Hur startar man?

Hjärnan växer och utvecklas när den används. Som förälder har du många möjligheter att påverka hur hjärnan utvecklas hos ditt lilla barn. Här kan du ställa frågor och bli inspirerad!
Hege
Inlägg: 1590
Blev medlem: mån 31 jan 2005, 15:39

Re: Hur startar man?

Inlägg av Hege »

Tack, Tors Mamma, för strålande guidning här! Jag körde inte matteprogrammet så länge (Felicia var fyra år), så kunskapen hos mig om just matte är inte så stor.

Mina tips är: Läsa i böckerna, leta fram filmer på You-tube, hålla den där glada rösten, även om det inte alls går så som det står i Domans böcker. Lita på att barnen tar till sig, om de är intresserde och följer med. Leta fram vad är som är fel, om barnen inte alls är intresserade. (Går det för sakta? Är det "för smått" det som visas? Är barnet för trött, för hungrig eller annat?)

Och fråga här.

Tänk om vi kunde mötas någon gång, vi som gör Domans programmer med våra barn? Vad roligt det skulle varit att fika, äta middag och bara prata Doman med någon son vet vad det handlar om?

Hm. Kanske något jag skulle dra i gång? :-k
Irmasmamma
Inlägg: 1253
Blev medlem: sön 04 dec 2011, 10:13
Ort: Tyresö

Re: Hur startar man?

Inlägg av Irmasmamma »

Tack Hege och TorsMamma för guidning! :heart:
Hege skrev:Och fråga här.

Tänk om vi kunde mötas någon gång, vi som gör Domans programmer med våra barn? Vad roligt det skulle varit att fika, äta middag och bara prata Doman med någon son vet vad det handlar om?

Hm. Kanske något jag skulle dra i gång? :-k
Det låter ju jättetrevligt! Jag är PÅ! :D
Irma :heart: 111108, SM från 3 veckor.
Olof :heart: 131008, SM från början.
Bellan
Inlägg: 537
Blev medlem: mån 20 dec 2010, 19:57

Re: Hur startar man?

Inlägg av Bellan »

Hege skrev:
Och fråga här.

Tänk om vi kunde mötas någon gång, vi som gör Domans programmer med våra barn? Vad roligt det skulle varit att fika, äta middag och bara prata Doman med någon son vet vad det handlar om?

Hm. Kanske något jag skulle dra i gång?


Det låter ju jättetrevligt! Jag är PÅ!
Jag med :thumbsup:
Lillan - 10, Kurad och sover gott sen -11
En ängel som kom och vände - 16
Liten, nyår -18
Nat
Inlägg: 1613
Blev medlem: mån 28 feb 2011, 22:18

Re: Hur startar man?

Inlägg av Nat »

Jag med :thumbsup:
Storebror född september 2010, kurad vid 5 1/2 månad.
Lillebror född januari 2014, SM från start.
Lillasyster född juni 2016, SM från start.
Lillebror född februari 2020 (3 1/2 vecka för tidigt) .
Skriv svar

Återgå till "Frågor om IAHP och program för friska barn "