkligheter för sig som att bli förbannad för att man frågar om han vill ha frukost. Hans tal är mkt begränsat, han kan några ord och några meningar som han använder sparsamt. Annars tycker jag deras humör är ganska bra för att vara på spektrat. De är hyfsat lugna och lite glädje finns här och där. Och så sover de natten igenom när de väl har somnat (23-24 tiden) , det är MYCKET värt! genom åren har sömnbrist varit det mest nedbrytande...De och att inte få ha sin kärlek till dem ifred- dvs när jag velat ge dem en kram har de ryggat tillbaka, när jag velat ge dem en puss har de slagit mig i ansiktet, när jag kommit för att tala om att jag älskar dem har de spottat mig i ansiktet osv...Det är tärande. De har mkt tvångshandlingar och otåliga när de bestämmer sig för ngt. Det är mkt måsten: mamma måste gå ut med mig nu!! Mamma måste ta med ALLA badbollar samtidigt! Mamma måste fixa körsbär från trädet i en lila skål nuuuu!! Stövlarna på! Åka till stranden nuuuu!! Fort in i bilen...

Phew! Inte lätt att trolla med knäna...Trött men ok.

Kram på dig!
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
helamig
Inlägg: 849
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 18:48

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av helamig »

Vilket otroligt engagemang du har :D :heart: Du kan veta att du gjort allt som du kan..men förstår att du vill mer såklart..Imponerad av dig :D :heart: Tror du cd är bra för nåt? kram
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
inger
Inlägg: 2187
Blev medlem: tis 01 nov 2005, 18:20
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av inger »

Hur är det nu Luvisen om du vill berätta?

Det har varit en dörr öppnare för mig att tänka att en diagnos inom autismspektrat inte är en sjukdom. Jag säger inte vad som är rätt eller fel för någon annan, men för mig föll mycket på plats när jag tänkte så.
Men att tänka så har varit en vändpunkt för mig. Det finns inte två individer som har diagnos inom spektrat som fungerar på samma sätt.
Vi gör ingenting mer nu än att gå till en homeopat och vara noga med maten. Glutenfritt lagad från grunden och ekologiskt, för att det mår vi bra av allihopa. Social delaktighet, struktur och tider, men det mår alla familjer bra av.
Sonen är numer en ung man som behövt lite mer tid på sig, men han är en lycklig 17-åring.
Han gick ut grundskolan, i en specialklass som läste grundskolans program och fick ett stipendium för bra insatser. Eftersom hans resa varit speciell från särskola till grundskola till särskola till grundskola igen, räknade vi med att han inte skulle få godkänt i allt. Det var bara engelskan han inte fick godkänt i, resten minst godkänt eller lite mer därtill. Detta år går han ett individuellt program(man kommer inte vidare om inte även engelskan är godkänd) tillsammans med ungdomar inom autismspektrat som kan ha upp till 12 ämen att läsa upp så i år har han det rätt soft. Han har feriejobbat tre veckor på bostadsbolaget och fick ett bra omdöme av arbetsgivaren. Han umgås och stämmer träff med andra ungdomar. Han bakar och lagar mat åt familjen medmera. Jag vet att han kommer att klara sig bra i livet. Häromdagen läste jag i hans gamla kontaktböcker. Jag kände en djup tacksam över allting som jag lärt mig genom åren och över allting som jag fortfarande kommer att lära mig bara genom att vara mamma till honom. Glömde säga att det jag är allra tacksammast över är den fina relation han har till sin två år äldre syster. Hon jobbar och bor just nu i en annan stad. Han har åkt tåg och hälsat på henne ensam några helger.
Tack Luvisen för allting som du delat med dig av genom åren. Det är speciellt att följa någons resa på det här viset. :heart:
Två underbara tonåringar


http://barnboksnatet.blogspot.com/
Skriv svar

Återgå till "Frågor om alternativa vägar som inte är IAHP"