Är det för sent?

Hjärnan växer och utvecklas när den används. Som förälder har du många möjligheter att påverka hur hjärnan utvecklas hos ditt lilla barn. Här kan du ställa frågor och bli inspirerad!
Skriv svar
Tetz
Inlägg: 1148
Blev medlem: mån 16 feb 2009, 14:49

Är det för sent?

Inlägg av Tetz »

Hejsan hoppsan! :D

Den här delen av forumet har jag nästan inte varit i alls, men nu är det dags :wink:

Min äldsta dotter ålade korsvis och snabbt som attan när hon var ca sju månader. Hon kröp först vid tio månader, för det var ju så smidigt att åla :wink: Hon är en klätterapa med vansinnigt koordinerad händer och fötter :D

Lillasystern överraskar mig ständigt. Hon började åla mot mål vid 5,5 månad. Men inte korsvis utan mer som den gamla breakdance-rörelsen Kålmasken :roll: :lol: Hon ska uppåt och framåt, och jag hinner nästan inte med. Från det att hon började försöka sätta sig upp (genom att dra in ena benet under sig) tog det bara tre dagar innan hon behärskade det och satt stadigt. Då var hon sex månader... Inom några dagar började hon krypa (inte heller klockrent korsvis) och nu vid sju månader kan hon klättra upp för trappen och gå utefter möbler :shock:

DET GÅR FÖR FORT! Och jag är orolig för att hon missar en massa viktiga steg. Är det för sent att börja med ålträning :?:

:heart:
Mamma till två barnaboksungar med apit på livet, födda i december 2008 och juli 2011
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Är det för sent?

Inlägg av TorsMamma »

Hej,

Kolla in de senaste trådarna på detta forum, vi har skrivit spaltmeter om just detta. :D

Det är ALDRIG för sent! Det tar bara mer tid och längre tid ju äldre de blir. :wink:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Tetz
Inlägg: 1148
Blev medlem: mån 16 feb 2009, 14:49

Re: Är det för sent?

Inlägg av Tetz »

Hahaha, vilket rookie mistake jag gjorde :lol: Missade till och med en tråd med nästan exakt samma namn som min :lol:

Ska läsa bums! :D

:heart:
Mamma till två barnaboksungar med apit på livet, födda i december 2008 och juli 2011
Skriv svar

Återgå till "Frågor om IAHP och program för friska barn "